Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***Lokakuisten perjantai***

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tässä pikaisesti pari juttua, sitten pitäs ottaa itteään niskasta kiinni ja laittaa nuo kaks vanhinta nukkumaan.. nukkuivat automatkalla ja nyt ovat niin virkeitä että.. Onneksi ees kuopus nukkuu.

SAIRAALAKASSISTA vielä: Taisin eilen (vai millon se oli..??) kirjoitella, että en oo ennenkään pakannu etukäteen jne. Mutta, nyt satuin muistamaan, että siinähän voiki käydä tosiaan niin, että synnytän Oysissa ja sieltä 220km:n päästä ei ihan niin vain laitetakaan miestä hakemaan jotain tarpeellista kotoa.. Eli, taidan kuitenkin sitten syys-lokakuun vaihteessa pakata ihan kunnon kassin valmiiksi, JOS vauva sattuu syntymään viikonloppuna :)

Tikrulle ja muille miesten sorsimille: Tiedän oikein hyvin tuon tunteen! Itsekin olen nimenomaan tämän raskauden aikana MONESTI kokenut, että miehelle on suunnilleen kaikki muut asiat tärkeempiä kuin minä, masukki ja nuo isommat lapset! Mutta, meillä on huudettu, itketty, keskusteltu, pyydetty anteeksi jne jne jne ja ainakin vähän parempaan suuntaan ollaan koko ajan menty. Eli, toivoa lienee teillä muillakin ;) HURJAN PALJON JAKSAMISTA JOKATAPAUKSESSA!!!!!

TEKEMÄTTÄ olevista asioista: Vauvan vaatteet odottaa vielä äitiyspakkauslaatikossa. Ajattelin ne sieltä laskostaa hyllyyn tuossa syyskuun alussa. Ihan vaan varalta hyvissä ajoin, niin näkee sitten samalla, jos jotain tarvii ostaa. Pinnasänky on YHÄ kuopuksen käytössä *häpeää*. Siis mulla on pitäny viimekeväästä asti opettaa tyttö tavalliseen sänkyyn, mutta en oo saanu aikaseksi. Nyt on kuitenki päästy jo siihen pisteeseen, että uusi " ison tytön sänky" on kasattu ja odottaa tuossa patjaa. Se täytyy leikata, kun sopivaa ei löytynyt. Eli siis, pinnis laitetaan vauvalle sitte meidän makariin. Voi olla, että laitan vasta ihan loppuvaiheessa sen sitten valmiiksi asti. Siivousjuttuja on aina meidän perheessä, niitä ei lasketa ja niistä ei puhuta :D

JE_NI oli tehnyt kyllä hurjan hienon isyyspakkauksen niinkuin aika moni muukin täällä. Itse en oo koskaan tehnyt ja en oikeen tiedä osaisko tuo ukon köriläs moista edes arvostaa. Tai no, ehkä niitä konjakkipulloja :))) Isäinpäivälahjaksi ostin viimeksi sille t-paidan, jossa lukee " Meidän perheen isi" . Sitä tuo on kuiteski pitäny ihmeen paljo. Juu ja mulla on samanlainen, mutta siinä lukee " Meidän perheen äiti" . Kerran tässä kesällä lähdettiin kiireellä kauppaan ja mies vetäs vaan vaatekaapista itelleen t-paidan päälle ja vasta kaupan hedelmätiskillä huomattiin,että se oli se " meidän perheen äiti" -paita. Arvatkaa nauroinko ihan kippurassa siellä :DD

UUSIA LOKAMASUJA on tullut paljon mukaan kirjoittelemaan, kiva juttu!

Siitä tuli mieleeni, että itse oon semmonen yliavoin lörppö ja kerron tosi paljon kaikkia henk. kohtaisia juttuja täällä. Niin että ihan varmaan jokainen tuttu tunnistaa ;) Tuli nyt sitten jännä tunne yhtäkkiä, kun tajusin, että kuinka moni " ulkopuolinenkin" käy näitä pinoja lukemassa meidän kirjoittajien lisäksi. No mutta, ihan sama mulle... ei mulla mitään salattavaa oo :DD

ISYYSLOMASTA: Meillä ollaan tässä puntaroitu ja mietitty asiaa ja nyt näyttää siltä, että mies pitää vauvan syntymäpäivästä lähtien 2 vkoa ja sitten joulukuussa viikon. Tuntuu parhaimmalta ratkaisulta.

Ja hei, huomasin tänään, että olen jo TOISTA päivää äitiyslomalla! Eli vauvan syntymään ei voi olla enää kauaa!!!

No joo, tulipa pikainen.. oikea romaanin alku..

Nyt kaikille HYVÄÄ YÖTÄ ja aamulla " nähdään" .

Vierailija
2/30 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..vielä en ainakaan huomannut pinoa tälle päivälle..

yö meni taas kukkuessa, ja aamulla hirmuinen väsy x(

onneksi miehellä pitkästä aikaa vapaa viikonloppu niin pääsee itekkin vähän lepäilemään,toivottavasti;)

eilen illalla vauva piti ihanaa touhua masussa, ei tarvinnut liikkeitä laskea, kyllä tuntui kivalta!!

mua on ruvennut hirmuna pelotamaan että vauvalle tapahtuu jotain masussa:(

taas tuli töytäys <3 yrittää vauva rauhoitella äitiänsä:)

eilen oikein yööätyin kun mies otti puheeksi vauvan nimet,kysyi että ollaanko me nyt päätetty ne nimet ja muistikin vielä ihan oikein.

..poika tekee tuhojaan keittiössä..täytyy mennä pelastamaan.

rauhallista viikonloppua kaikille!

fiikuna ja mytty rv 33+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin viime YÖ meni huonosti: 1,5 v itkeskeli ja yskiskeli ja heräili ja pyöri sängyssään. En tiedä oikein mistä johtui, ajattelin että oisko pikkusen vilustunut. Otin heti nukkumaanmennessä meidän väliin kun ei rauhoittunut omassa sängyssä, mutta sitten en itse oikein saanutkaan kunnolla unta koko yönä. Tai siis nukuin, mutta tuntui että en nukkunut, ja vähän väliä piti hereillä. Mies valitti aamulla että tyttö potki koko ajan selkään.

