-Perjantaita SYYSväki04------
Kommentit (31)
Aamulla pinoon, kun vielä voi:) Tosin tunnin päästä pitää olla jo neuvolassa. Suihkuun siis...
Äitikuulle unihiekkaa ensi yöksi! Millon menetkään pelkopolille?
T: Ynis
Pari päivää uuteen työhön tutustumista takana. Mieli on nöyrä, innostunut ja pohtiva.
Pinot on hallussa hivenen heikosti, koska olen harrastanut pikalukua. Arjen muutokset ja huonojen öiden jatkuminen verottaa. Nöösä nukkuu edelleen omassa huoneessa osan yöstä ja sitten heräilyjen alettua siirtyy meidän väliin. Välillä tuntuu, että on ihan hullun hommaa, että Nöösä nukkuu toisessa huoneessa ja minä ravaan huoneiden väliä. Oli jotenkin helpompaa, kun sai välillä vain työntää käden pinnojen välistä rauhoitellakseen tai nousta vain istumaan sängylleen ilman, että hortoilee läpi huoneiden. Ajattelin kuitenkin sinnitellä, kun Nöösä on niin iloinen ja innoissaan omasta sängystä omassa huoneessa ja tällaistahan tämä muutos aina on meidän perheessä. Paremmin on kuitenkin sujunut, mitä odotin.
Eiliset: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8158271&p=&mpage=1&tmode=…
Äitikuulle lohduttavia, kannustavia ja suojelevia haleja!
T-P: Kiitos ajatuksesta. Tsemppiä ja innostavaa hurmosta maalailemiseen! =)
Ankkiksen pojalle parempaa vointia.
Lila on usein ajatuksissa. Toivottavasti löytyy sopiva korvike ja Rosan olo helpottuu ja äidin huolet vähenee. Jaksua ja haleja!
Loppumetreillä odottaville supistuksia! Muille raskaana oleville vointeja ja supistelemattomuutta ja liitoskivuttomuutta!
Smuik!
-Mimmuli ja Nöösä
Tyksiin.Siihen liittyvät verikokeet vaativat paaston ja jo klo 05 heräsin kiljuvaan nälkään....Murmurmur sanooo masu.Toivottavasti ei lykkää huonoa oloa päälle!
Eipä tässä muuta kuin oikeen ihanaa perjantaita koko syyspoppoolle!
Leanna kera sissin rv 10 tasan ja uinuvat lapsoset
leanna, missä välillä viikot on menneet, jo 10 takana! Tuosta huomaa että aika on kulunut, vaikka oman raskauden kohdalla tuntuu ettei etene ollenkaan. Olin jo maaliskuussa raskaana ja jouluuun on vielä piiiiiiiiitkä aika. Tää odotus on paljon pidempi kun esikoisen, vaikka yleensä sanotaan että toinen menee siinä sivussa. Meneehän se, mutta silti sais kyllä mennä nopeemminkin, haluisin jo kovasti oman vauvan ja mahan pois että sais olla taas normaalisti, etenkin nukkua mahallaan.
mimmuli, mukavaa kuulla että työnaloitus innostaa! Kerro joskus tarkemminkin!
Meillä oli eilen se hääpäivä ja mä sain 40 punaista ruusua!!! Ihana kimppu, olin ihan haltioissani!! Olin just polttanut sisitysraudalla mun lempi(juhla)paitaan reiän kun mies tuli kotiin, ja edes paidan pilalle meno ei sit harmittanut enää. Mies itsekin totesi vielä illalla että " vaikka itse sanonkin, onpas upea kimppu" . Mä katsoin vähän aikaa pitkään että mitäs sun olisikaan Pitänyt sanoa ilmeellä ja sit se äkkiä korjas: " niin mut sä oot vielä upeampi" tai jotain yhtä hassua. Ihana mies mulla ! Kivaa että on edes yks päivä vuodessa tälläistä.
Oltiin illalla syömässäkin ja meni tosi hyvin, poitsu viihtyi mukana kun olin pakannut sille värikynät ja väritettävää ja rusinoita ja muuta puuhastelua. Nyt ei oo nälkä vieläkään.
Ups, kello on jo paljon, nyt on riennettävä!
äk
aurinki paistaa ja mä heräsin ennen kuutta. Hoh hoijjaa, ehkä ensi viikolla kykenee nukkumaan.
Kukkasen leiskautuksia: peeke, köh, peekele. Näin pitää siis sanoa kun törmää leluun olkkarin lattialla. Sellaista meillä.
Kirosanoista vielä pahempia tulee suustani juhlajärjestelyissä. " Näin kuuluu tehdä - pitäisi tehdä" huomaan toistelevani. Kuuluu on kirosana, jolla selitetään, että minun tapani ovat maailman ainoat oikeat tavat. Hämmästyttävää, että viidestä miljardista maailman ihmisestä vain harva tietää sen. Pitäisi on kirosana, jolla sälytän miehen syyksi ne mieleeni jatkuvasti juolahtavat tehtävät, joita en itse näe niin tarpeelliseksi tehdä, että saisin järjestettyä aikaa niille.
En muuten ole ainoa niiden sanojen käyttäjä näiden juhlien järjestelytoimikunnassa...
Oma iso napa Kukkuu
POika meni eskariin.Eilen kun sai jäädä kotiin ei ollut kivuista tietoakaan koko päivänä.Tänään kotona pitikokoajan hoputtaamutta tarhanpiahlla oli jotenkin ylireipas..Voi pientä:-(
Typy huus koko kotimatkan.Pyytää rattaissa riisikakkua kun sitä ei ole hokeevaan et haluan ja huutaa..kiva :-/
Typsykkä valuttaa räkää ihan hirveesti ja su pitäs lähtee..voih!
Aamulla heräsin ja tajusin et jos oikeesti lähetää ni pitäs käydä kaupasta jotain ruokia ja pakata ehkä vaatteitakin..ei tuulu sitte uni enää!
Mimmu:VAu -7!!! :-)
Kukkuulle jaksamusta juhlahumuun
Äitikuulle halaus ja toivottavasti pelkopolilta saat apua ja mieli rauhottuu
Mimmulille ja Nöösälle jatkolähetys unta!
Typy tahtoo junaradan,joten rakentamaan...
Nii ja Ynis häviää aamuista..surku tulee,ollu aina paikalla jos muita ei ole näkyny..
jatu
Junarata rakennettu jaminuutin tyytyväisyys,kohat se hajottaa sen ja taas pitäs rakentaa..
T-P asunnon kuvat oli ihania,tosi nätti koti tulee teille :-)Nyt kun maalaamisesta lukee alkaa taas itsekin haaveilemaan että jospa joskus mekin...Täytys kai lotto laittaa..viimevkolla voitin 12,8e-ei ihan asuntoo saa ;-))
Nyt neiti jo suuttu,hajotti radan ja sanoo ´heitä tää lata loskii...Nyt alko itku..äiti koljaa..
jatu
Ollaan mummolassa täyshoidossa. Eilen oli itsellä neuvolaa pitäessä vähän väsynyt olo, no - kappas vaan 38´ kuumetta. Illalla alkoi hirmuinen kurkkukipu ja tulimme tänään siis hoitamaan itseämme tänne mummolaan. Minä siis lepään ja mummo tuolla viilettää jossain ulkona Vennan kanssa. Venna on siis jo kunnossa, räkää kyllä riittää muttei oo enää kuumeinne. Ihanaa, kun voi tulla tänne lepäämään. Mummo lepää sitten viikonloppuna ;)
Kuumeisena, hullu minä, kurvasin töistä eilen maalikaupan kautta. Lapussa se maitokahvin sävy näyttää tummemmalta kuin siitä maalipurkin " täyttöaukosta" katsottuna. No, lopputuloksen näkee vasta kun saa maalit seinään joskus tulevaisuudessa. Milloinkohan sille puuhalle löytyisi sopiva hetki?
Hampaidenpesusta on ollut kiva lueskella muiden tapoja. Me tehdään niin, että ensin isi tai äiti pesee, Venna sitten. Välillä tyttö kyllä puree harjaa niin, että meinaa mennä tappeluksi. Me käytetään Pepsodentin lastentahnaa, pitäisiköhän se vaihtaa johonkin muuhun. En oo ees katsonut tuoteselosteesta, mitä se sisältää. Hampaiden hoidoksi Venna syö lisäksi xylitol-purkkaa usein ruuan jälkeen. Ei muistettaisi antaa, ellei itse aina niin hanakasti sitä kerjäisi :)
Nyt palaan pitämään sohvaa paikoillaan. Päätä särkee, äh.
- tea -
Mies ja tyttö päiväkodilla, minä haahauilen vielä yöpaidassa :) Tyttö lähti aamulla sanoen " pääväkotiin, tätejä, leikkimään sisälle" . Vilkutti äidille, sniff.
Tealle paranemista! Sama tauti sinulla on kun minulla :) Alkoi juuri kurkkukivulla ja kuumettakin oli. Meillä tytöllä vain valui räkä nenästä, ei muuta. Eli äitee kärsi paljon pahemmin - ja hyvä se näin päin olikin. Mieluummin minä näin sairastan kuin pikkuinen! (Varsinkin kun mies on lomalla ..)
Ne värilastut muuten tosiaan näyttää tummemmalta kuin itse väri sitten seinässä. Niinhän se on, että suuremmalla pinnalla väri näyttää kyllä aika tavalla vaaleammalta. Me kun yläkerran aula/työhuone maalattiin, valitsimme melkoisen tumman sävyn -vähän hirvitti että tuleeko tästä ihan kamala - mutta lopulta kun se seinään saatiin, tulos olikin tosi hyvä. Minä en niin vaalean haaleasta olisikaan välittänyt. Eikä tämä silti mikään tumma todellakaan ole.
Äitikuulle hali! Toivottavasti saisit pelkopolilta hyvää tukea ja apua.
Mimmulle onnittelut hyvästä painonpudotuksesta :) Hienoa.
Kukkuun " kuulu-tehdä - pitäisi-tehdä" (kiro)sanat kuulostavat harmittavan tutuilta :/ Voimia järkkäilyihin ja ihanaa ristiäispäivää!
Pitäisi kai alkaa pukeutumaan. Olen luvannut hoitaa naapurin 8 kk vauvaa kolmen tunnin ajan koska äitinsä joutuu lähtemään yllättäville asioille.
Voikaa hyvin!
Alli
sanoi K-kampaaja ;)
Viimeinen kotiäitipäivä. Tunnen itseni nuoremmaksi, kauniimmaksi ja laihemmaksi - viis siitä, etten oikeasti ole :) On kivaa päästä töihin, vaikka uusi paikka jännittääkin.
Tänään tuli esiin iso hermostuskin tuohon iloiseen töihinmenoon liittyen: Kävin ruokakaupassa. Näin pata-ainespusseja, valmiiksi maustettuja liha/broilerisuikaleita, eineksiä jos jonkinlaisia - kaikkea helppoa ja nopeaa arki-iltaruokaa. Oikein kiva muuten, mutta ei niitä voi meillä käyttää!!! En tajua, miten saan kotivelvollisuudet hoidettua lyhyiden iltojen aikana, kun ei niihin tahdo koko päiväkään aina riittää! Onneksi on sentään Ykkönen ja Kakkonen, jotka voivat tehdä ruokia kerta viikkoon per poika.
Hätäpäissäni ostin luita, rustoja ja häränhäntiä, joista keittelen nyt reilua annosta vahvaa lientä. On sitten mahdollista tehdä nopeaa jauheliha- tai makkarakeittoa, kun on " liemikuutioita" pakkasessa.
Aaargh! Jos saisin kolme toivomusta, toivoisin allergiat hiiteen meidän perheestä (oikeastaan ne voisin toivoa samalla vaivalla pois muistakin syyslapsiperheistä), ylipainon itseltäni pois ja kolme uutta toivomusta ;)
Vähänkös hymyilytti, samisYnis, meilläkin oli tänään neuvola :) Väkkärälle merkittiin kahden viikon takaiset lukemat: 94,6 cm ja 14,1 kg.
Äitikuulle onnistunutta pelkopolikäyntiä!
Oliko se niin, että Aavis on pimennossa? Mihin on Lila kadonnut?
Kukkuu, ole lempeä itseäsi kohtaan...
Lähden siivilöimään lihalientä, moikkis!
Ihanaa, anoppi lupasi ottaa pojan huomenna yöksi. Mennään ensin heille syömään ja sit miehen kanssa rientoihin.. (minäkin mahani kanssa) Ajattelin et voisin mennä vaikka leffaan kun edellisestä kerrasta on jo reilusti yli vuosi, silloin katsoin tähtiensotaa, mitähän siellä nyt menisi??? (Pihallako noista jutuista?) Miehen kaveriporukka kerääntyy kuitenkin " konttorille" (=vakipaikkansa) ja tuskin siellä kovin monta emäntää on ja voinhan itse mennä moikkaamaan kun tulen leffasta.
Ynis, meillä päikkärissä puolestaan poika nukkuu kuulemma vielä pinniksessä, vaikka jo monta kuukautta nukkunut kotona isossa sängyssä.. Ja meillä ovat tarhassa olleet tyytyväisiä yhteen ylimääräiseen vaatekertaan/päivä ja sekin menee tosi harvoin!!!(kerran viikossa ehkä) Olenkin ihmetellyt kuinka niin siisteja voivat olla!?! Että erilaisia tarhoja löytyy näemmä!
