Perjantaita Enskat
Ja tässä linkki eilisiin:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8158403&p=2&tmode=1&smode…
Ihmeellistä, että minä olen avaamassa keskustelua, mutta huomenta vaan kaikille! Nukahdettiin miehen kanssa jo kymmenen aikoihin ja kohta pitäis lähteä gynekologin vastaanotolle, koska Ryanairin asiakaspalvelussa (englanninkielinen) ei osattu varmaksi sanoa, riittääkö rv 27+2 annettu lentolupa vai ei. Kehoittiva hankkimaan uuden kaiken varalta, sivuilla kun lukee, että rv 28 jälkeen tarvitaan lääkärin lausunto... No, itsepä jätin varmistuksen myöhään, kun unohdin asian totaalisesti. Mutta kun raskausdementialle ei voi mitään! :) No, onneksi sain vielä ainokaisen gyneajan tälle päivälle.
Muuten kaikki on normaalisti, mitä nyt kivistää joka paikkaa, kun en ole saanut aikaiseksi käydä jumpassa. Saapa nähdä, millainen olo on ensi viikon jälkeen, kun takana on vaan lomareissua ja työreissua ja matkustusta junalla, henkilöautolla ja lentokoneella ja istumista kokouksissa ja tanssimista häissä jne...
Mutta hauskaa viikonloppua kaikille enskoille ja pitäkää supistukset poissa ja vauvat mahassa, paitsi Tintarella, joka vois jo mennä synnyttämään! (toivottavasti nimim. meni oikein...)
-Osse ja Santeri rv 29+2
Kommentit (33)
piti toissa sulle kommentoida vaikka vakaasti olin paattanyt kerrankin pysya taalta palstalta pois ja vaan hoitaa hommat mahd tehokkaasti...
Mutta siis kun eikos sia Raumalla lopetettu se koko synnytysosasto? Eli sulla on mahkut paasta Poriin synnyttamaan :) Raumalla olisit saanu ol niingon gotonas, Porissa jourut tiaksaa tuanoinii parekorrii ja ne laahaa sua pitki pori torrii..... Noh, toivotaan nyt etta saat ihan " omassa" sairaalassa sit ryhtya tositoimiin ja nauttia via viikonlopun kylailyista :)
Juu no se siita, tulipas taas asiallista kommenttia :)
Makkara, sielultaan raumalainen
on hetki enemmän aikaa kirjoitella. Piti taas hoitaa asia jos toinenkin ja sitten istua salaatilla ystävien kanssa kaupungilla, kun satuin niihin törmäämään eväänhakumatkallani. Mukavata oli! =)
Vai, että kristallillakin on pikkuinen ottamassa kaiken irti masuajasta... Oiskohan Sippu tosiaan jo laitoksella?
Osselle voimarutistus reissurientoihin - jätä vähän energiaa ens lauantaillekin!
Ihan törkeetä Jouhin kohtelu töissä! Mutta hyvä, että olet jo noin hyvällä mallilla etsimässä uutta. Mutta kyllä kannattais hiukan kysellä tuon syyn perään, vaikkei saiskaan mitään todistettua. Ei oo reilua, että pomo pääsee tuosta kuin koira veräjästä...
AA:lta pitikin kyselemäni jo aiemmin, että menikös kiina-teema läpi miehelle, vai milläs verukkeella oletkaan lähdössä sinne Treelle? ;o)
Tappert oli kuullu sydänäänet - ihanaa!
uuh, tuota Niameyn synnytystä! Tuo on just ehkä mun kauhein skenaario synnytyksestä, jos se viel loppuis siihen, että kuitenkin jouduttais leikkaamaan, kuten muutamalla ystävällä on käynyt. Huh, kyllä tuli ihan ahdistus lukiessakin! Mutta hienoa, että olet toipunut jo noin hyvin ja vauva-arki taitaa korvata kyllä nuokin ponnistukset! :o)
Poppiskin alkaa tutea liikeitä, jänskää! Löytyikös kaupungilta mitään?
Juu ja Kismetille onnea odotukseen ja tervetuloa! Hauskaa, että täällä alkaa olla näitä " sukulaisiakin" !
Karssuli, nuo sun havainnot on kyllä aika huvittavaa luettavaa, vaikka oikeesti tilanne toki on muuta kuin huvittava. Voimia myös sulle viimeisiin viikkoihin!
Makkaran kotimatka sen kuin lähestyy. Ota nyt kaikki irti viimeisistä päivistä siellä!
Pepsis, mä katoin ton Tehiksen vasta äsken. Hui! Ei se voi loppuu noin!!! Kyllä teiänkin villipylly vois jo syntyä, kun alkaa olla sulla noin tukala olo! Eli suppareita sinne - siis sellaisi, jotka vaikuttaa!
Burde, noinkohan Raumalla ois ees omaa synnäriä? Saattaisitte joutua Poriin... ;o) Mutta eikös ne suippokin ihan hyvää palvelua siellä saanut, jotta etteköhän tekin siellä pärjäis...
Sere, jos tuo sun olo ei helpota, niin kantsii varmaan käväistä ä-polilla, josko ne lähettäis sut joksikin aikaa osastolle tippaan. Se kuulemma auttaa pahimpaan oloon. Voimia sinnekin!
Sitten kurkistus omaan masuun ja vähän muuallekin... Masussa taidetaan olla nyt raivotarjonnassa, ainakin liikkeet tuntuu tossa ylävatsalla. Hassulta tuntuu, kun tähän saakka potkut suuntautuneet tuonne alakertaan. Mutta hyvä vissiin näin. Ja jumpat todella jatkuu. Tuntuu, että äitin energiat on siirtyneet vaaville....
Mutta sitten on kyllä vähän huolenaihettakin. Mulla oli jo tossa aiemmin kesällä sormien nivelet tosi kipeet, mutta silloin pistin sen helteen ja turvotuksen piikkiin, kun meni ohi pian. Nyt tota nivelkipua on ollut jo useamman päivän eikä se hellitä edes päivän aikana. Meillä on suvussa nivelreumaa ja vähän googlettelin äsken, niin johan sain luettua, että sen puhkeamisen mahdollisuus 2-4:n kertaistuu, jos sitä on lähisuvussa (mun mummolla oli tosi paha ja sairastui siihen kolmikymppisenä) ja että sillä on hormonaalisia yhteyksiä eli naisilla se saattaa puhjeta raskauden jälkeen. Toivottavasti tää nyt on vaan jotain ihan raskauteen liittyvää, mutta aion kyllä kysyä asiasta ens viikolla neuvolassa.
Nyt kuitenkin kaupan kautta möksälle viettämään kesänpäättäjäispirskeitä kahden ystäväpariskunnan kanssa. Näillä näkymin siis palailen linjoille sunnuntaina. Mukavaa viikonloppua kaikille ja hyviä vointeja!
-Amy eli se kananpojanpehva, josta AA tuolla treffipinossa mainitsi ;o)
[color=104E8B] Kiitos Niamey synnytystarinasta ja onnea ihan hirmupaljon suloisesta prinsessasta:)!!! [/color]
[color=BF3EFF] Tervetuloa Kismet Enskoihin! Täällä on TOSI mukavaa jutskailla ihanien ihmisten, tulevien äitien kanssa! [/color]
[color=104E8B] Iiks, mua on nyt jostain ihme syystä alkanut pelottaa, että mitä jos tuolla masussa ei olekaan kaikki hyvin:( Inhottavaa! [/color]
[color=BF3EFF] Tätä ennen keskenmeno ei ole ihan hirmupaljoa pyörinyt mielessä (vaikka yhden keskenmenon olenkin jo joutunut kokemaan) ja nyt ihmetyttääkin hieman, että miksi tässä vaiheessa olen alkanut pelkäämään! Ehkä nämä tämänhetkiset pelot johtuvat osaksi siitä, että siellä neuvolassa ei saatu niitä Pikkupikun sydänääniä kuulumaan (enkä ole vielä itsekään niitä paikallistanut, vaikka se geeli vihdoin tuli toissapäivänä), jotenkin silmiin ovat myös osuneet vauvapalstoilla kauhiat kohtukuolematapaukset ym. ja nyt sitten vielä pariin päivään etovaa oloa ei ole juurikaan esiintynyt (vaikka su-ti oksensin joka päivä kerran). Iiks. Nyt kaiken kukkuraksi jonkinmoinen flunssanpoikanen iski päälle (kurkku kipeä, nuha ja päänsärky)...en ole kuumetta mitannut..ja sekin tietenkin sai minut vakuuttuneeksi, että masussa ei tällä hetkellä voida hyvin...tai että ainakin tämä flunssa/kuume vaikuttaa jotenkin vahingollisesti Pikkupikkuun:( Voih. [/color]
[color=104E8B] Kun järjellä ajattelen, tiedän että suuremmalla todennäköisyydellä kaikki on hyvin kuin että ei olisi, mutta järkipuheet eivät aina auta, kun ikävät tunteet alkavat jylläämään:( [/color]
[color=BF3EFF] Voiko muuten kuumeesta olla jotain haittaa vauvelille näillä raskausviikoilla, missä olen menossa? [/color]
[color=104E8B] No joo...positiivisempiin asioihin sitten. Näin eilen unta, että olimme Enska-porukan kanssa jossain tapaamisessa. Siinä sitten muut Enskat alkoivat ihmettelemään, että missäs osa porukasta oikein on, kun heitä ei näy missään. Minä sitten " fiksuna" osasin kertoa, että ainakin Sippu, Burde ja MiaMik olivat lähteneet synnyttämään (en muista oliko muita, nämä kolme rohkeaa Enskaa muistan) :) Muut Enskat olivat uutisesta ihan täpinöissään ja puheenaiheena tapaamisessamme olikin sitten kaikenmaailman synnytyskertomukset ja arvailut, että kuka synnyttävistä Enskoista saa ensin vauvelin syliinsä:) Hih. [/color]
[color=BF3EFF] Iloisia ajatuksia ja vilkutuksia kaikille! [/color]
[color=104E8B] ~ ♥ ~ Viipuli ja Pikkupikku, rv 10+6 ~ ♥ ~ [/color]
Juu siis ei mulla oo hajuakaan, että mihkä pöpelikköön sitä siellä päin joutus lähtee synnyttää.. ;) Mut taitas käydä niin, että tälläselle tamperelaiselle NÄÄS vois olla vielä isompi kielimuuri tuolla Porissa ku Raumalla?! =D
Vai oli Viipero? nähny unta, että Sippu, MiaMik ja mä oltiin lähetty synnyttää.. =) Heh. Ketäs muuten oikeesti on vauva-jonossa ekoina?? En ookaan vähään aikaan tilannetta tsuumaillu??
Burde ja pannari-pennari (34+5)
Suokaa anteeksi, aamu ei tosiaan ole ollut paras mahdollinen, mutta nyt ollaan taas voiton puolella.
Osseko on reissuun lähdössä? Hyvää matkaa ja muista tosiaan lepäillä. Ehkä meidän joukossa on jo tarpeeksi supistelijoita ;) Varmasti oli ihanaa nähdä vauva ultrassa nyt kun nuo pienet alkavat siellä masussa jo vähän pyöristyäkin. Miten päin se vauva sulla siellä kohdussa olikaan? Saatoit viestissä mainitakin, mutta en nyt muista. Otso jäkittää pylly alaspäin, varmaan enemmän tarttumapintaa ;) Niin ja tehtiinko sulla painoarviota? Otson painoksi arvioitiin rv28+4 1170g. Niin ne vaan kasvaa :)
Jouhille kaikki sympatiat potkuista! Miten jotkut työnantajat voivatkin olla vielä noin ääliöitä! Toivon sinulle pian uusia töitä ja parempaa työnantajaa, vaikkakin toivoisin työnantajasi joutuvan vastaamaan tekosistaan. Mur!
Ainoaurora oli tupareita järjestelemässä. Meilläkin on vielä tuparit pitämättä eikä nyt uskalleta niitä järjestää ennen kuin tilanne vähän rauhoittuu. Yritin kyllä ehdottaa miehelle, että kutsutaan vaan porukat meille ja minä voin seurustella sängystä käsin ;) Ei oikein innostunut :)
Tappertille onnittelut Puksun puksutuksista, onhan se maailman kauneimpia ääniä :)
Niameyllä olikin ollut urakka pienen prinsessan synnyttämisessä. Mukavaa, että jaksoit käydä jakamassa kokemuksesi. Onnea vauva-arkeen!
