Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko koskaan tehnyt pimeitä työkeikkoja?

Vierailija
17.07.2014 |

?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikottain

Vierailija
2/7 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joskus teininä jotain lastenhoitokeikkaa ja silloinkin varmaan siksi, kun en tajunnut, että olisi voinut pyytää verokortille. Nykyään tollaisenkin työn teettäminen verollisesti on kuulemma aika helppoa, joten pliis älkää perustelko vaikeudella sitä, että palkkaatte pimeästi sukulaistytön lastenhoitajaksi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välttelen verojen maksua kuin ruttoa.

Vierailija
4/7 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiset kesätyöni nuorena.
Muutaman kuukauden rupeamat joissa rahatsuoraan käteen.
Kätevää eikä verottaja vienyt niistä yhtään!

Vierailija
5/7 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 14:59"]

No joskus teininä jotain lastenhoitokeikkaa ja silloinkin varmaan siksi, kun en tajunnut, että olisi voinut pyytää verokortille. Nykyään tollaisenkin työn teettäminen verollisesti on kuulemma aika helppoa, joten pliis älkää perustelko vaikeudella sitä, että palkkaatte pimeästi sukulaistytön lastenhoitajaksi!

[/quote]

Miten tuollaisen työn saaminen verokortille on helppoa? Eikös siinä pitäisi olla toiminimi tai jotain... Anteeksi tietämättömyyteni, mutta olen saanut ristiriitaista tietoa verotoimistosta kun kysyin asiasta.

ap

Vierailija
6/7 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 15:03"]

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 14:59"]

[/quote]

Miten tuollaisen työn saaminen verokortille on helppoa? Eikös siinä pitäisi olla toiminimi tai jotain... Anteeksi tietämättömyyteni, mutta olen saanut ristiriitaista tietoa verotoimistosta kun kysyin asiasta.

ap

[/quote]

Okei. Työntekijälle se on vaikeaa, mutta palkkaajalle huomattavasti helpompaa. Siis sen, joka palkkaa apua kotiinsa, tulee maksaa työnantajalle kuuluvat maksut ja näiden hoitamista on helpotettu viimeisten vuosien aikana paljon.

Vierailija
7/7 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerran tehnyt yhdelle yrittäjälle töitä ilman verokorttia. Kesällä pari kuukautta. En kehdannut vaatia verokorttia, koska yrittäjä tuskin olisi palkannut minua muuten tai mistä sen tietää, mutta olisin muuten luultavasti ollut työtön sen kesän. Taide(teollinen) ala kyseessä. Olihan se vähän vedätystä, mutta tuskinpa ko yrittäjäkään ahkeruudestaan ja menestyksestään huolimatta kovin hyvin tienasi, joten se tuntui ennemmin avunannolta kuin ahneen tukemiselta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän