Millaiset tuntumat olla lääkärin vaimona?
Miten on naiset, jos täällä on sellaisia, joilla on lääkärimies elämänkumppanina, että onko se millaista?
Itse olen ihan tavisteknis-miehen kanssa taivaltanut tätä yhteistä eloamme, ja joskus olen vain mietiskellyt, että oliskohan se erilaista olla akateemisesti sivistyneen lääkärismiehen kanssa toisenoloista?
Olisko naistentautien lääkärin kanssa erilaista kuin esim. korvanenäkurkkulääkärin kanssa?
Ihan yleisesti utelen, miten niinkuin sujuu??? onko pitkiä syvällisiä keskusteluja? jne.?
Kommentit (48)
Tiesin aikanaan lääkärin, joka käytti Afrikkalaisista sitä n-kirjaimella alkavaa sanaa. Vihasi homoja ja viikonloppuisin kuulemma hakkasi vaimoaan. Tulot on kovat kuitenkin ja hieno talo löytyy, mainetta ja kunniaa riittää.
Tiedän yhden lääkäri-hammaslääkäripariskunnan pikkukaupungista. Mies keskussairaalassa osastolääkärinä, vaimo tekee töitä sekä kunnalle että yksityisesti. Viisikymppisiä. Elävät mukavasti, on asunto ja iso vene ja tuntuvat olevan puoli vuotta vuodesta lomalla. Ilmeisen hyvä esimerkki myös lapsille, koska kaksi kolmesta on myös lukenut lääkäriksi.
no, eihän toi nyt uutta ole, että lääkärikin on ihan aito IHMINEN; mutta olen kyllä tavannut melkolailla eläimellisiäkin lääkäreitä, pureevat, mutta henkisesti potilaalta ns. ajatukset poikki ja pinoon eli suomeksi sanottuna, ovat aina olevinaan oikeassa, seliseliseliseli.........
Täällä kateelliset tyhjäpäät kirjoittelee:D
Onkohan lääkärimiesten seksielo vilkasta vaiko vaisua?
Lukevatko lääkärimiehet vain ammattikirjallisuuttaan, ja siinä ohella muitakin teoksia unohtaen vaimonsa seksuaalisten tarpeiden tyydyttämisen? Niin ja harrastavatko liikuntaakin ihan yli äyräiden, eivätkä syö kuin kasvisruokaa jne. veden kera?
[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 14:42"]
Täällä kateelliset tyhjäpäät kirjoittelee:D
[/quote] En todellakaan kadehdi lääkärin ammattia työnsä sisällön puolesta ainakaan, mutta se suuri palkka hiukkasen kismittää. Olettaisin myös, että lääkärit ovat melkolailla työhönsä niin kiinnittyneitä, että onko heillä mistään muusta elämästä mitään hajuakaan, melkolailla aina töissä, ja vapaalla ammattiin viittaavia teoksia lukien.
Tunnen yhden tk-lääkärin, ja ihmettelen, kun tämä on aina töissä! Käy kyllä kotona, mutta illalla hän saattaa mennä tekemään tunneiksi paperitöitä.. Eli ensin aamulla vastaanottoa/päivystystä klo 16 asti (ja kotona ehkä klo 17) syödään ja lähdetään uutisten jlkn tekemään ne paperityöt?!
Alapää hellänä koko ajan, mies erikoistuu gyneen. Ennen tätä oli kurkkukorvatohtoriksi erikoistuva ja joku putki oli suussa tai korvassa vähän väliä. Seuraavkas meinaan ottaa fysiatria el:n, kun polvet vähän juostessa pragaa.
yliopistokoulutus ei takaa mitään erityistä sivistystä tai älykkyyttä ja ainakaan lääkäreiden joukosta ei sitä mitenkään erityisesti löydy ;) kunnon putkiaivoja. tekniikan puolella on aika älykästä sakkia, sitten tietysti jotkut teoreettisen fysiikan jannut ihan omissa sfääreissään. sivistyneimpiä lienevät jotkut yhteiskuntatieteellisen alan heebot.
Alapää hellänä koko ajan, mies erikoistuu gyneen. Ennen tätä oli kurkkukorvatohtoriksi erikoistuva ja joku putki oli suussa tai korvassa vähän väliä. Seuraavkas meinaan ottaa fysiatria el:n, kun polvet vähän juostessa pragaa.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 00:57"]
Oma mieheni on DI, mutta itse lääkärinä voin kertoa, että lääkäripuoliso
-tekee pitkää työviikkoa, on usein iltaisin, öisin, viikonloppuisin ja pyhinä töissä
-on omissa ajatuksissaan kotona, lukee ammattikorkeakouluista
-vaatii omaa aikaa rentoutumiseen
-tienaa hyvin
-Ei ehdi tai jaksa tehdä kotitöitä vaan ulkoistaa ne
[/quote] mitähän lukee ammattikorkeakouluista, hah,
Onhan monia lääkäri-hoitsuparejakin. Mitenkähän ne liitot sujuvat?
Avomieheni on ensi vuonna valmis lääkäri, joka on tietysti tehnyt lääkärihommia jo opiskeluaikana. Toisinaan meillä on syvällisiä keskusteluita, mutta enemmän oman arjen jakamista ja hassuttelua. Opiskelu vaatii paljon, mutta muuten mies on aika laiska ja mukavuudenhaluinen (olemme molemmat).
Avokkini ei tunnu olevan niin paljon rahan perään kuin moni tulevista kollegoistaan. Tulevaisuudessa olen varmaan silti kateellinen hänen palkastaan, sillä itse kouluttaudun akateemiselle alalle, jolla on paljon huonompi palkkaus.
Miehen vanhemmat ovat molemmat lääkäreitä, ja myös yksi ystäväni opiskelee lääkäriksi. Heidän kaikkien kauttaan ammattikuntaan vähän tutustuneena olen samaa mieltä kuin aikaisemmin vastanneet: lääkärit ovat yksilöitä ja keskenään hyvinkin erilaisia.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 15:11"]
Onhan monia lääkäri-hoitsuparejakin. Mitenkähän ne liitot sujuvat?
[/quote]
Toinen dominoi, toinen alistuu?
Vierailija kirjoitti:
Ihme yleistyksiä taas!Mä tunnen useita lääkäreitä työni puolesta, Ihan kuin sana " lääkäri" määrittelisi ihmiset klooneiksi. Voisi yhtä hyvinkirjoittaa, että kaikki putkimiehet tai kirjastonhoitajat on samanlaisia!
Mun mielestä lääkäreistä tekee erilaisia se, että monet elävät tietynlaisessa ammatillisessa kuplassa. Sairaalapuolella hoitohierarkia kun on laissa määritelty, ja lääkärit ovat siellä hierarkian yläpäässä. Tämä on oman kokemukseni mukaan antanut joillekkin lääkäreille sellaisen kuvan, että näin on arkielämässäkin.
Muut akateemiset ammattiryhmät tekevät enemmän työtä keskenään yrityksissä, ja koulutuksen tyyppi ei ole mitenkään tärkeää. Maisteri mikä maisteri. Samoin erinomaisesti työtä tekevät esim. tradenomi voi yletä todella pitkälle, toisin on sairaalamaailmassa jossa sairaanhoitaja pysyy sairaanhoitajana.
Itseäni ärsyttää myös monien nuorten lääkäreiden asenne "mä tiedän kaikesta kaiken kun oon lääkäri" ja viereisiä ammattiryhmiä katsotaan nenänvartta pitkin. Monet nuoret lääkärit eivät esimerkiksi arvosta farmaseuttien tietotaitoa, vaikka lääkiksessä opetataan lääkkeistä vain pintaraapaisu. En yleistä kaikkiin nuoriin lääkäreihin, mutta valitettavan moni.
T. lääkisläinen, entinen DI
Melkoisia bimnoja nykyään lääkäriarvauspalveluissa. Helpotrttu sisäänpääsyä ja jestas se näkyy. Monilla just tää mä halluun lääkärikss ku vanhemaniki on ja sillee saa kivaa likszzaaa... se potilastyö tietty hankaa vähän vastaam näit barbidolli elämää viettäneill.. ku oiliz vaan kiva matkushtella ja sillee. Vitsi ku tuli ny korona ja ilmastoo ei päässy muute dumailee.
Millainen asunto teillä on kuka siivoo onkokotiaoulainen minkälainen auto onko useampi paljonko ruokakulut kuka ruuat tekee millanen ystäväpiiri onko työttömiä tms.pelaatteko golfia miten lomailette onko vapaa-ajan asuntoa paljonko teidän tulot nettona yhteensä työllistättekö nuoria
Paperityöt tapahtuu vapaa ajalla virkistäytymistä kotiympyröistä ei sen pahempaa
[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 14:52"]
Tunnen yhden tk-lääkärin, ja ihmettelen, kun tämä on aina töissä! Käy kyllä kotona, mutta illalla hän saattaa mennä tekemään tunneiksi paperitöitä.. Eli ensin aamulla vastaanottoa/päivystystä klo 16 asti (ja kotona ehkä klo 17) syödään ja lähdetään uutisten jlkn tekemään ne paperityöt?!
[/quote] Niin mitähän ne "paperityöt" ovatkaan, ettei vaan olisi jotain aivan muuta "työtä"?