8nko kellään kokemusta noista vuokratyöfirmoista? Esim Eezy?
Sitoutuuko siinä johonkin? Jos tekee vaikka määräaikaisen työsopimuksen.
Kommentit (12)
Vuokratyöfirmat tarjoavat hyvää palvelua. Ei tarvitse sitoutua toistaiseksi työntekijään, koska aina on riski, että se on huono työntekijä. Jos ajan kuluttua työntekijä on osoittautunut luotettavaksi, voi hänet sitten palkata suoraan töihin. Peli on silloin rehtiä puolin ja toisin.
Mutta jos itse rekisteröityy palveluun ja ottaa töitä vastaan niin onko aina edellisen työn jälkeen otettava uutta työtä vastaan? Mikäli tarjoavat jotain keikkaa? Ap
Eexyllä saa fudut jos ollu 3-4kk ilman työvuorova. Saat ite päättä millo teet sitä.
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos itse rekisteröityy palveluun ja ottaa töitä vastaan niin onko aina edellisen työn jälkeen otettava uutta työtä vastaan? Mikäli tarjoavat jotain keikkaa? Ap
Normaalisti keikkasopimus ei velvoita ottamaan töitä vastaan. Lue sopimus ja kysy yhteyshenkilöltäsi.
Mulla positiiviset kokemukset Staffpointista ja Baronasta sekä joistain pikkufirmoista. Eezy on tuoreempi, usean firman yhteenliittymä, mutta Eezyn takana olevista aiemmista firmoista ainakin Smile ja VMP on olleet sellaisia, joiden kanssa asiat on olleet hankalia hoitaa ja tullut ikävämpiä keissejä. En tiedä miten Eezyn aikana hommat hoituu.
Monesta paikasta kokemusta, pelkästään vaan hyviä. Smile, eezy ja VMP on samaa puljua. Nykyiseen työhöni (vakipaikka) pääsin talon kirjoille kun oli aluksi ollut vuokrafirman kautta. Ja jos töitä on jossain tarjolla niin kannattaa se vastaanottaa oli sitte mitä kautta tahansa
Kyseessä on 2-3kk määräaikainen työ Eezyllä. Olen kuitenkin hakenut työtä muualtakin jossa tarjolla vakituinen työpaikka. Mutta sen mahdollinen alkaminen on vielä muutaman kkn päässä ja haluaisin siksi aikaa tekemistä ettei työttömänä tarvitse olla. Ap
Paremmin tienaat jos alat myymään työtäsi samaan tapaan kuin freelancerit.
Itse päädyin itse laskuttamaan työstäni kun en päässyt mihinkään töihin. En edes yhteenkään vuokrafirmaan. Yksi työnantaja sanoi suoraan, että ei halua palkata minua, mutta jos pystyn laskuttamaan työstäni niin töitä kyllä riittää. Eipä siinä sitten ollut muuta vaihtoehtoa kuin alkaa kevytyrittäjäksi.
Nyt olen muutaman vuoden tehnyt töitä kevytyrittäjänä enkä enää edes halua palata perinteiseen palkkatyöhön.
Teen nyt lyhyempiä työpäiviä ja pidän enemmän lomia ja tienaan silti paremmin kuin palkkatyössä.
Eezyn henkilöstövuokrauspuolta on turha sotkea kevytyrittäjyyteen.
Tampereella esim. Eezyn vuokrahommat on sama kuin entinen smile indrusties minkä Eezy osti.
Mulle jäi paskanmaku suuhun 😳
Muutama asia nyt ei vaan miellyttänyt ja ei ollu henkilökunnan vika.
Eikä paikan minne heidän kautta työllistyin. Ovathan he välikäsiä.
Mutta..
Toimistolla osa asiallista porukkaa, mutta OSA turhan ylimielisiä pellejä. Puhun lähinnä miehistä.
Ihmeellistä lapsellista käytöstä, kun ilmoittaa ettei jatka ja vaihtaa pois.
Harmittaahan se rahojen menetys, kun rakennusalalla isoista summista puhutaan.
HR- ala on nykyään ammattiala ja arvostan sitä, että työntekijöitä pidetään ihmisinä eikä polteta siltoja typerällä käytöksellä. Välitetään ja hoidetaan työsuhdetta muutenkin kuin euronkuvat silmissä.
Tää firma kaipaa kehitystä tullakseen hyväksi.
Kemiat ei aina pelaa joo, mutta jos oot tehny vaikka firmalle parikymmentä tonnia rahaa tai vaikka sata tonnia niin kehtaa käyttäytyä kuin typerä ja inttää puhelimessa syitä vaihtoon.. Negatiivinen sävy välittyy herkästi.
Arvostan empatiaa ja sitä, et osataan käsitellä tilanteet fiksusti vaikka harmittaa. Sellaisia firmoja löytyy kyllä. Niihin voi aina palata ja mielellään palaakin. Osataan ymmärtää asiat myös työntekijän kannalta! Ihmiset tulee ja menee. Kokeilee muutakin. Jopa kilpailijoita. En koe tarvetta nuoleskella ketään.
Inhoan sitä, ettei pystytä asettumaan muiden asemaan. Ja, kun saadaan kritiikkiä kokeneemmilta niin käyttäydytään ylimielisesti, vaikka nätisti muotolisit.
Nuoret nyt ei kehtaa pitää puoliaan eivätkä vielä välttämättä osaa. Kokemusta ei voi olla, jos vaikka eka työpaikka.
Nooohhh. Oivoi.
Vierailija kirjoitti:
Vuokratyöfirmat tarjoavat hyvää palvelua. Ei tarvitse sitoutua toistaiseksi työntekijään, koska aina on riski, että se on huono työntekijä. Jos ajan kuluttua työntekijä on osoittautunut luotettavaksi, voi hänet sitten palkata suoraan töihin. Peli on silloin rehtiä puolin ja toisin.
Riippuu alasta paljon tämä sekä työtehtävästä. Olen lojaali, jos kohdellaan asianmukaisesti. Jos ei niin etsin muualta.
En pitänyt Eezystä.
Pelkästään hyviä kokemuksia Eezystä. Aluksi tein keikkaluonteisesti töitä, mutta sitten tarjottiin vakituista työtä ihan muualta ja sain kuin sainkin paikan. Alkuvuodesta siirryin työntekopaikan kirjoille. Ilman Eezyä en olisi tätä paikkaa löytänyt. Kiitos siitä heille!
Up