Huuh saa miettimään, että mitenköhän sitä sitten yöt sujuvat jos vauva on toisella puolella vielä ja häntä pitää varoa... No onneksi se kestää vain oman aikansa ja menee ohi.

Meillä pitää vielä tehdä jotain HUONEJÄRJESTELYJÄ jossain vaiheessa, ainakin sängyn paikkaa on vaihdettava. Rupesin miettimään että jokohan kohta aika alkaa loppua kesken.

REISSUISTA oli jossain vaiheessa puhetta, niin päivitän tilannetta: Mulle tullee yksi mökkireissu tuohon rv 35 alkuun, sitten lokakuussa jonain viikonloppuna mennään käymään ystäväperheen luo 1,5 h ajomatkan päähän. Mutta 1,5 h on kuitenkin aika lyhyt matka ajaa, saishan sen tuhlattua pahimmillaan pk-seudun ruuhkissakin :) :)

Eipä tässä nyt muuta. Palailen asiaan kun puheenaiheitakin syntyy. Hyvää perjantaita kaikille!

Coe rv 31+5

Vierailija
4/30 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi taivahan vallat tuota minun eilistä rentoutumisiltaa :) Mies kyllä lähti heti töistä tultuaan ja syötyään lasten kans neljäksi tunniksi vanhemmilleen.. tulivat kotiin vasta klo 21. Ja mies oikeen lähtiessä vannotti, että en saa yhtään siivoilla tms vaan täytyy nukkua ja rentoutua. Noo, minähän nukuin semmosen tunnin, sitten olinki jo ihan virkeä. Lueskelin lehtiä (kerranki IHAN rauhassa), kirjottelin sähköposteja jne. Sitten tietty kattelin Teho-osaston (MITEN muuten voi jäädä tuommoseen kohtaan se sarja, voi prkle!!??).

Lapset nukahtivat nätisti, kun mies peitteli jne. MUTTA sittenpä ei tullutkaan uni mulle! Olin luullu, että mulla on univelkaa varmaan kymmeniä tunteja mutta ilmeisesti ei, koska tunnin syvä uni virkisti noin paljon. Lopulta mies nukahti joskus 2 aikoihin ja minä varmaan vielä puoli tuntia sen jälkeen.. Kunnes viideltä heräsin, kun tyttö oli kömpinyt minun viereen ja pissasi housuun.. Eli lakanat pyykkiin ja sohvalle evakkoon. Silti on nyt ihan levännyt olo!

(.) Viime yönä oli ekaa kertaa (muistaakseni!) kipeitä supistuksia, tuli varmaan jotain 5-10 semmoisen parin tunnin aikana. Alkaa kai kohtu valmentautua tulevaan koitokseen. Vauveli liikkuu kovasti ja kaikki on oikein hyvin. Hirveesti ei kyllä voi valittaa, oon varmaan yks vaivattomimmista lokamasuista tällä hetkellä. Maanantaina on seuraava neuvola ja sitten ens keskiviikkona ultra. Jipii!

Ja nyt sitten tytöt tappelee palapelistä... Pitääki lähteä viemään poika kouluun ja hakea sitten paketti postista & käydä vkonlopuksi kaupassa. Mies on töissä tänään yömyöhään ja myös koko huomisen päivän, alkaa taas tämä yh:n elämä mullakin...

Pirteää Perjantaita kaikille!!

Mianni 31+6

Vierailija
5/30 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tänään lääkäri, kun täytyy tarkistaa ettei ole tulehduksia tuolla alhaalla. Samalla näkee sitten kohdunsuun tilanteen, mikä on ihan kiva.

SAIRAALAKASSISTA: En ole vielä pakannut, eikä oikeastaan ole käynyt mielessäkään tehdä sitä vielä. Mukaan kassiin otan ainakin imetysliivit, omat " tohvelit" (Taysissa suositellaan omia), hygieniatarvikkeet, kameran, videokameran, musiikkia synnytykseen, äityskortin ja mitäs muuta sitä vielä tarviikaan. Niin, pientä evästä ja mehua synnytykseen ja osastolle mp3-soittimen. Kassin pakkaaminen tapahtuu varmaan muutaman viikon päästä. Kotiinpaluuvaatteet ja vauvan vaatteet pakkaan valmiiksi, mutta mies tuo ne sitten sairaalaan.

G: MITEN TEILLÄ MIES KÄYTTÄÄ ISYYSLOMAN? ENTÄ JAATTEKO VANHEMPAINVAPAATA?

Oma vastaukseni on kyssäriin, että mies pitää vauvan syntymästä alkaen 5 viikkoa lomaa, joista 3 on talvilomaa ja 2 isyyslomaa. Viimeinen isyyslomaviikko jää joululle. Vanhempainvapaasta mies käyttää ensi kesänä viimeiset pari kuukautta, jonka jälkeen jää vielä vähäksi aikaa kotiin kotihoidontuella. Yhteensä hän on 4,5 kk kotona kesällä ja syksyllä, kun minä suoritan harjoittelun pois alta ja opiskelen vimppoja kursseja. Sitten jään taas itse kotiin lasten kanssa.

Palaan vielä kertomaan lääkärikuulumiset.

Terkuin,

S-I ja Lumikukka 34+3

Vierailija
6/30 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelen jo heti alkuun tulevaa valitusvirttä. Nyt vaan ottaa niin saakelisti päähän...

Eilen oli neuvola ja siellä käskettiin alkaa lepäämään enemmän, koska paineet on noussu niin paljon nyt jo kotimittauksissakin. Alkavat olla jo istukalle vaarallisia. No mieshän ei meillä ole kotona kuin harvoin ja nlantäti sen muisti ja kyseli hyvin tarkkaan, että saanko muualta apua. No en nyt ihan niin suuressa mittakaavassa kyllä saa apua kuin mitä hänen mielestään pitäisi. En omaa äitiäni kehtaa väsyttää enää enempää kuin mitä jo omissa töissään väsyy. Hänelle on tehty vuonna 2003 pallolaajennus ja isältä leikattiin päästä keväällä verisuonenpullistuma, joten aikasta sairaita ovat jo ihan nyt. Saati sitten jos vahtisivat töidensä lisäksi poikaa...

No laitoin miehelle sitten eilen asiasta viestiä, että nlasta ehdottivat miehelle sairaslomaa, että minä saisin levätä. Miehestä ei sitten kuulunut eilen yhtään mitään. Puutuin ilmeisesti hänen vapauteensa ja töiden tekemiseen. On muuten ajanu ihan liikaa ja ihan liian vähillä unilla. Tekis mieli jo ilmoittaa asiasta, mutta kun sitten tulee ne sakot ja rahaa ei ole maksaa... Yöllä oli isäntä päättänyt laittaa viestin, että tuleekin vasta sunnuntaina kotiin. Ja on siis lähdössä sunnuntaina puolen päivän aikaan taas töihin. Että jotenkin alkaa siepata, että näinkö vähän hän oikeasti välittää omasta pojastaan, minusta ja minun ja vauvan terveydestä??? Suoraan kun sanotaan, niin olen niin vittuuntunut koko mieheen ja koko helvetin olevinaan perhe-elämään... Kauheesti ei huvittais kyllä sinne sairaalaankaan joutua, mutta en kyllä vauvallekaan tahdo tahallani vahinkoa aiheuttaa. Mietin vaan, että kukahan sitten poikaa hoitaa, kun isällään tuntuu olevan noin paljon " parempaa" tekemistä... On kuitenkin aina kuvitellu, että lapsen isän kuuluisi olla se ensimmäinen, joka auttaa kun on joku ns. hätä. Mutta ei meillä, se on aina joku muu, yleensä mun vanhemmat tai sisko. Appivanhempiin en luota pätkääkään, anoppi meinasi pojan puottaa ekan kerran nähdessään... Ja he eivät koskaan ole olleet läheisiä meille. Teen heidän mielestään kaiken väärin lapsen kasvattamisessa jne... Esim. säännöllistä ruoka- ja unirytmiä ei saisi olla. Kotona pitäisi aina huutaa kolme radiota ja telkkaria täysillä, että lapsi tottuisi ääniin jne... Ja imettämisessäkin sain kauheesti neuvoja anopilta, joka ei ollut itse imettänyt kehumisistaan huolimatta. Sinne suuntaan en ainakaan halua lastani laittaa kärsimään. Ja muutenkaan ei kiinnosta kauheesti heille mitään kertoa.

No josko saisin tämän itkettämisen ja ärtymyksen laantumaan kupilla kahvia ja kaivan kyllä pakastimesta tiikerikakkuakin!!

Parempaa päivää teille muille!

tikru ja Agentti 30+6

Vierailija
7/30 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sisko tuli eilen illalla kahdeksan maissa meille ja me lähdettiin miehen kanssa yhdessä iltakävelylle tuonne metsätielle;)Käveltiin tunti tosi vaihtelevassa maastossa ja kun tultiin kotiin, sisko oli kylvettänyt ja antanut iltapuuron tytölle;) Miten ihana yllätys! Sain viedä tytsyn suoraan nukkumaan.

Mentiin melko pian myös miehen kanssa nukkumaan, mutta en saanut unta ja aloin puhua synnytyksestä. Kerroin, että mua jännittää enemmän kuin ekalla kerralla, johon mies vastasi " miksi murehtia nyt kun ei murehdittu viime kerrallakaan;) Samassa kuului syvä hengitys ja mies oli jo täydessä unessa. Minä sitten siinä pyörin monta tuntia ja kävelyn jälkeiset liitoskivut liittyivät joukkoon. Mietin miehen sanoja ja ajattelin, että kunpa sitä voisikin itse asennoitua vastaaviin tilanteisiin kuin miehet, he eivät sitten osaa turhia murehtia, ainakaan mun ukon tapainen mies. Monesti kadehdin häntä kun hän voi olla niin rauhallinen vaikka tiedossa olisi miten jännät paikat. Ja tietty se on minun turvani koska itse olen kova murehtimaan ja jännittämään. No se yöstä!

(.) Liikkeet tuntuivat eilen todella ylhäällä, kylkiluissa saakka ekaa kertaa. Vauvan pitäisi olla raivotarjonnassa ja jalat ylöspäin mutta eilen justiin mietin että vaikka uudelleensynnyttäjä olenkin, en osaa tulkita noita " ulokkeita" tuosta vatsanopäältä, että mikä on mikäkin. En osannut esikoisenkaan aikana.

Pakkasin huvin vuoksi SAIRAALAKASSIN eilen, tosiaan niitä hygieniatarvikkeita lukuunottamatta. Tosin parin päivän perusteella taas tuntuu, ettei se vauva ehkä synnykään vielä tässä syyskuun aikana, olo on ollut niin " normaali" . Tiedä häntä!!!

Pistetääs vielä GALLUPPI tälle päivälle eli mitäs te muut olette suunnitelleet vielä tekevänne ennen kuin olette (tai koti on..) valmis vauvaa varten? En tarkoita hankintoja vaan, esim. itsellä olisi vielä vessojen ja kodinhoitohuoneen lattioiden pesu, vauvan ja esikoisen vaatteiden uudelleenjärjestely, liinavaatteiden vaihto kaikkien sänkyyn, muutaman laatikon valmistaminen pakkaseen ettei tarvi heti olla ruokaa tekemässä ja tietenkin tärkein eli säärikarvojen ja bikinirajan ajelu (tämähän on tietenkin se tärkein, heh heh...)

Mukavaa perjantaita ja viikonloppua!

Nazu ja pikkukakkonen rv 34+4

Vierailija
8/30 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin tossa aamiaista ja esikoinen oli keittiössä. Oli ihan hiljaista ja kun menin katsomaan niin hän oli alkanut nukkua matolla... :) Oli käynyt siihen pitkäkseen ja laittoi silmiä kiinni. No ajattelin että jos nyt ei ihan heti menis nukkumaan ja laitoin Teletappi-dvd:n - eka kertaa nyt meillä käytössä :) Harmittaa kyllä kun tää on pyörinyt tuolla kirjahyllyssä ilman kantta niin on naarmuja ja nauha " pomppii" välillä minuutinkin yli. Mutta ihan tyytyväisenä tyttö tuntuu katselevan, väsynyt vaan on selvästi.

Mutta tulin vastaamaan noihin juttuihin:

ISYYSLOMA: Munkin on pitänyt tästä kysyä ja mainita. Eli meillä riippuu ihan siitä, saako mies vakituisen paikan. Hän on nyt kesätyöläisenä firmassaan ja sieltä osastolta vapautuu äitiysloman sijaisuus. Tykkäävät hänestä kovasti osastolla ja haluavat pitää siellä, mutta kun kyse on isosta firmasta niin esimies on sanonut että jos joku vakituinen talon sisältä hakee paikkaa niin on ensisijainen :( Samalla kuitenkin sanoi, että harvemmin hakee kukaan äitiyslomasijaisuuksia kun vakipesti muuttuu määräaikaiseksi sitten samalla.

Anyways - jos tuo paikka tulee, mihin on 80% mahdollisuus esimiehen mukaan, niin sitten mies voi pitää ihan palkallista isyyslomaa :) Silloin on puhuttu että pitäisi 1-2 vko vauvan synnyttyä ja sitten 2 vko joulun tienoilla, että päästäisiin käymään hänen vanhempiensa luonakin.

Ja SAIRAALAKASSISTA oli ollut puhetta: En mä muista olenko kommentoinut :) En ole pakannut enkä aio pakata. Esikoisen kohdalla kassi pakattiin kun lähdettiin sairaalaan. Me asutaan kuitenkin niin lähellä sairaalaa, 10-15 min ajomatkanpäässä, että jos ihan kaamea kiire lähdössä tulisi (vihreää lapsivettä tms) niin nappaisin neuvolakortin ja varmaan kameran, ja sitten loput sais hakea tarvittaessa. Ja todennäköisesti kun ei kiire kuitenkaan tule niin saa sitä suppariaikaa kulutettua pakkaamalla.

Eipäs muuta tällä erää. Ajattelin tänään kirjoittaa puhtaaksi gradusta menetelmäosuuden, IIRIS! :)

Coe

Vierailija
9/30 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorry mä nyt täytän tänään koko palstan, yritän pysyä poissa klo 9 jälkeen... :)

Mutta siis mulla on muutaman kerran yöllä kuulunut tuolta häpyliitoksesta PAUKAHDUS. Siis sellainen ihan kunnon ääni, todellakin paukahtava. Kylkeä kääntäessä, liittyy selvästi liitoskipuihin.

Onko kellään muulla ollut tällasta??? Mistähän se voi johtua?

Ja nazun GALLUPIIN: On vaikka ja mitä tehtävänä. Ainakin yksi suursiivousviikonloppu meinataan pitää joskus varmaan lokakuussa (?), jolloin vaihdetaan noita huonekalujen järjestystä ja järkätään vauvan kamoille tilaa. Vauvan vaatteet on tällä hetkellä " käytännöllisesti" sängynaluslaatikoissa.

Lisäksi yksi tärkeä oma juttu on, eli kampaajalla aion käydä mahdollisimman myöhään. Tein niin esikoisenkin kohdalla (kävin 1 vko ennen synnytystä) ja oli kyllä kiva kun näytti sitten ihmiseltä kaikissa videoissa ja valokuvissa! Turvotusta oli ihan riittämiin, niin siihen vielä kamala juurikasvu päälle olis ollut liikaa.

Nyt pois.

Coe

Vierailija
10/30 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka,

pinoudunpa minäkin pitkästä aikaa.

Olen myös erittäin vaivaton lokaodottaja, saa nähdä mitä kaikkea vielä lopussa tulee. Töissäkäynti kyllä turvottaa jalat ja sormet, kun joutuu istumaan koko päivän. Sormukset olen jättänyt suosiolla pois. Onneksi toimistossa on kuitenkin suht. viileää. Ja kyllähän tämä töissäkäynti väsyttää enemmän, kuin lomalla oleilu. Noh, enää 13 aamua!

Mianni, muakin raivostutti Teho-osaston loppu, sanoin siinä just ennen loppua miehelle, että " ei tämä näin voi loppua, *#¤" #%" . Nyt saa sitten taas odottaa että näkee miten noille kävi. *tv:n orja* ;)

Anopin kanssa kateltiin tuossa äitiyspakkausta ja hän kauhisteli peiton suuruutta ja meinasi tehdä peitolle sellaisen pussilakanan, että peiton saa sinne kaksinkerroin. Mua alkoi vain mietityttämään, että onko se peitto sitten liian kuuma... miten muut olette menetelleet vanhempien lastenne kohdalla? Ajattelin vaan, että helpompi kai sitä peittoa on asetella vauvalle, jos se on normaalisti yksinkertaisena.

Kestovaippailua olen viimaikoina miettinyt ja opiskellut aihetta netistä. Kai sitä vois äitiyslomalla yrittää tehdä niitä vaippoja. Olen muutenkin jättänyt kaikki pikkuhankinnat ja touhuilut odottamaan äitiyslomaa, että on sittenkin jotain tekemistä. Vauvan vaatteitakaan en ole vielä pessyt.

Tikru-77, olen myös sitä mieltä, että miehen pitäisi olla apuna, jos äiti ei jaksa/pysty toimimaan normaalisti. Voimia asian setvimiseen ja toivottavasti saat muualta apua! Tiedän kyllä muitakin miehiä, joilla työt menevät aina perheen edelle, en tiedä miten heidät saisi tajuamaan.

Vauva potkii kovasti ja välillä saa melkein kantapäästä kiinni :) Vauva on jo raivotarjonnassa. Toivottavasti pysyy niin loppuun asti.

Mukavaa perjantaita kaikille!

-Motko-

Vierailija
11/30 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä suhteellisen hyvä yö takana:) Nukuin putkeen yli 5 saakka, jeee!! Kasilta tosin piti nousta ylös, kun sormia särki. Ei haittaa, kun ei väsyttänytkään enää.

Annoin tulevalle isukille eilen ISYYSPAKKAUKSEN. Siihen tuli nyt lopulta seuraavat jutut: BabyBlues sarjakuva, Uusi vauva- asennusopas, 2 pientä pyyhettä, peppupyyhkeitä, vaippoja, pyykkipoikia, kumihanskat, unikko-tutti+tuttinauha, unikko-tuttipullo, 2 karkkipussia, mynthon-aski, 2 Roope-setää, Fenix-pullo(ainoa mitä isäntä juo), pieni vihko ja kyniä, kylpyleluja, pesukinnas, 2 pientä pulloa konjakkia, rasia pitkiä ja paksuja sikareita, Isin Kulta-Body, pieni kehys, johon laitoin 4D:stä saamamme kasvokuvan vauvasta, Tulitikkuja (silmiin, heh) ja korvatulppia...hmmmm...mitäs vielä...." Maailman paras ISÄ" -muki, jonka sisälle laitoin pienen ruskean nallen.

Pakkasin noita yksittäin + aiheittain sinisiin lahjarasioihin, lahjakasseihin+ sinisiin paperipusseihin (Tiimarista saa tosi ihania kaikkia vauvajuttuja!!!!' Wink*) ja lopulta sitten kaikki äitiyspakkauslaatikkoon, kun eivät mahtuneet millään niihin varaamiini sinisiin pahvilaatikoihin :D

Tein keltaisia ja sinisiä pahvilappuja, joihin kirjoitin mitä varten mitkäkin tavarat ovat ja sidoin niitä sitten sinisellä lahjanaruilla kiinni tavaroihin:) Laatikon päälle laitoin pahvista lapun, johon kirjoitin: Tulevan isukin selviytymispakkaus!

Vein illalla laatikon terassille keinun päälle, kun tiesin isännän käyvän vielä myöhään tupakilla siellä....Niinpä hän meni ja tuli sisälle ihan muina miehinä...Kysyin, että " Eikö siellä terassilla ollut mitään ihmeellistä?" Oli ihan äimänä ja meni kurkkimaan heti sinne takaisin...ei sittenkään heti huomannut keinussa olevaa pakettia:) Sitte sanoi, että " Tuolla on joku pahvilaatikko??!" Ei vieläkään hokannut....Sanoin: " Kannattaako katsoa vähän tarkemmin?" Sitte meni lähemmäs ja tuli suu messingillä takasin laatikon kanssa:D Alkoi sitä avaamaan ja oli kyllä innoissaan :) Kyseli, että mistäs tällanen idea on ym..... Halasi mua ja oli tosi kiitollinen. Vähän murheissaan kyllä sanoi " Mulla ei ole mitään vastaavaa sulle?!" <3 Sanoin, että kun äiti saa äitiyspakkauksen niin tää on sitten vastaava miehelle!! Että hienosti meni tuo homma ja olen iloinen, että sain sen vihdoin tehtyä ja annettuakin:) Tosin se 100¿ kyllä todennäköisimmin ylittyi, mutta eipä haittaa! Oli sen arvoista ehdottomasti!!

VAUVA on nyt tainnut kääntyä " lähtöasentoon" elikkä jalat ovat nyt suhteellisen ylhäällä, potkut tuntuvat ihan kylkiluissa asti (paitsi ihan just potkasi tuonne kylkeen suhteellisen ylös) Muljaa tosi paljon kyllä edelleen pitkin päivää!!! Tuolla ihan alhaalla tuntuu pienempää räpellystä ja illalla taisi siellä pääkin jotain liikettä tehdä-tuntui suhteellisen " ilkeältä" meinaan...

HOITOPÖYTÄ on tuossa lattialla vielä osina....väri on tällä kertaa huomattavasti parempi-tosin enempi tuo kirsikkaa muistuttaa kuin pyökkiä, mutta kelpaa ihan OK. Tuota ei ihan " pyökkinä" edes saanutkaan.

SAIRAALAKASSISTA sen verran, että tosiaan kamerat sun muut pitää kait sinne pakata, jotta sitten varmasti tulee mukaan:) Varapatterit myöskin pitää muistaa, koska yleensä patterit loppuvat juuri silloin, kun ei olis väliks...Niin ja ne imetysliivit on vieläkin muutoin hankkimatta. Ja ne omat tossut aion kans ottaa mukaan, mutta sellasiakaan ei kyllä oikein ole....

TEKEMÄTTÖMISTÄ HOMMISTA....niin mulla ei mitään kovin tähteellistä ole esim. siivouksen suhteen, kun joka päivä siivoskelen. Vauvan vaatteet pitää silittää ja laskostaa vielä. Nyt on kaikki meinaan pesty. Pinnasänkyyn pitää laittaa patja ja kehtoon tarvii käydä ostamassa jotain ruuveja(olen hukannut kaikki siihen kuuluvat ruuvit sun muut...).

En keksi oikein muuta...paitsi tietty nazun mainitsemat bikinirajan + säärikarvojen ajelut pitää hoitaa :D Mutta voi vitsit, että on sekin HANKALAA tämän masun kanssa :) Tuli ennen suhteellisen usein suoritettua ko. homma, mutta nyt on sata kertaa hankalampaa, kun ei näe!!! Pitää sitte peilin edessä yrittää ajella...heh;) Mies on kyllä ehdottanut monta kertaa, että hän voi kyllä tehdä moisen homman, mutta toistaiseksi olen vielä itse yrittänyt suoriutua.

Täällä satelee vettä tänään.....eilen olikin vaihteeksi taas tosi lämmin päivä!! Ei viitsitä lähteä sinne Naantaliinkaan tällasella ilmalla...Nooooo, jospa ens viikolla ois joku lämmin päivä?! Paitsi että ens viikoks on ohjelmaa jonkin verran...TI neuvola ja synnytysvalmennus, KE parisuhdeilta (valmennukseen kuuluva)..Heh, itse asiassa ei muuta kyllä ollutkaan:D Äkkiseltään muistin, että joka päivälle on jotain..Nooo, voi olla, etten nyt muista kaikkea!

ISYYSLOMAN meijän isäntä pitää heti kun vauva syntyy ja on sen 3 viikkoa kotosalla:) Vanhempainvapaan mä pidän ihan kokonaan itse.

Eli muutamaksi viikoksi mies joutuu nyt lomien välillä töihin menemään. Ensi viikon hän on talvilomalla kesäloman jatkoksi. Hyvällä tuurilla vauva voisi syntyä jo noin 3 viikon päästä:)

TIKRU-77 (menikö oikein?):lle suuren suuret pahoitteluni!! Mun mielestäni (anteeksi vaan!) miehesi vaikuttaa tosi välinpitämättömältä!!! Ei viitsinyt edes HETI ottaa yhteyttä, kun laitoit viestin siitä, että sun tarvisi nyt ottaa rauhassa.....Tuntuu tosi pahalta sun puolestasi enkä todellakaan yhtään ihmettele, jos olet mieheesi enemmän kuin täynnä :( Luulisi kuitenkin hänellekin vauvan ja sinun terveytesi merkitsevän enemmän kuin työt. Ei ole sulla todellakaan helppoa! Meillä ei tollanen peli todellakaan vetelisi:( Jaksuja kovasti ja toivottavasti annat miehellesi kuulua mitä mieltä olet asioista! Ei ihan kaikkea tarvitse kuitenkaan niellä. Muutoinkin hän on mielestäni kyllä tosi vähän kotosalla ja varsinkin nyt, kun häntä OIKEASTI TARVITTAISIIN!!!!! Koita jaksaa!

Nyt ei muuta tällä erää!!

Mukavaa päiväää!!!

Toivottelevat: Je_Ni & Pikku-Isäntä 34+5

Vierailija
12/30 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirrän tämän eiliseltä tänne, jos vaikka saisi vastauksia:

Mua kiinnostaisi ihan hirveästi tietää millaisia perhevalmennuksia muissa kunnissa on?? Itse asun Järvenpäässä, ja eilen tuli " kutsu" perhevalmennuksiin postissa, ja meillä näyttää olevankin täällä kaikenlaista kivaa!!

On se normaali synnytyssairaalaan tutustuminen, lisäksi neuvolassa on monta eri aihekokonaisuuteen liittyvää valmennusiltaa, on kasteeseen ja kirkkoon liittyvä, terveellisen odotukseen jne jne . Itse menen tuohon " minun, meidän ja vauvan tarpeet" , koska esikoista odotan, ja miehen kanssa sovittiin että yhdessä mennään " synnytys tapahtumana" ja myöhemmin talvella, lapsen syntymän jälkeen on sellainen kuin " lapsiperheen arki ja parisuhde arjessa" .

Musta on tosi kivaa kun tarjolla on näin paljon vaihtoehtoja, varsinkin näin esikoisen odottajalle voi olla vaikka mitä hyviä vinkkejä....

Olisi tosiaan kiva kuulla millaisia on muualla, ja aiotteko niihin osallistua?

Isyyslomista: mies aikoo pitää sen 3 viikkoa, ja on säästänyt kesälomastaan viikon, joten 4 viikkoa on mun kanssa kotona. Tuntuu ainakin näin etukäteen ihan ruhtinaalliselta....

Flunssa jatkuu edelleen, nyt tuntuu menneen tuonne keuhkoihin tuo räkä..kurjaa kun ei saa ottaa juuri mitään, mikä oloa helpottaisi...

Dirah 31+1

Vierailija
13/30 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sun tunteet täysin!!! On tosi kurjaa kun toinen ei oikeasti ymmärrä sitä levon ja avun tarvetta.

Meillä on menossa kapinointi-vaihe...mies on luvannut auttaa kotitöissä, kun mun pitäisi olla ihn vaan pötköllään että menisi tämä flunssa ohi. Tiskikone on tyhjentämättä nyt kolmatta päivää, ja kaikki likaiset astiat on vuorena tiskipöydällä, ja roskis on tossa eteisessä ollut myös pari päivää....ihan pieniä juttuja, jotak varmasti jaksan, mutta kyse on periaatteesta. Mies on luvannut tehdä tietyt jutut, mutta ei silti koskaan tee. Ne vaan unohtuu. Meillä minä olen tehnyt yleensä kaikki kotityöt, käynyt kaupassa, tehnyt ruuat jne jne (miehellä siis 4 v. tyttö, että ei ihan kahdestaan olla). Mä olen myös toisinaan aika väsynyt kaiken pyörittämiseen, lisäksi en ole saanut mitään apuja, edes silloin kun olin sairaslomalla supistusten takia.

Nyt yritän kapinoida ja jättää tekemättä. ...;) (huom. yritän)

Joten jaksamista sinne, toivottavasti mies tajuaa jossain vaiheessa alkaa auttamaan sua!

Vierailija
14/30 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odeka - 24.08. 21:17 vastaa tähän viestiin (1/2)

Miten edistyy odotus lokamammoilla Ja...

onko muita jotka yliherkkiä? hermot kireällä, suututtaa raivostuttaa ja kaikki pielessä?

Mies lähti kaverinsa luokse.. no saanpa laatuaikaa yksikseen mitä olen toivonutkin. Jotenkin on vaan niin väsynyt kaikkeen sekoiluun. Velikin tuli sitten kännissä käymään ja yritti käydä miehen päälle.

Ei alkoholi sitten muuta tee ku tuhoo ihmisen.

Tuntuu myös että on ihan yksin tän raskauden kanssa. Mies istuu päivät pitkät koneella ja pelaa tätä... mikä se oli.. . Aapelia.

Jääny kiinni meilaamisesta muiden naisten kanssa. Minulta kieltää meilaamiset miesten kanssa. Reilua? Sitten kun tiedän että se on flirttiä ja mies heittää omia juttujaan.

Mitä mieltä olette salaisista tuttavuuksista ym?

Mies oli pitkään juomatta mutta päätti sitten tänää ottavansa. Meni kaverinsa luokse. No parempi niin mun ei tarvitse katella sen sekoilua ym... Pakko oli vuodattaa kun ei voi muuallekaan... :(

Vierailija
15/30 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut lähetettä labratutkimuksiin, koska lääkärin mielestä mun valkovuoto ei haise millekään ;) Mä sitten taas kärsin siitä hajusta PALJON! No, käski hiivakuurin ottamaan, et katsotaan jos se auttaa tuohon vaivaan. Ja kohdunsuu on edelleen kiinni ja kaikki siellä hyvin! Nyt sitten päätin lopettaa kokonaan stressaamiset suppareista, koska ne ei selvästikään vaikuta alapäähän millään lailla. Viikonloppuna aion kyllä mennä uimaan ja kävelylle, supisteli tai ei.

G: Mun pitää vielä siivota kodinhoitohuone ja tehdä siellä järjestelyjä, että saan vauvan vaatteet mahtumaan kaappeihin. Vaatteet on kyllä pesty jo ja hoitotaso on asennettu. Mies yllätti mut positiivisesti kun sai kahdessa päivässä kyhättyä sen hoitotason ja lokerikot paikalleen. Tosi hyvä syteemi muuten, mutta tais tulla vähän turhan korkealle minulle.

Ja sitten olisi vielä kampaajalla käynti, plus haluaisin kestovärjätä kulmat ja ripset, niin näyttäisi vähän hehkeämmältä. En kyllä normaalistikaan jaksa juuri meikata, mutta kuvissa olisi ihan jees näyttää paremmalta. Tänään just ajelin säärikarvoja ja bikinirajaa, joista jälkimmäinen meni ihan sokkona. Mä en todellakaan näe enää tuonne alas, maha on sen verran tiellä. Siis mun on varmaan pakko pyytää miestä hoitamaan homma ennen synnytystä, en kehtaa mennä sinne ihan kamalan " rehottavana" .

Ja vielä vastausta galluppiin... Leipoa pitäisi pakkaseen ja tehdä jotain ruokia valmiiksi. Leivoin pari päivää sitten marjapiirakan, sitten haluaisin vielä leipoa suolaista vieraiden ja ihan kotiväen varalle, plus ainakin tiikerikakun teen vielä. Ja vaunut pitäisi pestä esikoisen jäljiltä ja mitähän kaikkea vielä. Paljon on hommia vielä edessä.

Jeni: Niisk, miten ihanalta kuulosti nuo isyyspakkauksen saajan reaktiot! Minäkin annoin esikoista odottaessa samantyyppisen pakkauksen, mutta nyt ei enää ollut ideoita tai jaksuja uuden pakkauksen tekoon.

Kaikille miesten välipitämättömyyksien " uhreille" halauksia! Kyllä nyt pitäisi miesten tajuta hoivata ja helliä vaimoaan! Vihaksi pistää tuommoinen käyttäytyminen.

Coe: Jaa, niin niistä menetelmistäkin pitäisi jotain kirjoittaa... Hyvä muistutus :) Mä yritän nyt muodostaa sitä teoriaa, saitko sä sen jo aikaiseksi? Hurjasti taas tsemejä sinne suuntaan!

Jeps, nyt täytyy lopettaa.

S-I ja Lumikukka 34+3

Vierailija
16/30 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vielä yöpaita päällä nuutuneena kun makoilen vaan.Supistuksia tulee silloin tällöin.Nyt olis vielä venetsialais viikonloppu ja olis huomiselle lapsenvahti.Pitää kattoa mitä tehdään.

Tikrulle kovasti myötätuntoa,pitäähän miehen olla " hoitajana" jos sinä et voi hyvin.Itse just soittelin neuvolaan kun unohdin sairaalasta kysyä sairauslomaa miehelle kun hoiti lapsia osastolla olon aikana.Kirjoittivat näin jälkeenpäinkin,koska näkyyhän se mun neuvolakortissakin.

Pitäis kai suihkuun mennä,vähän järkätä kun miehen sisko tulee kylään meille viikonlopuksi.Mies saa sitten siivota kunnolla kun tulee.

Wades & natika 32+4

Vierailija
17/30 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIANNI & SIGNORINA-IIRIS: Mulla myös samantapaisia vaivoja, ja viime yönä ekaa kertaa tuli mielestäni kivuliata supistuksia :( (useita supistuksia lyhyen ajan sisällä, aiheuttaen hyvin katkonaista unta...)

Mietin myös, että onko normaalia, kohdun valmistelua, vai pitäisikö olla huolissaan. No, en taida sittenkään peruuttaa sitä lääkäriaikaa, jonka sain ens viikolla. Saa sitt lääkäri tarkistaa kohdunsuun tilanteen. Vaikka tiedä sitten, onko hyvä että jatkuvasti " ronkitaan" ?! Mutta ehkä hyvä tarkistaa, onko nuo supistukset (tuo muu jatkuvampi menkkamainen olo) saaneet jotakin aikaan.

Kirjoittelin asiasta juuri toiseen ketjuunkin, jossa myös kohtalontoveri, tässä sama teksti:

" Mulla myös kaikki testit tehty (hiivaa, bakteerivaginoosia, trikomonas-infektiota ja virtsatulehdusta ei ole), mutta siitä huolimatta oireet jatkuvat. Eli pari viikkoa sitten huomasin yhtäaikaa seuraavia oireita: supistuksia, alavatsajomotusta (pientä, lähes jatkuvaa) ja runsastunutta valkovuotoa (aika nestemäistä). Sen jälkeen oireet, lähinnä supistukset, vähenivät / jäivät pois - mutta en esim. käynyt enää kävelemässä + välttelin saunomista ennen kuin labratestit tehty ja tulokset saatu.

Nyt sitt eilen kävin kävelemässä ja illalla lyhyesti saunomassa, ja... kun nukkumaan menin niin supistukset alkoivat. Aika usein niitä tuli, mutta toivoin että lepo auttaisi. Mutt ei, aamuun asti ne kestivät, eli kävin n. kolme kertaa vessassa ja usein valvoin pitkään ennen kuin sain uudestaan unen päästä kiinni. Eilen ekaa kertaa yhdistyi nämä menkkamaiset tuntemukset noihin supistuksiin (aiemmin mielestäni hieman eriaikaisia).

Nyt olo ihan ok (teen istumatyötä), eikä enää supistele, mutta mietin myös, että pitäisikö huolestua, vai onko kyse vain kohdun harjoittelusta tms. Eli kuuluukohan normaaliin raskauteen, vai onko merkki siitä, että vauva voisi syntyä, jos ei nyt sentään vielä (!), niin ennenaikaisesti kuitenkin? Kokemuksia?!

No, mulla on ens viikon ti lääkäri, jolta kyselen enemmän ja hän saa katsoa uudelleen kohdunsuun tilanteen. Niin, ja lisätietona vielä se, että nää oireet alkoi n. 3-4 päivää sen jälkeen, kun kävin ekan kerran lääkärin sisätutkimuksessa, jossa tarkastettiin kohdunsuun tilanne. Mahtoiko se aikaansaada jotakin vai onko vain sattumaa? "

Nyt siis taas olo ihan suht ok ja mieli rauhallinen. Hieman kyllä jänskättää ens yö...Taidan kyllä jättää väliin pidemmät kävelylenkit viikonloppuna ja ootella tuota lääkärikäyntiä. Tai no, katotaan nyt. Vois tietty " testata" että onko se juuri tuo kävely mikä sen aiheuttaa, vai oliko ajoitus sattumaa.

Palailen muihin aiheiseen vaikka illemmalla kun pääsen töistä kotiin.

Hyvää perjantaipäivää kaikille!

T. Peggy-75 rv 30+3

Vierailija
18/30 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko sulla mikä lääkäriaika, onko tai voisiko olla siinä ultraus samassa?

Meinaan että minulla kun on tutkittu supistelua nyt ja viime raskaudessa niin ovat tutkineet ultralla eivätkä käsin lainkaan. Sillä saa ilmeisesti tarkemman arvion eikä tarvi tosiaan sitä kohdunsuuta sillä lailla ronklata.

Coe

Vierailija
19/30 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni siis viljelyyn.Pitää viedä uusi sitten viimeistään maanataina.

Jotain epäpuhtauksia,verta oli siis ainakin.

Mitäköhän meinaa?Tietääkö joku?

Mulla ei ole mitään aavistustakaan.

Vierailija
20/30 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän ukko on aina ollut tuollainen, että katoaa, kun puutun hänen vapauteensa olla aina ja jatkuvasti töissä. Sisko jo sanoikin ukolle ihan suoraan, että on parasta sen mennä katkaisuttamaan putket, kun ei kerran osaa olla kunnollisena tukena minulle ja läsnä ensimmäisellekään lapselle.

Ihme kyllä, että soitti pojalle aamupäivällä, mutta kas kummaa ettei asiaa ollut minulle. Miksihän? Sanoi pojalle tulevansa käymään pikaiseen sunnuntaina ja pojalle tuli kauhean paha mieli. Odottelee isäänsä takaisin heti kun toinen vaan kurvaa rekallaan pihasta pois. Ja kun nyt olis oikeasti hyvä syy olla kotona edes yksi päivä vkossa enemmän... No olkoon noin kovapäinen kun kerran on. Laitoin viestiä (taas) että ei tarte silloin sunnuntainakaan tulla itkettämään poikaa vaan käymällä täällä. Ja toivotin kyllä aika epähienosti painumaan ihan sinne itseensä...

Tänään menen käymään mun vanhempien luona ja täytyy kuulostella varovasti, josko äiti taas jaksais edes vähän aikaa kattoa poikaa. Hävettää kyllä, kun on mieskin olemassa ja sen kuuluis olla oikeesti se ykkösvaihtoehto.

No se siitä valittamisesta. Nyt en taaskaan muista nimimerkkiä, mutta joku oli kuullut kylkeä kääntäessään paukahduksen häpyliitoksen tienoilta. Joo, täällä on kuulunut paukahduksia jo pitkään. Poikakin aina kysyy, että mikä ääni tuo on... Mulla on ollu liitoskipuja jo varmaan kolme-neljä viikkoa ja neuvolassa sanoi, että on aikaisessa vaiheessa alkanu. Sen takia on tuo selkäkin hieman ärtynyt. Vauva on kuitenkin ihan älyttömän ylhäällä ja viimeksi lääkäri sanoi, että jos vauva laskeutuisi tuonne alemmas, saattaisi kuulema helpottaa liitoskipuja kun tukee lantionrengasta. Että ne joilla on liikaa suppareita, niin minä voisin kuulema niitä sitten saada!! Ei kyllä ehkä passaa liikaa minunkaan niitä saada, viikkoja on aikasta vähän kuitenkin.

Mutta nyt taas kahvia keittelemään! Olo on onneksi jo valoisampi, vaikka ukkoon olen kyllä edelleen suunnattoman pettynyt!

tikru ja Agentti 30+6 edelleen

(tyyppi on nyt saanut myös vauhdin päälle, yrittää tulla kylkiluista ulos)