Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En usko, että minun olisi vaikea saada uutta kumppania sinkkuna, vaikka olen vanha

Vierailija
14.07.2021 |

Minulta kysyttiin tätä eräässä ketjussa ja olen miettinyt siitä asti kuinka on. Luulen, että se olisi minulle helppoa kuten aina on ollut. Ei samanlaista, mutta helppoa kuitenkin.

Perustan mielipiteeni niihin vaikutelmiin, joita olen täältä saanut ja nuorison pariutumista seurannut. Ne jotka eivät löydä partneria etsivät sitä Tinderistä ja deittisovelluksista sen sijaan, että tapaisivat paljon potentiaalisia kumppaneita. Sitä kautta tapaa enemmän ihmisiä, säästää valtavan määrän aikaa ja hermoja, koska normaalin elämän kuvioissa a) näkee heti onko kumppani ulkoisesti ja tuntumaltaan sopiva b) ei saa pakkeja vääristä syistä itsekään (ks. edellinen kohta) mikä säästää itsearvostusta. Vaikka itsetunto olisi kuinka hyvät eivät pakit toistuessaan voi olla vaikuttamatta mielialaan.

Palstalla tasoteorian rinnalla pariutumisen vaikeudessa kulkevat koko ajan elämän muut ongelmat, joita ei voi ohittaa pariutumisessa. Näitä ovat yksinäisyys, masennus, mielenterveyteen liittyvät syyt ja sitten elämän vakauteen ja talouteen liittyvät syyt, jotka kaventavat elämänpiiriä. Tämä kaikki vaikuttaa enemmän kuin ulkonäkö siihen miten vaikeaa tai helppoa pariutuminen on.

Tasoteoria tai sen kaltaiset pariutumista selittävät tekijät (tilastot siitä minkä verran sinkkuja on omassa ikäluokassa jne.) ovat kyllä myös tärkeitä. Siinä suhteessa sekä palstalta lukemani että itse kokemani perusteella uskallan väittää, että hyvännäköinen ja mukava vanhempi nainen on parisuhdemarkkinoilla jopa paremmassa asemassa kuin nuorena, sillä tarjonta on järkevämpää ja laajempaa. Jopa 10 vuotta nuoremmat miehet ovat ihan aikuisia ihmisiä, miehiä, ei lapsia (kuten olen aina ennen tottunut ajattelemaan, että nuori mies on minuun verrattuna lapsi). Toisin kuin palstalla väitetään, myös miehet pariutuvat suurin piirtein samanikäisten kanssa tai vähän nuorempien. Oma ikähaarukkani siis olisi laajentunut, miesten pysynyt ennallaan.

Tämä on puhtaasti teoreettista pohdiskelua, tällä hetkellä ajatuksena on, että mieheni on viimeinen ihminen, jonka kanssa olen yhdessä, tärkein, paras ja viimeinen.

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina parisuhteessa ollessa tuntuu siltä, että onhan noita kivojakin miehiä, kun koko ajan tulee vastaan. Sinkkuna sitten huomaa mitä höttöä tuo sinkkumassa oikeasti on.

Seuran löytäminen ei ole vaikeaa, mutta onko seura sitten pidemmän päälle mieleistä on asia ihan erikseen.

Vierailija
22/70 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 40 v mies. Miespuoleinen kaverini jäi sinkuksi vuosi sitten ja aikamoista muutosta hän kertoo tapahtuneen sitten nuoruusvuosien.

Kakskymppisinä prinsessoja piti miellyttää kaikin mahdollisin keinoin ja vääränlaiset kengät tai hiustyyli saattoivat pilata mahkut. Treffi-ilmoihin yms. ei koskaan vastannut yksikään nainen ja jos itse vastasit naisen ilmoon, niin kilpailijoita saattoi olla helposti satakunta miestä eli ei vastausta. Baarissa aivan sama meno. Kovalla säkällä sai jonkun puhelinnumeron. Olimme siis perus hoikkia akateemisia normityyppejä. Emme mitään elokuvatähtiä tai poppimuusikoita.

Tämä kaveri soitti mulle pari päivää sitten naureskellen. Oli mennyt tinderiin ja naisia on aivan mielettömästi. Paljon hyvännäköisiä, jotka välittömästi haluaisi suhteen ja selvästi alusta lähtien pyrkivät miellyttämään ja löytämään yhteistä säveltä. Ei ole feminismistä häivääkään edes suominaisilla. Lisäksi on tarjolla aasialaista ja itäeurooppalaista, jotka jo valmiiksi asuvat Suomessa ja jotka haluavatkin miehekkään arvonsa tuntevan miehen. Ja jos YH ei haittaa, niin saa todella kauniita ja monet vähän kovia kokeneina osaavat arvostaa perus fiksua miestä, joka ei ryyppää ja joka tienaa kivasti.

Jotkut naiset on vielä viisikymppisinäkin nättejä kuten Pippa Laukka, mutta tilastollisesti homma on niin, että kun 20 v nainen on sata kertaa suositumpi kun 20 v mies, niin jossain 30 v jälkeen asetelma kääntyy aivan päälaelleen. Perus ei-lihava ja fiksu mies saa helposti todella fiksun ja nätin naisen.

Se on hienoa, jos miehet saavat kokea tuon vanhempana. Oma mies on aina ollut suosittu naisten keskuudessa ja varmaan olisi hitti vaikka missä vain tindereissä.

Tuttavapiirini uudelleen pariutuneet naiset eivät ole löytäneet tindereistä puolisoitaan, vaan normaalielämän kuvioista. Tuttavapiiriini ei kuulu somettajia, ei meillä useimmilla ole edes fb:tä, ellei sitten joudu työn puolesta pitämään twitteriä. Tuttavapiirissäni tuskin käytettäisiin tinderiä, ihan jo ammatitkin estävät, mutta sitä en epäile, etteikö seuraa miehille löytyisi hyvin helposti. Kauniita, nuorempia, mitä vain haluavat, koska ovat pitkiä, varakkaita ja fiksuja miehiä kaikki.

Vanhemmiten naisten asema parisuhdemarkkinoilla heikkenee ja miesten paranee (jos ovat fiksuja ja asiansa hoitaneita miehiä), kyllä minä sen uskon. Olisi naiivia väittää muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka joku olisi päällisin puolin kiinnostunut, niin ei kannata ajatella että he olisivat kiinnostuneita parisuhteeseen asti. Maailma on flirttiä ja paskapuhetta ja irtoseksin haluisia miehiä täynnä. Parisuhdemateriaali on vähissä. Tämä on ikävä totuus.

Tuota tuossa yhdessä viestissä juuri tarkoitin. ParisuhdeMA ja seksiMA ovat eri asioita. Ja kun perheen perustamisen motiivi puuttuu molemmilta ollaan eri positioissa kuin nuorena. Plus että molemmilla on jo omat vakiintuneet kuviot ja persoona. Sopivan löytäminen voi olla

Siis yhtä vaikeaa kuin nuorenakin, mutta eri tavalla.

Minusta ja lähipiirini kokemuksesta se on iän myötä paljon vaikeampaa, juuri noista syistä jotka mainitsit. Seksiä ja kaikenlaisia kevytsuhteita on helppo saada, muuta todellakaan ei, vaikka pitäisi itseään kuinka viehättävänä tapauksena.

Niinpä, eikä se muutenkaan ratkaise kuinka viehättävänä itse itseään pitää. Omiin kasvoihin ja kroppaan on liian tottunut, jotta niitä voisi arvioida muiden silmin objektiivisesti.

Vierailija
24/70 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka joku olisi päällisin puolin kiinnostunut, niin ei kannata ajatella että he olisivat kiinnostuneita parisuhteeseen asti. Maailma on flirttiä ja paskapuhetta ja irtoseksin haluisia miehiä täynnä. Parisuhdemateriaali on vähissä. Tämä on ikävä totuus.

Tuota tuossa yhdessä viestissä juuri tarkoitin. ParisuhdeMA ja seksiMA ovat eri asioita. Ja kun perheen perustamisen motiivi puuttuu molemmilta ollaan eri positioissa kuin nuorena. Plus että molemmilla on jo omat vakiintuneet kuviot ja persoona. Sopivan löytäminen voi olla

Siis yhtä vaikeaa kuin nuorenakin, mutta eri tavalla.

Minusta ja lähipiirini kokemuksesta se on iän myötä paljon vaikeampaa, juuri noista syistä jotka mainitsit. Seksiä ja kaikenlaisia kevytsuhteita on helppo saada, muuta todellakaan ei, vaikka pitäisi itseään kuinka viehättävänä tapauksena.

Ei tässä ole kyse vain siitä, että naisen olisi vaikeampi saada parisuhdetta. Ihan yhtä vaikeaa se on miehille, jotka parisuhdetta etsivät. Ei vähän vanhemmalla iällä enää riitä mikään puolivillainen. Jos nyt eroaisin omasta suhteestani, tuskin olisin enää miehistä kiinnostunut muuta kuin jonkun kevyen tapailun merkeissä, jos sitenkään.

Aivan, I agree, olen ihan satavarma, että loppujen lopuksi se ihan sopivan löytäminen ei olisi sitten kuitenkaan ihan niin helppoa halutullekaan miehelle. Hän on tottunut laadukkaaseen eli pelkkä ulkonäkö ei riitä. 

Vierailija
25/70 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KOMPPAAN TÄTÄ KOMMENTTIA. Naimissa olevilla tuntuu olevan vientiä, mutta se johtuu siitä, että ovat naimisissa ja oikea parisuhde tuntuu todella epätodelliselta. Jos eronneet ja leskeksi jääneet miehet saatavat olla 'heti viennissä', mutta heille taitaakin löytyä se uusi partneri jostain 'todella läheltä' eikä hakemalla muiden sinkkujen joukosta. Jos hyvännäköinen sinkkunainen lähestyy ja osoittaa kiinnostustaan niin miehet lähtevät karkuun. Parempi olla ihan tavis tai sitäkin 'huonommassa jamassa' niin vientiä saattaa löytyä. Surullista, mutta totta... Yhä pätee se, että nainen haluaa naida itseään 'ylöspäin' ja miehelle kelpaa itseään 'alempitasoinen'. Näin ollen luonnonlaki on, että mitä tasokkaampi nainen sitä todennäköisemmin jää ypöyksin, ei ole avioliittomateriaalia muuta kuin ikivanhassa maailmassa, jota ei ole satoihin vuosiin ollut. 

Läheltä löytyy jos löytyy. Sen on jo tuttavapiirinkin esimerkit osoittaneet, ei tindereitä. Ja se uuden löytyminen on ollut niin helppoa, että sivusta on vähän hirvittänytkin. Koska vaikka tuttu olisikin ennestään, se on eri asia kuin olla yhdessä ja parisuhteessa (intiimisuhde) eli aika näyttää miten se loppujen lopuksi toimii.

Vierailija
26/70 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina parisuhteessa ollessa tuntuu siltä, että onhan noita kivojakin miehiä, kun koko ajan tulee vastaan. Sinkkuna sitten huomaa mitä höttöä tuo sinkkumassa oikeasti on.

Seuran löytäminen ei ole vaikeaa, mutta onko seura sitten pidemmän päälle mieleistä on asia ihan erikseen.

Tinderistäkö olet seuraa etsinyt? Voisiko olla osittain kyse kyynistyneestä asenteesta, mitä nämä tinderit ruokkivat. Toiset ovat vain massaa ja höttöä, kun niitä sieltä katalogista selataan. 

Kun olen palstaa seurannut ja nuorisoa kuunnellut, niin olen tullut todella kriittiseksi tinderiä ja vastaavia kohtaan. Nehän on tehty siksi, että ihmiset kävisivät siellä ja tahkoaisivat rahaa omistajille eli olisivat sinkkuja forever. Se on hyvä muistaa, kun noita käyttää.

Vierailija
27/70 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet Ap edelleen hyvännäköinen, niin sinulla ei tule olemaan mitään vaikeuksia löytää uutta kumppania.

Mitä tarkoittaa _edelleen_ hyvännäköinen? Ihminenhän voi olla paremman näköinen vanhempana esimerkiksi kauneusleikkauksen seurauksena. Useimmat naiset ovat myös kauniimpia 30-vuotiaana kuin 20-vuotiaana.

Vierailija
28/70 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen vuosia sitten eronnut, 40 v nainen. Kaksi lasta vuoroviikoin. Omaa aikaa on, ja lapset on jo isoja ja hyväkäytöksisiä. Minulla on oma ok-talo, auto, hyvät tulot. Olen hoikka, koulutettu, kohtuullisen näköinen (useimmiten minua kehutaan kauniiksi) ja urheilen vapaa-aikana.

En kelpaa kenellekään. En nykyään edes pääse treffeille, aiemmin pääsin. Olen kehittänyt itseäni ja muokannut sen mitä oon pystynyt, varsinkin luonnepuolta. En tiedä enää mitä voisin tehdä tehdäkseni itsestä viehättävämmän/kiinnostusta herättävän.

Olen kurkkua myöten täynnä tätä jankutusta että naisen on helppo löytää mies. Minun ympäriltä porukka kyllä pariutuu mutta minä en. Olisipa palvelu jossa voisi käydä vaikka 10 miehen kanssa treffeille ja sen jälkeen saisi yhteenvedon mikä minussa on vikana. Tietäisin edes onko se korjattavissa vai luovuttaisinko jo.

Vierailija
29/70 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen vuosia sitten eronnut, 40 v nainen. Kaksi lasta vuoroviikoin. Omaa aikaa on, ja lapset on jo isoja ja hyväkäytöksisiä. Minulla on oma ok-talo, auto, hyvät tulot. Olen hoikka, koulutettu, kohtuullisen näköinen (useimmiten minua kehutaan kauniiksi) ja urheilen vapaa-aikana.

En kelpaa kenellekään. En nykyään edes pääse treffeille, aiemmin pääsin. Olen kehittänyt itseäni ja muokannut sen mitä oon pystynyt, varsinkin luonnepuolta. En tiedä enää mitä voisin tehdä tehdäkseni itsestä viehättävämmän/kiinnostusta herättävän.

Olen kurkkua myöten täynnä tätä jankutusta että naisen on helppo löytää mies. Minun ympäriltä porukka kyllä pariutuu mutta minä en. Olisipa palvelu jossa voisi käydä vaikka 10 miehen kanssa treffeille ja sen jälkeen saisi yhteenvedon mikä minussa on vikana. Tietäisin edes onko se korjattavissa vai luovuttaisinko jo.

Mistä sinä niitä miehiä etsit? Ja mitä eroa sinussa ja ystävissäsi on kun heitä onnistaa, näin minä alkaisin sinuna tilannetta analysoida. Kyse on varmaan sekä sinusta että miehistä, joita valitset, mutta miten, sitä on vaikea ilman kristallipalloa sanoa. 

Se on ainakin todella kurja tilanne, että olet alkanut ajatella, että sinussa olisi jokin vika, koska se heijastuu vuorovaikutukseen varmasti. Entä jos tekisit oman aloituksen aiheesta? Olen aloittaja eli minulla ei ole omakohtaista kokemusta sinkkuilusta vanhana ja tämä ystäväpiirinikin on aika konservatiivista ja sisäänpäinlämpiävää porukkaa, joka ei ei tindereitä käyttänyt ja toisaalta tapaa ihmisiä paljon töissään ja muissa menoissaan.

Laajan ystäväpiirin kautta kontakteja syntyy, mutta jos lasten ja elämäntilanteen takia ei pääse paljon liikkumaan ja asuu vaikkapa pienellä paikkakunnalla, niin onhan se tinderöinti siinä tilanteessa pikkupakkokin ehkä kokeilla. Siellä pätevät ilmeisesti viidakon lait eli on oltava viisas, ovela ja hyvännäköinen, että pärjää.

Älä koskaan mittaa itseäsi sen mukaan mitä joku puolituntematon mies tai nainen sinusta ajattelee. Eihän tuollainen edes tunne sinua. Aseta rima korkeammalle, pidät sitä varmaankin liian alhaalla, koska jos olisit tavannut kivempia ja fiksumpia miehiä, sinulla olisi heistäkin ihan mukavat vibat jälkeenpäin.

Vierailija
30/70 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuo voisi pitää paikkansa kun vanhat ukot lähestyvät koko ajan vain nuoria? Suurin osa jopa alaikäisiä. On ikävä totuus että miehet eivät näe vanhaa naista kiinnostavana.

Vierailija
31/70 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tuo voisi pitää paikkansa kun vanhat ukot lähestyvät koko ajan vain nuoria? Suurin osa jopa alaikäisiä. On ikävä totuus että miehet eivät näe vanhaa naista kiinnostavana.

Vanhempana lähestyvät fiksummat ja fiksummin. Varmaan moni muukin huomannut kuin minä.

Vierailija
32/70 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa syntyy joka ikinen päivä uusia vakavia seurustelusuhteita, lapsia ja avoliittoja.

Se että sinä et pysty saamaan parisuhdetta ei tarkoita sitä ettei kukaan muukaan pystyisi.

Vierailija
33/70 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvännäköinen 50v nainen saa Tinderissä 24 tunnin aikana satoja tykkäyksiä miehiltä.

Ei ikä ole se ongelma. Ongelma on se että moni nainen lakkaa pitämästä huolta ulkonäöstään jo ennen neljääkymppiä. Sitten itketään että miehet eivät enää heitä halua.

Suosittelisin näitä naisia katsomaan peiliin ja kysymään itseltään: miksi kukaan haluaisi seksuaalisesti tuota ihmistä joka peilistä näkyy? Jos tuohon kysymykseen ei pysty vastaamaan, lienee aika selvää miksi miehet kiertävät sinut kaukaa....

Vierailija
34/70 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa syntyy joka ikinen päivä uusia vakavia seurustelusuhteita, lapsia ja avoliittoja.

Se että sinä et pysty saamaan parisuhdetta ei tarkoita sitä ettei kukaan muukaan pystyisi.

Tiukka viesti, mutta totta toinen puoli. Uskoisin, että se miten suosittu oli nuorempana antaa osviittaa suosituimmuudesta myös vanhempana, vaikka vanhemmiten nuoremmat suositut ajavat ohi niin kuin pitääkin. Se on elämän laki. 

(Luulin että ketju oli poistettu kun en löytänyt, mutta eipä ollutkaan.)

Vierailija
35/70 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvännäköinen 50v nainen saa Tinderissä 24 tunnin aikana satoja tykkäyksiä miehiltä.

Ei ikä ole se ongelma. Ongelma on se että moni nainen lakkaa pitämästä huolta ulkonäöstään jo ennen neljääkymppiä. Sitten itketään että miehet eivät enää heitä halua.

Suosittelisin näitä naisia katsomaan peiliin ja kysymään itseltään: miksi kukaan haluaisi seksuaalisesti tuota ihmistä joka peilistä näkyy? Jos tuohon kysymykseen ei pysty vastaamaan, lienee aika selvää miksi miehet kiertävät sinut kaukaa....

Tässä on se dilemma, että kun aika monet naiset eivät oikein ymmärrä sitä miten miehet ajattelevat, ja palstan perusteella heitä kiukuttaa se miten miehet ajattelevat. Siksi he kieltäytyvät ymmärtämästä ja hyväksymästä että seksiMA ja parisuhdeMA ovat eri asioita eikä Tinderin tykkäys kerro sitä mitä he haluaisivat sen merkitsevän eli sitä, että olisi edelleen suosittu parisuhteeseen.

Kun naiset usein sanovat että kevyt seksisuhde riittää, niin se voi olla osittain tulosta itsepetoksesta eli ollaan huomattu, ettei voimat enää riitä halutunlaisen miehen sitouttamiseen, niin käännetään asia niin, ettei sellaista oltu haluttukaan. (Enhän minä oikeasti ole mikään ajatuksenlukija, mutta tällainen kuitenkin on vaikutelma.)

Jos on jo lapsia, niin tuo on ihan jees, varmaan naiset ovat siihen tyytyväisiä myös, mutta se on minusta surullista, että nuoret naiset kehittävät tuollaisen itsepetoksen? Kyllä se minusta vaikuttaa aika todennäköiseltä mitä tässä on tapahtunut eli deittipalvelut ovat kääräisseet ihmisten itsetunnon omiin taskuihinsa ja se on valtava muutos. Ihmettelen, ettei tuota vastaan ole mitään vastarintaliikettä kehittynyt.

Minusta siinä vaikuttaisi olevan jotain perää, että suosituin miesaines kerää paljon naisia haaremiinsa deittipalveluista, jolloin osa miehistä jää ilman. Ja tämä johtuu mm tindereiden algoritmeistä.

Vierailija
36/70 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen vuosia sitten eronnut, 40 v nainen. Kaksi lasta vuoroviikoin. Omaa aikaa on, ja lapset on jo isoja ja hyväkäytöksisiä. Minulla on oma ok-talo, auto, hyvät tulot. Olen hoikka, koulutettu, kohtuullisen näköinen (useimmiten minua kehutaan kauniiksi) ja urheilen vapaa-aikana. En kelpaa kenellekään.

Ehkäpä asennepuolessasi on jotain sellaista, mitä et itse tiedosta. Etenkin jos olet akateeminen, niin monissa heistä tuo akateemisuus lyö liikaa läpi negatiivisella tavalla. Nostetaan itseä ylemmäs, ja mikäli mies ei ole akateeminen, niin suhtaudutaan jopa alentavasti matalampaan koulutustasoon. Monelle miehelle voi olla myös kova paikka, että nainen on menestyneempi kuin itse on, mutta se on täysin heidän ongelmansa. Ole ylpeä siitä miten hyvin sinulla on asiat, ja mitä olet saavuttanut tähän mennessä elämässä.

Kun asiasi ja sinä itse on kaikin puolin kunnossa, niin sinne luonnepuolelle minä tässä nyt "vikaa" esittäisin. Ei kukaan halua olla ilkeän tiukkapipon kanssa, vaan tiettyä hyväntuulisuutta ja lempeyttä miehet arvostaa naisissa yli kaiken. Kehu, pidä hyvänä ja pyllistä säännöllisesti, niin mies tekee kaiken puolestasi. :)

Vierailija
37/70 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

... Ja tuosta ulkonäöstä vielä eli minä näen asian niin, että osa naisista ei ole koskaan erityisesti panostanut ulkonäköön siinä mielessä kuin mies ajattelee seksikkyyttä ja hyvännäköisyyttä. Nuorena kun nätti muutenkin, joten sitä ei huomaa, mutta vanhemmiten kun kiloja kertyy helpommin ja elämässä on muutakin tekemistä kuin itsensä puunaaminen, niin ulkonäkö on prioriteeteissä vielä alhaisemmalla sijalla. 

Kyse on aivan tietoisesta valinnasta ja vastarinnasta monien kohdalla. Siltä se minusta vaikuttaa. Joitakin naisia ihan oikeasti kiukuttaa miesten taipumus ajatella niin paljon seksiä ja naisia. Olen kuullut monen naisen puhuvan tästä aiheesta ja myös palstalla on paljon tätä settiä. Ja mikäpä kukaan on määrittämään miten kukakin elää ja ajattelee. Eivätkä kaikki miehetkään huomaa olevansa seksikkäiden naisten perään. He vain aivan yllättäen rakastuvat toiseen.

Vierailija
38/70 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tilanne on tosiaan se että et kelpaa kenellekään, kuten kirjoitit, niin olen lähes varma että sinä et todellisuudessa ole kaunis.

Ketkä sinua kehuvat kauniiksi? Jos iäkäs äitisi tai ystävättäresi kehuvat sinua kauniiksi, ei noilla kehuilla ole mitään arvoa.

Onko mies jonka haluaisit itsellesi koskaan kehunut sinua kauniiksi? Tai miehet yleensä?

Vierailija
39/70 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, se on helpoa. Olin 47 v kun tuli avioero, ja päätin, että en enää edes halua parisuhdetta. Kuitenkin deittailin miehiä ajankuluksi ja huvitukseksi. Ja kuinkas kävikään, alle 1,5 v jälkeen treffeille käveli ihana mies, jolle vaan ei voinut sanoa ei, kun hän halusi kanssani parisuhteen. 🥰

Vierailija
40/70 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen vuosia sitten eronnut, 40 v nainen. Kaksi lasta vuoroviikoin. Omaa aikaa on, ja lapset on jo isoja ja hyväkäytöksisiä. Minulla on oma ok-talo, auto, hyvät tulot. Olen hoikka, koulutettu, kohtuullisen näköinen (useimmiten minua kehutaan kauniiksi) ja urheilen vapaa-aikana. En kelpaa kenellekään.

Ehkäpä asennepuolessasi on jotain sellaista, mitä et itse tiedosta. Etenkin jos olet akateeminen, niin monissa heistä tuo akateemisuus lyö liikaa läpi negatiivisella tavalla. Nostetaan itseä ylemmäs, ja mikäli mies ei ole akateeminen, niin suhtaudutaan jopa alentavasti matalampaan koulutustasoon. Monelle miehelle voi olla myös kova paikka, että nainen on menestyneempi kuin itse on, mutta se on täysin heidän ongelmansa. Ole ylpeä siitä miten hyvin sinulla on asiat, ja mitä olet saavuttanut tähän mennessä elämässä.

Kun asiasi ja sinä itse on kaikin puolin kunnossa, niin sinne luonnepuolelle minä tässä nyt "vikaa" esittäisin. Ei kukaan halua olla ilkeän tiukkapipon kanssa, vaan tiettyä hyväntuulisuutta ja lempeyttä miehet arvostaa naisissa yli kaiken. Kehu, pidä hyvänä ja pyllistä säännöllisesti, niin mies tekee kaiken puolestasi. :)

Vastasin aiemmin (olen aloittaja), että ko. naisen kannattaisi laittaa oma aloitus tuosta aiheesta. Minä ymmärsin hänen ongelmansa olevan, ettei suhdetta synny eli että hän ei kykene sitouttamaan haluamaansa miestä, jolloin mainitsemasi parisuhteen "onnenpilarit" (olen ihan samaa mieltä niistä ;)  ) eivät vielä ole ajankohtaisia.

Jos nainen tekisi oman aloituksen, hän ehkä saisi miehiltä rehellisiä vastauksia ja mielikuvia mitä hän itse toivoikin siitä, missä mahdollisesti mättää. Minä en huomannut naisen viestissä mitään luonteeseen liittyvää vikaa ja olen itse asiassa päinvastaista mieltä siitä, että tulisi etsiä vikoja itsestä. Jos esimerkiksi on kipakka luonne, niin minkä sille mahtaa? Ei kukaan tosiasiassa pysty muuttumaan, mutta voi ymmärtää paremmin miten mikäkin asia vaikuttaa pariutumisessa. Siitäkin on hyötyä, vaikkei pysty muuksi muuttumaan (esimerkiksi introvertti ei voi muuttua ekstrovertiksi). Voi vaikkapa alkaa etsiä toisenlaisia partnereita, joille ko. ominaisuus on plussa.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan