Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

omistusasunto ensimmäiseksi yhteiseksi kodiksi?

Vierailija
14.07.2021 |

Tyttöystäväni ja minä asumme erillään, ollaan oltu yhdessä 3 vuotta. Nyt halutaan muuttaa yhteen ja mietitään uskaltaisimmeko ostaa suoraan asunnon yhdessä. Minulla on ollut omistusasunto ennenkin ja nyt asun vuokralla - tarkoituksena minulla oli joka tapauksessa katsella nyt omistusasuntoa -itselleni tai yhdessä. Tyttöystävä saisi halutessaan pienen lainan myös, jotta asunto olisi enemmän "yhteinen".
Onko ihan hullua ostaa suoraan asunto yhdessä? Vai kannattaisiko ensin vuokrata vuodeksi.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse katselisin ensin miten yhteiselo sujuu. 

Vierailija
2/6 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin vuokraisin. Näette, miten yhteiselämä sujuu. Sitten omistusasunto, jos sujuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostatte niin, että tyttöystäväsi ostaa asunnosta sen siivun jolla sinä pystyt hänet lunastamaan tarvittaessa ulos, ettei hän jää ihan tyhjän päälle ja sinulle ei tule kohtuuttomasti maksettavaa. Esim 30%.

Vierailija
4/6 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä ei yhteistä asuntoa.  Ei vielä.

Asukaa ensin yhdessä jonkin aikaa, ja katelkaa miten alkaa sujua.

Ei kannata sitoa itseään lainoihin kun homma on kuitenkin teillä vielä melkoisesti hakusessa, koska ette ole aikaisemmin yhdessä asuneet.

Tämä aloitus tuoksahtaa kovin provolle!

Vierailija
5/6 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäisikö tyttöystävälläsi jotain vielä säästönkin, jos hän ottaisi lainan? Entä sinulla?

Vierailija
6/6 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä ei yhteistä asuntoa.  Ei vielä.

Asukaa ensin yhdessä jonkin aikaa, ja katelkaa miten alkaa sujua.

Ei kannata sitoa itseään lainoihin kun homma on kuitenkin teillä vielä melkoisesti hakusessa, koska ette ole aikaisemmin yhdessä asuneet.

Tämä aloitus tuoksahtaa kovin provolle!

Ihan tämä kyllä on oikea tilanne. Ikää on itsellä jo sen verran, että vuokra-asuminen ei enää kiinnostaisi ollenkaan,

-ap