Poppis: Eiköhän ne sinun tuntemuksesi ole Räpätin polskintaa :)
MiaMikin babyshowerit kuulostavat lupaavilta. Tahtoo kanssa! Mulla vaan nuo lapsettomat kaverit eivät ole jaksaneet innostua tästä odotuksesta eikä ole kyllä mitään kutsuja tiedossa, enkä kyllä jaksa niitä itsekään rueta järjestämään kun ei tunnu olevan muilla kiinnostusta :(
Kesis ja Serenity: Yritättekö käydä töissä tai opiskella tuon pahoinvoinnin kanssa? Toivottavasti olette sairaslomalla. Mulla nimittäin pahoinvointi paheni aina väsymyksen myötä eikä se silti ollut noin pahaa kuin teillä. Nyt mulle on tullut kuvotus takaisin ja joinakin päivinä joutuu itseään patistelemaan syömään. Muistattehan juoda kunnolla ja syödä ihan mitä vaan ikinä menee alas. Minä söin kuukauden verran vesimelonia ja kalapihvejä, mikään muu ei maistunut. Tsemppiä!
Burde: Kiitti vaan sympatioista. Eipä tätä viimeistä raskauskolmannesta ihan tällaiseksi kuvitellut. Toivottavasti olisin vielä jossain vaiheessa siinä kunnossa, että saisin laitettua vauvalle jotain täällä kotona valmiiksi. Pidän peukkuja, ettet joudu synnyttämään Raumalla ;)
(.) Aamulla tosiaan heräsin siihen tunteeseen kuin olisi menkat ollut alkamassa. Aluksi se oli vaan sellaista inhottavaa jomotusta ja särkyä alaselässä ja -vatsalla, mutta sitten sitä alkoi tulla aaltoina yhdistettynä kohdun kovettumiseen. Olo oli tosi kipeä ja pahaaoloa ja tuskanhikeä pukkasi päälle :( Aikani kärvisteltyä otin panadolin ja myös lämpötyynyn avukseni ja ne alkoivat helpottaa oloa. Kivut kuitenkin väsyttivät niin paljon, että vedin sen jälkeen parin tunnin unet. Päivän mittaan on supistellut, mutta kipu on kohtuullista eikä supistuksia tule säännöllisesti. Äitipolille lähdetään sitten taas vaihteeksi jos saan samanlaisen kohtauksen kuin aamulla. Päivä on tosiaan mennyt lepäillessä ja mieluummin täällä kotona lepään kuin siellä sairaalassa. Jos ei mitään ihmeempiä tapahdu voinnissa niin yritän päästä ensi viikolla neuvolalääkärille tsekkaukseen onko tällä supistelulla ollut vaikutusta. Päivä kerrallaan mennään eteenpäin, hyville viikoillehan nuo MiaMik ja Sippuliinikin ovat päässeet supisteluista ja avautumisista huolimatta :) Nyt on tosin tainnut Sipulle ja Sipun Tikrulle tulla lähtö. Jos tässä vaikka päästäisiin kuukauden verran eteenpäin niin sitten olisi jo ihan hyvä tilanne. Ja kaikesta huolimatta voi käydä niin, että me Otson kanssa ollaan täällä tiiviisti vielä lasketun ajan jälkeenkin ;) Toivon vaan, että saisin vauvaani kasvattaa mieluummin kohdussa kuin sairaalassa.
Viikonloppuja vaan kaikille enskoille,
Mörötin ja Otso tänään kuitenkin jo rv30+0! :)
ihan hölmö siitä tuli, mutta pistetään vaikka radiosta tulevan huonon musiikin piikkiin... ;)
burde ja pennari TAAS ja edelleen 34+5
Eli kävin vilkasee meijän la-listaa..
Missäs jmi82 on?? En muista lukeneeni sun kuulumisia vähään aikaan... toivottavasti kaikki on kunnossa... la oli 10.8.?
Mites Kristall? Onkos sua näkyny hetkeen... en muista :/
No sit näiden sankareiden jälkeen synnärille pitäis olla lähdössä:
tintarella
pepsi
ull-maij
karssuli
sippuliini
leena-maija
miamik
Tossa siis semmoset " aktiiviset" , joiden kirjotuksia muistan nähneeni... =) Sori jos joku jäi paitsioon...
b & p-e (ei kehtaa enää laittaa koko nikkiä :))
burde the palstaterroristi on iskenyt :D
Vai oli Viipuli nähnyt unta että me ollaaan jo synnyttämässä :) No eipä tässä enää pitkä aika ole odotettavana! Oli aikasta outoa lukea oma nimi tuosta burdenkin listasta, ei oo montaa enää ennen mua...
Mä jo eilen ihmettelinkin että missäs Sippu luuraa kun on kuitenkin melkeinpä joka päivä käynyt " ilmottautumassa" . Ajattelin vain että onhan meillä enskoilla muutakin elämää kuin tämä palsta (onhan??? ;)) ja hänellä oli vain jotain menoa. Mutta kun tänäänkään ei ole kuulunut???
No eipä mulla muuta ihmeellistä uutta. Kismetiä tekee mieli, lurps :)
MiaMik rv 35+2
Möröttimelle piti vielä sanomani, että kysyppä ihmeessä ensi viikolle aikaa lääkärille et pääset tarkistuttaan sen kohdunsuun tilanteen. kuten terkkasikin sanoi niin vaikka tänän ei olisi tapahtunut mitään, huomenna voi olla kaikki toisin! Ja lepoa, lepoa, lepoa vaan sulle toivottelen!
Olipa mukava galluppi laitettu, piti heti kirjottaa. Itellä ollut muutaman päivän laiskuus huipussaan palstailun suhteen. Liitoskivut vaivannu niin pahasti ettei ole oikeen jaksanu tehä mitään. Joka päivä pinot olen käynyt lukemassa ja siinä saa jo menemään niin kauan aikaa etten ole sitten kehannu kirjotella.
Burde kävi katteleen ketkä seuraavinä lähtee lasketunajan mukaan synnärille niin minäki oon vissiin siellä jossain välissä. Karssulin(muistinkohan nimim. oikeen) kans taitaa ollakin sama päivä.
Harmittaa että aika " loppu vaiheessa" raskautta löysin tämän ensikoitten oman pinon..nyt yrittänyt jollainlailla olla " aktiivinen" .
Olen muuten ihmetellyt kuten moni muukin sitä Vau-kirjaa, en minäkään ole sellaista saanut neuvolasta ja harmittaa...
Oma napanen viesti tuli mut palaan paremmalla ajalla uudestaan vieraita pölähti kylään.
-Annika82 rv 36+1
Tykkään vastailla tollasiin ja vastasinki sit näköjään aika pitkästi. Hupsii.
Niameylle kiitokset synnytyskertomuksesta:) Aika maraton oli juu. Mutta palkintona ihana pieni tyttö. Paljon synnytyksen kestoksi laitettiin?
Jeps. Nyt ei muuta. Menen syöpöttelemään. Ostin sipsejä ja aion herkutella:) Ihan ku ei ois ollu koko viikko herkuttelua. Keksin aina jonkun syyn juhlaan. Hihi.
Ainiin, eilen illalla venäytin (?) jotenkin selän entistä pahempaan jamaan. Ensin vihlo ihan kamalasti yhteen kohtaan alas oikealle, sitten jomotus levisi koko alaselkään.. Ja nyt vielä heijastuu jalkoihinki, välillä tuntuu et puuduttais tai sit vaan käy särkee jompaa kumpaa jalkaa.. Luulin et selkä oli jo tarpeeks kipee,mut eii.. Sniif.
Muksaa perjantai-iltaa jokaiselle! Harmittaa muuten suunnattomasti kun en pääse sinne tapaamiseen. Oisin niin kovasti halunnut. Mut oon lupautunu kummipojan vahdiksi, niin siitä ei voi luistaa. Jännää, kun en oo ennen ollu niin pienen kanssa kaksistaan koko iltaa. On siis 9kk. Vanhemmat lähtee häihin, mutta lupasivat tulla ajoissa kotiin.
lara ja pikkunen 24+3
[color=FF00FF]Päätin nyt sitten jatkaa tätä tietokoneella oleskelua, kun kerran olen makuun päässyt;) Tulin puoli neljältä kotiin ja saman tien aloin tehä koulujuttuja koneella, sain vihdoin yhden tehtävän valmiiksi ja kappas kello onkin jo sitten puol kasi, noh, meneehän se päivä näköjään näinkin:/ Onpahan ainakin taas yksi tehtävä alta pois, niin, että voin sitten aloittaa seuraavaa, mutta en kyllä enää tänää!
Nimeylle kiitokset synnytys kertomuksesta, ei aiheuttanut ainakaan pelkoa synnytystä kohtaan, mutta niinkuin moni muukin jo on sanonut, ei ainakaan minulla edelleenkään herännyt innostus noita aqua rakkuloita, tai mitä ikinä sitten olivatkaan, kohtaan.. hui, minun ihon alle ei tollasia kyllä laiteta!
Itselläkin aina satunnaisesti alkaa käydä synnytys mielessä, ei oikeastaan vielä mitään kovin oleellista ole mielessä, mutta minä taidan kuulua porukkaan " kaikki kivunlievitys mulle tänne heti, kiitos" -ryhmään;) Ainakin siis ilokaasu ja epiduraali on ehdottomat, mitä tämä mamma haluaa. minulle on erään leikkauksen yhteydessä jo annettu tuo eppari, eikä sen laitto sattunut yhtään ja muutenkin oli positiivinen kokemus tuosta!
Jouhille pahoittelut potkuista! Vihaksi pistää tuollainen käytös pomolta! Itse olen myöskin hoitoalalla ja kerroin pomolleni raskaudesta kesälomani jälkeen, viikkoja oli silloin jotain 13 noin suurinpiirtein ja hän otti onneksi uutiseni positiivisesti vastaan. Minä olen kanssa sijainen, mutta tuossa samassa paikassa olen ollut jo kolmatta vuotta, eikä päivääkään katkosta. Ota ihmeessä yhteyttä liittoon! Niin minäkin olisin tehnyt jos työsuhteeni olisi mystisesti katkennut raskaus uutisten jälkeen.
Poppis oli tuntenut ekat liikkeet, onnittelut siitä, itse en ole tuntenut mitään, muutakuin hyvällä mielikuvituksella kerran:( Noh, tuo istukan paikka taitaa siihen vaikuttaa, mutta enköhän minäkin hohtapuoliin niitä ala tuntea. onneksi on tuo iki-ihana vempain, millä voin tiitiä edes kuunnella täälä kotona:)
Noh, kaippa tässä voisi pikkuhiljaa poistua koneen ääreltä, vaikka tuskin enää tulee tälle päivälle aloitettua mitään sen kummalisempaa. Huomenna olisi vielä aamuvuoro ja sitten, ah kauan odotettu neljän päivän vapaat! Sehän tuntuu jo pieneltä lomalta!
Mutta mukavaa illan jatkoa kaikille ja hauskaa viikonloppua! Älkää antako pienien kirjoitusvirheiden haitata tekstissäni..laitetaan se neljän ja puolen tunnin koneella olon piikkiin;)
t.siru ja tiituli rv 19+3[/color]
Siis mä unohdin kiittää NIAMEY:ta synnytyskertomuksesta. Että KIITOS! =) Oliko muuten millasta ponnistaa siinä jakkaralla?? Mä kokeilin sitä synnytysvalmennuksessa ja se vaikutti aika hyvältä...
Quuen oli käyny kirjottamassa toiseen pinoon... Ihana kuulla, että teillä menee hyvin, vaikka tissit välillä tulessa onkin! =)
Kismettiäkään en oo muistanu toivotella tervetulleeks... Mua niin huvitti eilen,kun luin teijän (kismet & yedo?) viestittelyt... =) Meilläkin oli niin, että odotettiin miehen siskon kaa samaan aikaan -> ne sai jo vauvansa ja me kohta perässä... Ihan hauska tilanne, varsinkin jos on hyvissä väleissä ja voi avoimesti jutella... ja esim. jo nyt sopia, että sitten ei aleta mihinkään vertailupuuhiin. =) Siitä tulee vaan molemmille paha mieli ja hirmu stressi jos kaikki + itsekin vertailee sitten serkuksia, että kummalla on mitäkin ja koska...
burde ja pennari taas 34+5
ps. kävin kirjottelemassa juttuja treffipinoon äsken... käykeehän vilkasemassa jos kiinnostaa.. =)