Perjantaita Enskat
Ja tässä linkki eilisiin:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8158403&p=2&tmode=1&smode…
Ihmeellistä, että minä olen avaamassa keskustelua, mutta huomenta vaan kaikille! Nukahdettiin miehen kanssa jo kymmenen aikoihin ja kohta pitäis lähteä gynekologin vastaanotolle, koska Ryanairin asiakaspalvelussa (englanninkielinen) ei osattu varmaksi sanoa, riittääkö rv 27+2 annettu lentolupa vai ei. Kehoittiva hankkimaan uuden kaiken varalta, sivuilla kun lukee, että rv 28 jälkeen tarvitaan lääkärin lausunto... No, itsepä jätin varmistuksen myöhään, kun unohdin asian totaalisesti. Mutta kun raskausdementialle ei voi mitään! :) No, onneksi sain vielä ainokaisen gyneajan tälle päivälle.
Muuten kaikki on normaalisti, mitä nyt kivistää joka paikkaa, kun en ole saanut aikaiseksi käydä jumpassa. Saapa nähdä, millainen olo on ensi viikon jälkeen, kun takana on vaan lomareissua ja työreissua ja matkustusta junalla, henkilöautolla ja lentokoneella ja istumista kokouksissa ja tanssimista häissä jne...
Mutta hauskaa viikonloppua kaikille enskoille ja pitäkää supistukset poissa ja vauvat mahassa, paitsi Tintarella, joka vois jo mennä synnyttämään! (toivottavasti nimim. meni oikein...)
-Osse ja Santeri rv 29+2
Kommentit (33)
Kiitos kaikille jotka toivottelitte miutkin tänne muitten mukkaan...:)
Yedolla käytiin vaniljajäätelöllä ja kattomassa sen uutta ihmeellistä jumppalaitetta. :) Oli se ainakin hieno vempain.
Olikohan burde, joka kirjoitti että on sama tilanne kun meillä Yedon kanssa. On ihan otettu kumpikin oma raskaus omilla oireilla ja tuntemuksilla, niitähän ei voi verrailla kun on kyseessä ensinnäkin kaks ihan eri kokoista ihmistä. :) Ja toinen asia, että ei kyllä aleta sitten niitä lapsosiakaan vertailemaan sen kummemmin. Jokainen kehittyy omalla tahdilla ym. Kiitos vinkistä :)
Pizzanhimo iski juuri, joten kävimme myös kotiin tullessa hakemassa iltasyömistä...
Joku (en vielä nimimerkkejä muista...) kirjoitteli, että kiva kun tulee uutta porukkaa kun entiset lähtee pois kun ovat jo kokeneet koko 9 kuukauden " shown" . No, me muut tullaan täällä perässä, kukin vuorollaan. :)
Nyt kyllä nukkumatti kutsuu, joten jatketaampa tässä huomenissa jos on jutun aihetta. Ja voihan sitä kirjotella ihan ajankuluksikin.
Kismet79
Minäpä se sain eilen potkut. Syynä mitä ilmeisimminkin raskaus!!! Koeaikaa oli jäljellä viikko ja sen puitteissa irtisanominen tapahtui. Muita syitä en keksi tälle jutulle, eikä keksi työkaveritkaan. Pomo on aina ollut jotenkin raskaana olevia vastaan. Purnuttaa niistä kuulemma seläntakana jne... Että työnhakuun tässä on lähdettävä =( Ei silti, mietin sitä itsekin että jos olisin yrittänyt vaihtaa työpaikkaani, nyt ei enää tarvia miettiä ;) Ärsyttää vaan tuollainen pomo, prkl!
Pomo sai ihan vahingossa kuulla että olen raskaana ja siitähän ei kauaa mennyt kun vaihtoi kelkkansa suunnan.
Nyt lähden verikokeisiin, syömättä =(
Työtön Jouhi 8+5
Voi Jouhi raukkaa, ei ole työnhaku raskaana ollessa helppoa.
Sinuna pyytäisin kirjallisen selvityksen siitä miksi työsuhde päätettiin vaikka se tehtiinkin koeajan puitteissa, kannattaa työkkärissä mainita asiasta ja jos kuulut liittoon niin kertoa heillekkin mitä on tapahtunut.
Jos irtisanominen on tapahtunut selkeästi väärin perustein sinulla on oikeus saada korvausta.
Se miten asian todistaa onkin sitten toinen seikka, mutta yrittää kannattaa aina.
Osbornelle tsemppiä matkustukseen, ei ole helppoa liikkua tuollaisia matkoja noilla viikoilla, toivottavasti saat luvan matkustaa ettei tarvitse sinne jäädä.
Kismetille tervetuloa joukkoon !
Kaimani: jos laitan sulle meiliä siitä tampereen reissusta niin katsotko meiliboksisi, ( en siis vielä ole kirjoittanut )jos vaikka päästäisiin sinne tapaamiseen mukaan.
Mä voisin vaikka tulla junalla helsinkiin keravalta niin voitais sieltä lähteä tai jos koukkaat keravan kautta niin sieltäkin voin tulla kyytiin.
Munkin autolla voidaan mennä jos päätetään lähteä.
poppikselle pitäisi hommata tuliaisia Ikeasta kun se raasu ei ole koskaan sinne päässyt.
tosin nyt se tahtoo vaan ne tuliaiset eikä välitä musta yhtään :(
Mitähän sitä vielä oli ??
Huomenna olisi tuparit ja tänään tarttis käydä kaupassa niitä varten, eilen yritin kauppalistaa värkätä, mutta mulla on ilmeisesti jonkin sortin raskausaivot kun siitä ei meinannut tulla mitään.....hermostuin oikein miehellekkin kun se ei voinut yhtään auttaa !!!
AA ja miss möhis 23+6 huomenna jälleen uuteen viikkoon.
Ja tervetuloa " suklaapatukka" mukaan joukkoon! Munkin alkoi tehdä mieli Kismetiä heti:))
Taas kauan kaivattu perjantai. Ihanaa kun viikonloppu edessä, tää väsymys alkaa olla jo haittaavaa:( Voisin nukkua illat ja yöt putkeen, töissä sentään pysyn hereillä..
Kaima, laita vaan meiliä mulle. Mä en pääse sitä duunista lukemaan kun täällä niin suojattu internetyhteys, mut kotoa pääsen illalla lukemaan. Tai sit jos muistaisin sun meiliosoitteen varmasti oikein, voisin laittaa sulle täältä duunista meiliä nyt heti.... Voisin kokeilla, kun mulla pieni aavistus siitä osoitteesta. Ilmoittelehan tuliko perille vai muistinko ihan väärin? Etunimen muistan ja lopun mut sukunimiä on pari vaihtoehtoa.... KOkeillaan:))
Palailen myöhemmin!
A rv 14+0
eli näöntarkastus vois tehdä terää! Siis olihan täällä jo pinkka tälle päivälle. Eli turhaan pistin tuon toisen pinon pystyyn. Toivottavasti muut katsoo tarkemmin! Edelleen kuitenkin toivotan mukavaa perjantaita kaikille ja papalilen myöhemmin vielä lisää...
-Amy ja EkaVekara, rv 31+1
tänään on vähän hoppu joten pyörähdän vaan ilmoittautumassa.
toissapäivänä neuvolassa kuului doplerilla pienen höyryveturin puksutus :)
Siinähän ne tärkeimmät tältä erää sitten olikin
Tappert ja Puksu 11+5
Näköjään se näkö harottaa jollain muullakin!!
Laitetaan tähänkin pinoon :D
Kiitoksia kaikille onnitteluista!! Pitkä odotus palkittiin <3
Tässä tämä nyt olisi kaikessa komeudessaan!!
Täytyy sanoa että totta on että synnytys kivut sun muut unohtuu samantien kun nyytti on siinä rinnalla :D
Synnytys tosiaan kesti aika lailla.. Avautuminen oli todella hidas!
Kivut ylitti kaikki odotukseni.. En nyt halua pelotella mutta käynnistetty synnytys on kivulias!
Tosiaan torstaina kokeiltiin aluksi vähän aikaa oksitosiini tippaa.. kohdun kestämistä ja vauvan vointia tällä aloituksella haluttiin varmistella kun lääkärin mielestä vettä olisi ollut vähän!! (Ei muuten ollut :D)
Perjantai aamulla n.klo 10.00 sain ekan 100mg. annoksen käynnistävää lääkettä suunkautta. Sen jälkeen tunti käyrällä! Seuraava lääke 50mg. klo. 13.00 käyrällä tunti.
Klo. 17.00 käyrälle. tarkistellaan supistusten väliä. ovat jo sännöllisiä tässä vaiheessa. Vähän tuntuu kipua! Mietitään tarviiko uutta annosta lääkettä..
17.20. Käyrällä. Tuntuu hirvittävä kipu mahalla ja samalla posahtaa.. Vedet menee :D Säännölliset todella kipeät supistukset jatkuu tästä eteenpäin.. Kohdunsuu auki tiukasti kahdelle sormelle!
Kävellään pitkin sairaalaa..
n. klo. 22.00 Menen suihkuun kokeilemaan jos auttaisi kipuun.. Auttaa hetken!
n.23.00 saan aguarakkulat alamahalle! Auttavat puolituntia ja saan nukuttua!!
24.00 Aguarakkulat uudelleen.. ei vaikutusta!!
Siirrytään lauantain puolelle..
01.30 Siirrytään saliin käyrälle! Odotellaan anestesia lääkäriä.. päätettiin että otan epiduraalin!!
Kohdunsuu auki n.4cm.
Anestesia joutuu toimenpiteeseen muualle.. Seuraavat tunnit mennään ilokaasun voimilla! Ei vie kipua mutta pää niin pöllyssä ettei tajua miltä tuntuu :D
Kätilö valmistelee minut puudutuksen laittoon. Pinni tiitin päähän sydänäänten seuraamiseen. Tippa laitetaan tässä vaiheessa käteen.
Anestesia saapuu n. 04.00!!
Puudutuksen laitto ei satu ollenkaan.. Alkaa vaikuttaa heti!
Verenpainetta seurataan 5min. välein. Käyrää tiitistä jatkuvana syntymään asti!
Nukutaan.. kätilöt vaihtuu! käyvät välillä seuraamassa tilannetta..
Saan antibioottia tippaan.. ku vesi mennyt edellisen päivän puolella ja hiukan vihertävää!
8.00 syödään aamiaista :D
Nukutaan..
9.30 alkaa tuntua ponnistamisen tarvetta. Ponnistelen omiin nimiin supistuksen tullessa.
10.00 puudute lopettaa vaikuttamisen. Saan oksitosiinia supistusten vahvistamiseksi..
Supistukset vahvistuu taas ja alkaa ponnistuttaa jo tosissaan..
Siirytään jakkaralle.. Mies tukemassa seläntakana!
11.20 Alan ponnistamaan. Välilihaa joudutaan vähän leikkaamaan. ei muuten tuntunu missään!!
11.44 Tyttö syntyy niin vauhdilla että heittää kuperkeikan kun kätilö ei kerkeä ottaa kunnolla kiinni :D Onneksi oltiin matalalla!!
12.00 Istukka irtoaa pienen ponnistelun ja painelun jälkeen!
Neiti sai täydet pisteet 5min. ikäisenä. 1min. ikäsenä 9. piste lähti väristä!!
Molemmat oltiin niin poikki urakasta että kätilö kylvetti neidin! Kaikki räippeet lähti kerralla.. ei kinaa tai mitään virheitä iholla :D Kuten kuvista näitte ihana on!!
Kätilö laittoi muutamia tikkejä alakertaan. Pieni repeämä tuli lisäksi.. Tikien laitto vain kutitti siinä vaiheessa kun oli kaikki takana!
Alakerrassa ei kipua eikä kiristystä.. ihan olen kunnolla istunut alusta asti!!
Verta meni vain 300ml. mutta silti meinasin pökrätä suihkuun :D Enempi kuitenkin menee väsymyksen piikkiin!
Salissa saatiin kaffit ja kuohuvat.. Osastolle siirryttiin jo 13-14 välillä! Ite kävelin :D
Osastolla saatiin sitten perhehuone ja siellä ihmeteltiin uutta tulokasta tiistai iltaan asti! Oli tarkoitus olla ke aamuun mutta alkoi tuntua enempi sairaalta talon kamppeissa ja jatkuvassa seurannassa olo..
Maanantaina oli lääkärin tarkastus ja täysin terve virkeä tyttö totesi lääkäri!!
Maito nousi maanantaina ryminällä kuumeen kera.. oli aika höntti olo!
Nyt tuntuu että alkaa rinnat olla ihan hyvässä jamassa.. enää ei niin pingoittuneet!!
Kotona kaiki on sujunut oikein mallikkaasti.. Neiti syö 1-3 tunnin välein. Eilen jo käytiin vähän kärryttelemässä! Tänään olisi vuorossa kaupassa käynti kun saadaan neiti huollettua vaunuun nukkumaan :)
Nyt syöttö puuhiin!!
Niamey ja tiiti 6vrk.
[color=#9400D3]Perjantait on kyllä NIIN kivoja! Älyttömän nopsasti meneekin viikot..Mä oon ihan surkeena nyt kun ei ole siivottavaa, eihän tämä nyt sovi! Jospa mä kuuraan jotain näön vuoksi niin on taas perjantaifiilis. =)
' Jos koirasi puree sinua naamaan maanantaina, juo pullo viinaa ja vie mokoma aggressiivinen piski rankkurille. Jos koirasi puree sinua naamaan perjantaina, juo pullo viinaa, kehu koiraasi hyvästä vartiointiyrityksestä, lue kirja koiran eroahdistuksesta, hanki suojavarustus ja yritä lähestyä koiraa uudelleen. Jos koirasi puree sinua toistamiseen, juo toinen pullo viinaa, lähde baariin ja yritä saada naisseuraa, jotta pääset muualle yöksi. Jos nainen ei ole ylitsepääsemättömän ruma, kosi häntä aamulla.' -irlantilaisen poikamiehen koirankasvatusopas irlantilaisille poikamiehille-
HEI! Jos istun jalat kippurassa sohvalla niin mä tunnen miten kohdussa kuplii hassusti! Onko se nyt räpätti, joka liikkuu?! Onko tää nyt SITÄ?! Hassua =)
Ossella onkin kiireinen matkusteluviikko tiedossa! Älä nyt kuitenkaan rasita itseäsi liikaa! =)
Jouhille voimia potkujen takia..Ei kai tohon oikein voi mitään sanoa =/
AA! En mie mittää tuliaisia tartte kun SUA!! *taputtaa käsiä ja miettii tuliaisia* =D
Kismetille lämpimästi tervetuloa! Tänne tarvitaankin uusia kun kohta meillä käy kato! =)
Naimeyllä olikin kunnon maratonisynnytys..Ihanaa, että kaikki meni kuitenkin lopuksi hyvin. Kaunis prinsessa teillä kyllä! Onnea vielä kerran! =) Aquarakkulat ei kyllä alkanu kiinnostaan vieläkään..=/
Noinkohan se Tintarella sais jotain aikaiseksi viikonloppuna? Tsemppiä vaan! =)
Mä voinkin lähteä tästä suoraan kaupungille shoppaileen suihkun jälkeen! Jos mä vihdoin löytäisin sen Ozbabynkin! =)
Ihanaa perjantaita kaikille!!!
t. poppis ja kupliva räpätti rv18+2
Jouhille piti vielä sanoa, että selvitä nyt oikeutesi ihmeessä!! Eihän toi ole oikeudenmukaista lainkaan:( Mistä pomo muuten sai kuulla että olet raskaana?
Toivottavasti asiat selviää ja liiton kautta jotain apua saisit, ainakin kannattaa kysyä mitä tehtävissä. Kyllä suututtaa noi työnantajat, jotka ajattelevat vain omaa napaa!!!! Argh..
Kiitos Niamey tarinasta, oletkin kunnon urakan tehnyt, mutta onneksi palkinto on UPEA :=)
miten ihanaa oli nähdä pikkupyllykkä ultrassa! Gyne halusi tarkistaa sikiön voinnin vielä ultralla, vaikka kohdunsuun tilanne oli täydellinen. Siellä se pieni nukkui kyljellään ku äitinsä, pylly näytti jo ihan vauvanpyllyltä. Se oli ihana... oon vaan hymyillyt siitä asti!
Jos toinen on noin ihana jo ennen syntymäänsä, kuinka sekaisin mä meen sitten, kun se on täällä ihan oikeesti??
t. Täysin seko tuleva mamma...
Niin olikos Ossella ne häät jo nyt viikonloppuna siellä Saksassa? Ei muutakuin nauttikaahan reissustanne ja yritä aina kun voit päästä makuuasentoon :)
Jouhi: Ota tosiaan yhteyttä liitoosi! Millä alalla muuten olet?
Puhuuko Aurorat, poppis sun muut nyt niistä ensi viikonlopun Treen treffeistä? Vai onko mulla nyt mennyt jotain ohi :D Kuinkahan pitkälle se pino on muuten tippunut??
Kismetin haluan myöskin toivottaa tervetulleeksi. Ja minun myöskin, niinkuin monen muunkin alkoi tekemään mieli kismetiä :) Viime pe-su välisenä aikana söin vain 4 ja tänään olisi taas kauppapäivä joten joskos sitä ostaisi taas viikonlopulle niitä ;)
Meillä on tosiaan huomenna kavereiden häät ja sunnuntaina on ne minun babyshowerit, jee :) Joku silloin joskus sanoi että tulisin kertomaan mitä niihin pussukoihin löydän (jotka siis haluan antaa " kiitoslahjaksi" . Elikkäs mullahan kun ei mielikuvitusta löydy juurikaan, niin pussiin laitoin karkkia :) Eli ostin semmoiset nätit pussukat sinooperista. Sitten ostin tutti- ja haikaratarroja. Pestasin anopin kirjoittamaan sydänpahville " kiitos" toiselle puolelle ja toiselle puolelle " minun vauvakutsut 27.8.2006" . Ja sen kiinnitin siihen pussukkaan. Pussukkaan ostin tosiaan oukkidoukin, karkkikaulakorun, muumitikarin ja tuttifrutille haisevan tuikkukynttilän! Ja kohta pitäisi lähteä ostamaan tortilla-aineita, kun haluan tarjota kavereille ruuat. Sisko ja sen kaveri vastaakin sitten siitä ohjelma-puolesta ja minulla ei ole siitä hajuakaan ;)
Niameylla on raskas urakka takanapäin, mutta onneksi ne kivut unohtui jo kun sait prinsessan syliin :) Kiitos synnäristä! Minuakaan ei yhä edelleen saisi ottamaan niitä aqua-rakkuloita ;)
Ps. Minulla on tällä hetkellä kone pyörimässä täynnä vauvan vaatteita, lakanoita, makuupusseja jne. :)
MiaMik rv 35+2
Täältä vessanpöntön ja sängyn välimaastosta välitän myötätuntoa Jouhelle ja suuria agressiopurkauksia hänen pomolleen! Onpas todella P**KA äijä! Mutta samaa mieltä olen, että jos sulla voimia vaan riittää niin laitat sen työnantajasi koville. Sähän et siinä voi enää mitään hävitä, kun joka tapauksessa työpaikka on mennyttä. Vaadit kirjallisen selvityksen potkujen syystä ja otat yhteyttä liittoon. Toivon sulle sydämeni pohjasta korvauksia (raskaana olevan kun on tunnetusti hankala saada töitä) ja ennenkaikkea sitä, että pomosi oppii, ettei enää kannata tuollaista tehdä, jos ei halua vaikeuksia itselleen!
Voimia kyllä vaatii, mutta uskon olevan sen arvoista. Saat ainakin henkisen voiton!
Palailen myöhemmin, kunhan olo hiukan kohenee.
Kesis, rv 8+1
Ihanaa, perjantai! Vaikka se onkin äitiyslomalaiselle tavallaan vaan yksi päivä muiden joukossa, niin saan kuitenkin pitää miehen itselläni kokonaiset kaksi päivää!
Olen tässä tehnyt karmaisevia havaintoja:
Jos pudotan jotain lattialle, mietin nykyään kaksi kertaa, nostanko sen tavaran vai jätänkö lattialle. Ihan mitään turhaa ei kannata nostaa, vaan mies voi sitten kerätä kaikki pudonneet tavarat kun tulee töistä. Kun kumartuminen on nyt kerta kaikkiaan niin hankalaa.
Vertailen nykyään reittioppaan avulla, mikä lähikaupoista, kirjastoista ym. palveluista sijaitsee lähimpänä. Omassa kaupunginosassamme kun ei neuvolan ja kioskin lisäksi ole palveluita, joten valittavana on kolmen ympyröivän kaupunginosan palvelut. Vertailemalla mun tarvitsee kävellä aina vain lyhin mahdollinen matka!
= musta on siis tullut todella laiska. :/ Voin kuvitella miten huono kunto on kun lähden ekan kerran vaunulenkille...
Tuli nyt muuten mieleeni etten pääse sinne Tampereen treffeille tulemaan... Katotaan josko tässä joskus myöhemmissä vaiheissa treffailtais vaikka pääkaupunkiseudulla ja tulen sitten mukaan vaavin kanssa.
Mitäs muuta...
KISMET tervetuloa joukkoon!
OSSE mukavaa reissua!
AA meillä myös tuparit huomenna ja pitäisi itse asiassa jo olla tekemässä sapuskaa niitä varten eikä tässä koneella! ;)
MIAMIK Mukavia juhlia ja oikein ihanaa babyshoweria toivon sinulle! Mullekin kaverit on sellaista lupailleet järjestävänsä, mutta pahoin pelkään että ennen kuin saavat aikaiseksi taitaa vauva olla jo maailmassa! :D
JOUHI Tuo on työnantajalta laitonta toimintaa. Ota heti yhteyttä liittoon! Toki työnantaja voi vedota koeaikaan, mutta jos hän on saanut tietää raskaudestasi ja heti pian sen jälkeen irtisanoo sinut koeaikaan vedoten, kuulostaa se aika p****njauhamiselta. Eiköhän todellinen syy ole se raskaus. Kiva muuten kuulla susta, kun olet ollut poissa " langoilta" .
NIAMEY kiitos synnytyskertomuksesta ja onnea vauva-arkeen! En malttaisi odottaa omaa nyyttiä, no onneksi ei kauan kai tarvitsekaan.
KAIKILLE kipuileville ja huonovointisille parempia vointeja!
Nyt täytyy mennä tekemään paljon paljon ruokaa ja leivonnaisia huomisiin tupareihin! Hyvät viikonloput!
Karssuli ja vaavi rv 36+1
P.s. Sairaalakassin pakkaaminen aloitettu, kassista löytyy jo pillejä ja kaksi pillimukia (sellaset huumorimukit) sekä kauratyyny. Eli hyvin edistyy! =)
olipas kiva lukea Niameyn stoori! Tällaista toimenpidekammoista ihmistä aina lohduttaa, kun ihmiset vakuuttelee että epiduraalit ja välilihan leikkelyt on tositilanteessa ihan iisipiisejä :) Ja koko ajan on varmempi olo, että niitä aqarakkuloita EN halua...
Kismetille tervetuloa ja ihanaa odotusaikaa!!
Jouhi - nyt yhteyttä liittoon! Eikös koeajallakin vaadita selkeät perustelut miksi ei työsuhdetta jatketa?! Tai jotain... Mutta ilman muuta selvität asian. Ja me voidaan vaikka järkätä joku mielenilmaus siihen teidän työpaikan pihalle sun puolesta - voitais päästä kymppiuutisiinkin :) (loppukevennykseen ehkä...)
Nyt pitää kiirehtää töihin vielä pariksi tunniksi, sit on ne duunit pulkassa. Yritän töiden jälkeen raahautua vielä tonne kaupungillekin - semmoinen hassu tarve vielä täältä shopata kaikkee kivaa ennen lähtöä :)
Makkara rv14+6
Jouhille pahoittelut potkuista,törkee pomo!
Kiitti Niamey synnytystarinasta!Ite oon miettiny just tuota jakkaralla ponnistamista ja mieski " tykkäis" et sitä kokeiltas,sano että sit hän vois olla takana tukemassa ja tuntee ittesä hyödylliseks.Mä olin koekaniinina jakkaralla sillo tutustumiskäynnillä ja ei siinä ainakaa hullummalta tuntunu.
Ull-maij`llaha oli tapahtunu edistystä alapäässä!
Onkoha Sipulle tullu lähtö?
Hitto miten on muakii pyörryttäny viime päivinä,pää iha sekasi,ja huonoo oloo vähä väliä,paineet kotimittauksessaki hieman koholla ollu muutaman pvn,alapaineet huidellu jo aamusta 92-96 välillä,saas nähä joutuuko vielä lääkitykselle.
Eilen pidin siivouspävn ja täytyy sanoo että voi helvetti mitkä liitoskivut oli yöllä,hyvä että liikkumaan pysty.Ja nyt rupee kummatki ranteet olee paskana ja puutuu,ja lapaa pistäny 3päivää eikä laukee millää.
Välillä o nyt viime päivinä iskeny ahistustaki,johtuskoha tästä loppuajan mielenmyllerryksestä-
Vähä oli surullinen teho-osasto eile,jos joku sattu kattomaan,iha tippa linssissä olin,snif!
Valivaa,valivaa.......nooh,mää lähen hakemaa Villipyllyn kaa uusia verhoja kohta,ne o tänää valmiit!!!!!!!!!!!
-Pepsi ja Villipylly rv37+5
Olen nyt iloittautunut työkkäriin työttömäksi ja soitellut töitä ympäri kaupunkia. yhden haastattelun sain torstaille ja sitten yhteen paikkaan ottivat numeron ylös että soittavat jos tarvetta on sijaiselle tms... (siellä olin jo ennen tuonne potku paikkaan menoa keikkalaisena). Lähihoitaja olen ja siis toiveissa kyllä olis jotain töitä. Työt on vaan sitten enemmän keikka hommia ja ne on ärsyttäviä =(
en jaksa rueta vääntämään tästä kättä, koska en KOSKAAN saa todistetuksi sitä että raskauden takia irtisanottiin.
Olen tosiaankin ollut näiltä palstoilta poissa, koska täältä tuli aina vaan paha mieli =( keskenmenoista yms.. Pelko persiissä sitten lähdin koneelta aina pois niin päätin että on helpompaa olla käymättä täällä.
Nyt on pahoinvointi loppunut. Välillä ehkä vähän ällöttää, mutta ei okseta yhtään. Aika aikaseen loppui minulta se huono olo, sitä ihmettelinkin. Rinnat on kyllä kipeät ja mahaa juilii todella kipeesti aina välillä. Väsyttää ja naama kukkii *huoh*
Nyt olis ens viikolla muutto edessä sinne meidän omaan kotiin! Ihanaa päästä omaan kotiin asettumaan. Sinällään vaan ku sain nuo pokut niin harmittaa kun ei oo tietoo töistä ja lainaa vaan pitäis maksaa. eiköhän me kuitenkin jotain keksitä!
Nyt lähden vähäb ulkoilemaan.
Jouhi ->työtön edelleen =(
Jouhille tsemppiä työkuvioiden suhteen!!! Toivottavasti löydät pian kivan työpaikan... Mut täytyy kyllä vielä sanoo, että mäkin oon sitä mieltä, että vähintään pyydät selvityksen miks sait potkut! Ihan törkeetä tommonen ja jos siihen ei kukaan jaksa puuttua, niin meitä hoitsuja saa jatkossakin kohdella miten vaan! Mut ymmärrän kyllä jos ei siihen voimia löydy, kun muutenkin on kaikkee mielessä -> uuden työpaikan löytäminen, raskaus, muutto jne... VOIMIA!!!
Mörötin: Luin sun alotuksen siitä ennenaikasesta syntymästä... Kurja kuulla, että ne supistukset vaan jatkuu! :( Voimia sullekin. Pidetään peukkuja ja varpaita & käsiä ristissä jne., että ne ny lakkais!!
ON: Mä sain vihdoin ja viimein pennarin huoneen kuntoon ja vaatteet kaappiin. Pakkasin eilen jopa hoitolaukunki valmiiks.. tai no hoitojutut puuttuu, mutta muut on jo. =) Niin ja sairalaasta kotiutumisvaatteetkin on pinossa valmiina. :D
Mun sisko tulee miehensä ja koiransa kanssa meille tänään yöks... saa nähdä saadaanko nukuttua ens yönä, kun niiden koiralla on juoksut ja meijän simpa on uros... tosin leikattu toukokuussa, mutta saas nähdä onks se tehonnu. =)
Sit me lähdetään huomenna ukon kanssa kyläilee Raumalle. Ukko eilen maalaili kauhukuvia siitä, että synnytys alkaa siellä ja joudutaan siellä sairaalaan eikä ymmärretä mitään mitä ne puhuu.. :D Ukon viimenen oljenkorsi on kuulemma se, että kysytään, että eiks täällä olis edes ketään turkulaista paikalla... kun sitä ymmärtää jo vähän paremmin ku raumaa... :D Noh. Ei se synnytys kyllä siellä ala... että ei tartte pelätä kielimuuriin joutumista. ;D
burde ja penni-enni 34+5
Osborne meinaa sitten ihan tosissaan matkustella, tsemppiä :) Ja ihanaa, että näit pikkuisen pyllyn ja kaikki on ok!
Jouhille sanon samaa minäkin, että ihan kurja tilanne!! On varmaan totta, ettet ikinä pysty todistamaan, että raskautesi on potkujen syy :( Itsekin olen lh, joten nyt vaan kollegalle tsemppiä työnhakuun!
Niamey, kiitos synnytystarinasta. Hienon työn olet tehnyt!!
Kesämorsian, kohtalotoveri :( Pahoinvointi on ihan syvältä, yäk :(((
Monella tuntuu olevan tupareita, häitä, babyshowereita... Nauttikaa oikein olan takaa!!
Ja sitten omaa napaa....: Musta tuntuu etten jaksa enää!! Koko ajan oksettaa ja on niin kamala olo, ettei voi mitään tehdä... Viime yönäkin reippaana tyttösenä oksentelin oikein miehekkäästi tuonne klo 2 saakka.. Eikä olo edes juurikaan helpottunut. Heti aamusta (tai iltapäivästä nykyään) kun herään, on se etominen ja yökkäily läsnä. Ämpäri sängyn vieressä kuuluu nykyään tärkeänä osana sisutukseen. Lisäksi koko ajan väsyttää ja on ihan vetämätön olo. En oo käyny kaupassa, juurikaan ulkona, siivonnut jne. varmaan kahteen viikkoon, kun ei kykene! Alkaa ihan tosissaan voimat loppua tähän.
Sori tuo hirveä valitusvirsi, lähempä tästä -yllätys yllätys- sänkyyn, jossa sitten vierähtääkin loppupäivä. Kurjaa.
S 8+0
hei vaan taas,
karssuli, mitä helv.......siellä sairaalassa tekee pilleillä ja pillimukeilla, mä oon varmaan nyt missannut jotain, vaikka hauskalta se kuulostaakin.
Niameylle kiitokset synnäritarinasta, vaikka aika kauhuissani mä sitä luinkin.
Miamik: joo me puhutaan tuosta 2.9 tapaamisesta höyrytään täällä 3 pösilöä kyydeistä !
AA joka lähtee justiinsa kotiin, vaikka yritti tehdä sitä jo tunti sitten
jouhelle myöskin täältä pahottelut! tosi ikävää tollanen:/ oikein vihaks pistää.. toivottavast löydät nyt jotain töitä! peukkuja pidän.
poppis oli tuntenu ekat liikkeet:) se on metkaa. onnea niistä. siitä ne sitten alkaa vaan voimistumaan ja saa hymyn huulille.
möröttimelle jaksuja. toivottavasti ne supistukset nyt loppuisivat ja vaavi pysyisi masussa vielä jonkin aikaa.
sirun kanssa lukeudun samaa porukkaan, eli siihen " kaikki kivunlievitykset heti tänne näin" .. paitsi aqua rakkulat. ne kuulostaakin niin hirvittäviltä.. hui.
ja vielä sirulle, kyllä ne liikkeet varmaan kohta alkaa tuntua:) mut onneks sulla on se vempele,millä kuunnella tiitin jumputusta. sellanen ois kyllä kiva.
mut eipä mulla muuta..
MiaMikille vielä oikein mukavaa äippälomaa! :)