Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaiset tuntumat olla lääkärin vaimona?

Vierailija
18.07.2014 |

Miten on naiset, jos täällä on sellaisia, joilla on lääkärimies elämänkumppanina, että onko se millaista?

Itse olen ihan tavisteknis-miehen kanssa taivaltanut tätä yhteistä eloamme, ja joskus olen vain mietiskellyt, että oliskohan se erilaista olla akateemisesti sivistyneen lääkärismiehen kanssa toisenoloista?

Olisko naistentautien lääkärin kanssa erilaista kuin esim. korvanenäkurkkulääkärin kanssa?

Ihan yleisesti utelen, miten niinkuin sujuu??? onko pitkiä syvällisiä keskusteluja? jne.?

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 00:57"]

Oma mieheni on DI, mutta itse lääkärinä voin kertoa, että lääkäripuoliso

-tekee pitkää työviikkoa, on usein iltaisin, öisin, viikonloppuisin ja pyhinä töissä

-on omissa ajatuksissaan kotona, lukee ammattikorkeakouluista

-vaatii omaa aikaa rentoutumiseen

-tienaa hyvin

-Ei ehdi tai jaksa tehdä kotitöitä vaan ulkoistaa ne

mitähän lukee ammattikorkeakouluista, hah,

Taisipa olla tarkoituksena kirjoittaa, että "lukee ammattikirjallisuutta". 

Eri

Vierailija
42/48 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen asunto teillä on kuka siivoo onkokotiaoulainen minkälainen auto onko useampi paljonko ruokakulut kuka ruuat tekee millanen ystäväpiiri onko työttömiä tms.pelaatteko golfia miten lomailette onko vapaa-ajan asuntoa paljonko teidän tulot nettona yhteensä työllistättekö nuoria

Opettele kirjoittamaan. Oletko läpäissyt ala-asteen vai mikä on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kysys et olenko käy koulua ollenkkaan ku ei osu pilkkua ei osa pilkkua mutta kysy ystävällisesti mitä lääkärinperherseessä puuhaa opettaisi ko minua koulusa ku halua olla lääkärit tulee god elämätä älä ny sutu

Vierailija
44/48 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avomieheni on ensi vuonna valmis lääkäri, joka on tietysti tehnyt lääkärihommia jo opiskeluaikana. Toisinaan meillä on syvällisiä keskusteluita, mutta enemmän oman arjen jakamista ja hassuttelua. Opiskelu vaatii paljon, mutta muuten mies on aika laiska ja mukavuudenhaluinen (olemme molemmat).

Avokkini ei tunnu olevan niin paljon rahan perään kuin moni tulevista kollegoistaan. Tulevaisuudessa olen varmaan silti kateellinen hänen palkastaan, sillä itse kouluttaudun akateemiselle alalle, jolla on paljon huonompi palkkaus.

Miehen vanhemmat ovat molemmat lääkäreitä, ja myös yksi ystäväni opiskelee lääkäriksi. Heidän kaikkien kauttaan ammattikuntaan vähän tutustuneena olen samaa mieltä kuin aikaisemmin vastanneet: lääkärit ovat yksilöitä ja keskenään hyvinkin erilaisia.

Suomeksi: asun yhdessä lääketieteen opiskelijan kanssa.

Vierailija
45/48 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lääkärimies, ihan normaali tavallinen mies se on. Exä oli väitellyt teoreettinen fyysikko joten enemmän akateemista keskustelua sen kanssa käytiin (itse olen myös tutkija, väitellyt teoreettisesta fysiikasta). Ei minua kiinnosta mitä mies töissä puuhaa, saanhan halutessani luettua lääketieteen julkaisuista alan uusimmat tuulet. Keskustellaan ihan normaaleista asioista, jalkapallosta ja kissanhoidosta. :D

Vierailija
46/48 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tunnen lukuisia lääkäreitä oikein hyvin. Porukkaa laidasta laitaan tosiaan. Tietyt piirteet kuitenkin korostuneen yleisiä: lähes sairaalloinen kunnianhimo ja kilpailu kaikesta, oikeistolainen arvomaailma, marttyyriys - ikään kuin lääkärin ammatti olisi ainoa vaativa ja raskas ammatti, perfektionistisyys, kilpailu myös parisuhteessa omaa puolisoa vastaan, älyllistäminen, koulutuksen (yli)korostaminen - lääkärikoulutus tietysti paras kaikista, lievä tunnekylmyys, materialistisuus, turvallisuuden korostaminen esim. lapsilla oltava AINA pyöräilykypärä, maailman pyöriminen Oman navan ympärillä vapaa-ajalla, täydelliseen Gloria-lehdestä kopioituun porvarielämään pyrkiminen, hyvä kyky pitää kiinni omista eduistaan, lievä ilkeys ihmissuhteissa.  

En tunne lääkäreitä muuten kuin potilaan näkökulmasta mutta tämä ei yllätä. Juuri tuollaisilta he vaikuttavat

Vierailija
47/48 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen yhden pariskunnan. Lapset hoitaa anoppi, kodin siivoo siivouspalvelu, ruuan laittaa joku hoitotäti ja sitten nämä harrastaa vähän lääkäritöitä. Aikas ylimielisiä molemmat, like big time. :D

Vierailija
48/48 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ssd