Turvakaukaloon telakka. Apua kaivataan!
Hei,
tämä kaikki on nyt uutta, joten ajattelin kysyä teiltä fiksummilta :)
Olemme saaneet Kiddy evolution pro -turvakaukalon tulevalle vauvalle, mutta telakka puuttuu. Tutulla olisi tyrkyllä Maxi-cosi telakka. Ovatkohan nämä yhteensopivia? Googlettamalla löytyy turvakaukaloon oma telakka, mutta ei tietoa siitä sopisiko Maxi-cosi myös. Kiitos jo etukäteen avusta!
Kommentit (5)
Ihan ekaks olen sitä mieltä, että käytettyä turvakaukaloa/- istuinta ei kannata ostaa, koska et voi varmasti tietää, ettei se ole kolaroitu. Me oltiin pari vuotta sitten hirvikolarissa, eikä kaukaloon tullut naarmun naarmua, mutta silti saimme vakuutusyhtiöltä uuden tilalle. Suosittelen lämpimästi, että hankitte ihan uuden, hyvän kaukalon.
Ja toiseksi EI erimerkkisten kaukaloiden telakat sovi yhteen ja vaikka sopisi, ei niitä voi yhdistää, koska se ei ole turvallista.
Mä en ymmärrä tätä emmätiiä-asennetta. Netti on täynnä tietoa turvalaitteista, tutustu niihin tietoihin ja hanki uusi istuin.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 15:42"]Ihan ekaks olen sitä mieltä, että käytettyä turvakaukaloa/- istuinta ei kannata ostaa, koska et voi varmasti tietää, ettei se ole kolaroitu. Me oltiin pari vuotta sitten hirvikolarissa, eikä kaukaloon tullut naarmun naarmua, mutta silti saimme vakuutusyhtiöltä uuden tilalle. Suosittelen lämpimästi, että hankitte ihan uuden, hyvän kaukalon.
Ja toiseksi EI erimerkkisten kaukaloiden telakat sovi yhteen ja vaikka sopisi, ei niitä voi yhdistää, koska se ei ole turvallista.
Mä en ymmärrä tätä emmätiiä-asennetta. Netti on täynnä tietoa turvalaitteista, tutustu niihin tietoihin ja hanki uusi istuin.
[/quote]
Komppi. Turvalaitteiden tarkoitus on olla turvallisia. Tässä jos ei missään muussa kannattaa satsata.
Jes kiitos tiedosta! :) Kyseinen kaukalo on käyttämätön, mutta ainoastaan tuo telakka puuttuu. Pitänee ostaa sitten se malli, joka tietojen mukaan sopii kaukaloon. Ajattelin että onko tähän nyt niitä adaptereja, mutta taitaa koskea eri asiaa (näissä on vielä paljon opiskeltavaa...)
Eikös nuo ole eri ihan merkkiä? Tuskin sopivat siis toistensa telakoihin.