Mitä tehdä vanhan äidin kanssa?
Äitini on päälle 80-kymppinen ja tarvitsee apua. Käyn vähintään kerran viikossa hoitamassa häntä ja teen kotitöitä. Soitan joka päivä ja kyselen miten hän voi. Nyt mikään ei enää tunnu riittävän, minun tulisi olla hänen käytössään aina kun hän sitä vaatii. Lisäksi hän keksii päässään mitä ihmeellisimpiä juttuja koskien elämääni ja ne jutut eivät ole mitään positiivista kuultavaa ja asiat ovat juuri niinkuin hän itse ne on päässään miettinyt, järjen puhuminen hänelle on turhaa. Tunnen että oma jaksaminen on nyt loppu. Mistä apua?!
Kommentit (74)
Ei ole provo, en vaan yksinkertaisesti keksinyt parempaa :( Sori vaan.
Niinpä. Oon samaa mieltä kakkosen kanssa.
Jep, huoli-ilmoitus, t. sossu.
Sinä multipersoona, hakeudu myös hoitoon.
Jos teen näin, tiedän saavani hänen vihansa ja raivonsa taas niskaani.
Kiitos kun vastasit :)
Vierailija kirjoitti:
Kummallinen aloitus. Miten minusta tuntuu että tää on provo.
Nuo vanhus huoli aloitukset eivät ole yhtään tuon tyyppisiä, kuin tämä aloitus.
Tuntuu jotenkin väkisin tehdyltä tekstiltä.
Mikä tässä aloituksessa oli kummallista? Itse olen sen ikäinen ihminen että kavereideni vanhemmat alkavat olla näitä kasikymppisiä. Hyvin tutulta kuulosti nuo asiat aloituksessa.
Vierailija kirjoitti:
Kuka on multipersoona?
Me kaikki!
Mutta toiseet enemmän kuin toiset.
-ohis
Ainakin ap on multipersoona.
Hän tekeytyy milloin miksikin ihmiseksi ja laatii sen perusteella melkoisia sepustuksia.
Äiti palvelutaloon tai hoitolaitokseen. Ei ole sinun vastuullasi toimia hänen piikanaan tai hoitajanaan. Hankit hoitopaikan ja lykkäät äidin sinne.
Rasittavia nuo vanhukset.
Apua on tarjolla kunnan puolelta se ei kelpaa.
Lasten apua haukutaan ja vaaditaan älyttömiä määriä.
Muuta tarpeeksi kauas niin asiat helpottuu. (500km)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kummallinen aloitus. Miten minusta tuntuu että tää on provo.
Nuo vanhus huoli aloitukset eivät ole yhtään tuon tyyppisiä, kuin tämä aloitus.
Tuntuu jotenkin väkisin tehdyltä tekstiltä.
Mikä tässä aloituksessa oli kummallista? Itse olen sen ikäinen ihminen että kavereideni vanhemmat alkavat olla näitä kasikymppisiä. Hyvin tutulta kuulosti nuo asiat aloituksessa.
Samaa mieltä, kysyjän teksti on täysin asiallinen ja valitettavasti monelle myös ajankohtaista.
Olisikin niin, että kun ihmisestä tulee apua tarvitseva, hänet voisi vaan kyytiä johonkin laitokseen.
Miksiköhän muuten lemmikkieläimille ei vastaavasti ole hoivakoteja noin yleisesti? Kun Rekku alkaisi sairastaa ja unohdella, niin sen veisi vaan johonkin koirien hoivakotiin.
Vierailija kirjoitti:
Kuka on multipersoona?
Ketjusta voi aika hyvin spottailla häiriintyneet.
Paketoi ja laita Kaukokiitoon. Ei löydy enää koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuka on multipersoona?
Trollimies
Täällä on ihan turha saada aikaan asiallista keskustelua. Harmin paikka. Kiitos kuitenkin muutamalle asialliselle kommentoijalle. Ja muutamalle älyniekalle tiedoksi: Ei ole tarkoitus sysätä äitiäni mihinkään hoitolaitokseen tai toimittaa Kaukokiitoon.
Vierailija kirjoitti:
Äiti palvelutaloon tai hoitolaitokseen. Ei ole sinun vastuullasi toimia hänen piikanaan tai hoitajanaan. Hankit hoitopaikan ja lykkäät äidin sinne.
Just sopii kokeilla. Lottovoittokin lienee todennäköisempi.
Heittäydyin näsäviisaaksi, koska olin tuohon verrattavassa tilanteessa useita vuosia. Tuttavat neuvoivat hankkimaan hoitopaikan vanhemmilleni. En osannut, etenkin kun he eivät halunneet muuttaa kotoa mihinkään. Saatoin heitä lääkäriin, kun heille tuli vaivoja, ja autoin minkä jaksoin. He myös saivat kotiin apua, julkiselta puolelta. Mutta joskus mietin, olisiko pitänyt tehdä enemmän.
Tee huoli-ilmoitus jossa kerrot että äiti tarvitsee enemmän apua kuin pystyt antamaan, ja lisäksi hän kärsii harhaluuloista.