Enkeli vai oli sulla jo Nekun aikaan liitoskipuja, pahoitteluni! Eniten itseä harmittaa kun en pysty tekemään pidempiä kävelylenkkejä! Kauppaan tai puistoon tai ihan lähialuilla, mut kilometri kerralla alkaa olla maksimi! Ne rattaat oli Emmat (halpisversiot siis) Mut isot pyörät ja tosi siistit, ihmettelin miten on ollu tosiaan koko talven käytössä kun missään ei näy käyttö. Sit meillä on vaunut ikivanhat! parvekekäyttöön.
Mietinkin mitä pitää vielä hommata vauvalle..Hoitoalunen, pienet vaipat, pari purkkia korviketta.. (alunen oli lainassa viimeksi ja luultavasti saan saman tai lainaan sit muualta) tämä kun on meidän viimeinen vauva mitä ilmeisimmin, niin ei viitsi mitään ylimääräistä hamstrata.
Oletteko muuten toiset miten paljon lukeneet noita " lastenhoito-oppaita" ??? Kysyy uhmaa aloittelevan mamma.
Itse jonkin verran, sain vanhan version Anna Wahlgrenin lapsikirjasta ja sitä tuli esikoista odottaessa lueskeltua ja nyt kaikenlaista muuta. Laittakaa nimiä joita olette lukeneet ja on lukemisen arvoisia, Itse olen aika kriittinen lukija mut ihan käyttökelpoisia ideoitakin on tullut vastaan. Tänään lainasin pari noita Ben Furmanin osittain lapsillekin tarkoitettuja " ongelmanratkaisukirjaa" Katsotaan millaisia ovat.
Nyt tuli stooria jo vaikka kuinka. Öttikselle ja Ramikalle tsemppiä koitokseen vai joko lienevät häipyneet avarammille metsästysmaille..ja muille tasapuolisesti hyvää vointia ja hyvää viikonloppua jos menee viikonloppu laiskotellessa pois koneelta.
Reeli
Mies pääsee tänään aikaisemmin töistä ja haluan ehtiä hetkeksi sohvalle hyvän kirjan pariin ihan rauhassa. Puistossa oltiin pitkään, vaikka Nean kommentti oli eka monta kertaa: ei Nea haluu yhtään olla täällä puistossa, mennään pois täältä.. Ihan itku kurkussa selitti mun sylissä, mut reipastui onneks kuitenkin ja leikki ihan kivasti! Nukahti parissa minuutissa ja mä syöksyin sitten nälkä kurnien syömään leipää ja jätksiä, miten terveellistä.. Meinasia oksentaa, kun katselin tekemääni kinkkukiusausta ja se jäi syömättä. Kiva.
Tänään haluisin mennä ostamaan vauvan vaatteille sen lipaston/kaapin, et vois vaatteita alkaa laitella. Vaivat vaan lisääntyy, nyt on selkä hirmu kipeä. Pitää yrittää toimia vielä kun pystyn. Kohdun suulla välillä vihlontaa ja mä epäilen, et nyt alkaa paikat jo pehmenemään.. :-/
Äitikuulle jaksamisia kurjien synnärimuistojen kanssa. Onneksi teillä oli mukava ilta! :)
Jatu, voi poikaa, kun yrittää olla reipas kaikesta huolimatta. Kunpa asiat järjestyisi ja pian!
Ayap, toivon minäkin allergioiden pakenemista kauas teidän perheestä ja muistakin!
Lila, miten Neocaten kanssa on mennyt?
TP, jaksamisia maalailuun!
Mimmuli, hyviä unia teidän perheeseen ja tsemppiä töiden alkuun!
Kukkuulle jaksamisia järjestelyihin! Toivottavasti on kuitenkin ihana ristiäispäivä! :) Nimi jo kiinnostaa!!
Nyt sohvalle. Tekis mieli syödä vielä toinen suklaajäätelö!! Apua!
Enkeli1 ja Nea+minivauva rv27+6 (viikot menee hiiiitaaasti!)
Kotona siis:) Ei tullut unista mitään tarhassa, mutta oli kyllä suht rauhallinen ja hiljaa sängyssään (mitä nyt välillä heitteli unilelua ja tuttia vähäsen). En ihmettele, jos ei uni tullut, kun klo 11 mentiin nukkumaan ja kotona menee 13 jälkeen. Maanantaina on 8-12 päivä ja tiistaina taas päikkäritkin.
Tuolla päiväkodissa on niin pienet pinnikset, että vois ruveta ahdistamaan. Kotona taas jättikokoa:)
Ayap, ihan samiksia ei kuitenkaan:) Meidän mitat 92cm ja 11,5kg. Pituus +2 käyrällä ja paino -15. Mikä on kampauksen tyyli??? Tuliko jotain uutta? :)
Menen järkkäämään paikkoja, kun tulee vieraita iltapäivällä. Anoppi tarjoutui illaksi lastenvahdiksikin. Saa nähdä saako mies järkättyä meille syöminkejä kaupungille:)
T: Ynis
että viikot suorastaan liitää.Eteenpäin matkaa tuntuu olevan liiaksikin!
Allergia/ravitsemus tutkimus meni hyvin Prickeissä ei pojalta löydetty mitään,en niin uskonutkaan!
Ruokakin meillä kuulemma ok.Rasvoja,kevyitä,pitäisi kuulemma lapselle lisätä.
Jotenkin olin niin poikki kaiken aamujuoksun jälkeen että nukahdin heti kun olin nuorimman saanut nukkumaan.Ja muut lapset leikkivät ja huusivat,ja tämä mutsi vaan kuorsas!=)
Jokos on laitoksella syyskuisia uusimassa????Tsempit ja voimat heille!
L ja sissi rv 10 ja kersat
TYpyllä kesti nukahtaminen,meuhkas sängyssä ja ku kävin kattomassa oli riisunu vaipat pois!Nyt siis vielä nukkuu,yritn saada miestäkiinni et ehtiikö kotii ennenku poika haetaa,ei tarvis typyä herättää!
Tänää oltii menossa kauppaa ni pojan ent,tarhakaveri,nyt koulussa tuli itkien mun perässä et iltapäiväkerhossa ei avata ovea!!Lähin sit sen lapsen kans sinne kerholle ja ei ollu siellä ketää.Onneks mul oli sen äidin numero ja äiti pääs tulemaa siihen.Voi sitä poika parkaa,en tiiä mihin se olis harhaillu jos en olis sattunu siihen...
TEalle paranemista!
Mua pelottaa nyt et meil menee samal kaaval ku TEal ja Allil ja koht mä oon sängyn pohjal...
Minäkin toivoisin allergiat kaikilta pois!Nuo Ayapin toiveet kävis täysin mulleki!Täytyy sanoa et moniallergisten äideitä tulee melkosia kokkeja!Mä oon pulassa sen kanamunan kanssa..Onnistuukohan edes synttärikakku??
UUsi algeeriakin jäi kiinni:Pähkinä..ei tosin kai typyn listalla mikään yllätys!
Voi kun just luin ja mitään en muista...Pöh!!!Ikinä ei musta kai työkelpoista tule...
jatu
Jatu, toivottavasti säästyt tältä taudilta! Tai ainakin saisit sen hyvin lievänä. Minä nimittäin varasin huomiselle päivälle lääkäriajan Diacorista, koska olo on taas päivän aikana hiukan heikentynyt, on tosi väsynyt ja tylsä olo :( Nuha tuntuu " jumiutuneen" nenäonteloihin. Päätä särkee. Että olisiko kyseessä poskiontelontulehdus ...
Alli
En ole syönyt kolmea leipää enempää tänään. Aamu alkoi jo ihanasti 6.20, olin ennen ysiä jo maalaamassa. Nyt siihen ei mennyt niin kauaa kun oli ne suojaustyöt tehty jo eilen. Hiki tuli silti. Sitten tuli kaveri kylään enkä vaan ole ehtinyt syömään.
Joo taisi siis olla joku ohimenevä vaihe vaan nuo pitkät yöt... No, ehjiä kuitenkin ovat, joten ei valiteta.
No nyt mua taas kaivataan. TOrni ei rakennu ilman apua.
T-P
Kuulostaa pahalle,toivottavasti saat huomenna apua ja tauti alkaa helpottaa.Mä olen jo ennakkona alottanu nenähuuhtelut,jos vaikka sais pöpöt pois!
Täytys kävästä Itiksessä,vaakasti olen su lähössä ja pitäs kaverin pojille ostaa jotain.Ystäväni täyttää lähipäivinä 40 joten pitäs saada joku hauska muisto.
Pyykit,pyykit taas kutsuu..
jatu
sieltä kuulluu et koske siihen pissaan...Kipii!!!!
Vai onko se vielä edessä, en tiedä. Heräsin neljän aikoihin vessaan ja sen jälkeen en ole saanut nukutuksi, vanhat synnärimuistot tulvahtivat taas mieleen ja itkeä tirautin aamutuimaan sitten vähän. Mieskin heräs lohduttamaan ja kun uni ei enää tullut tulin aamu, eikun yöpalalle tänne alas.
T-P, mäkin tykkään maalata! Vaikka se onkin rankkaa, mutta myös niin palkitsevaa työtä. Ihan erilaista kun mistä palkkani sain joskus.
PInon loppupään luin äsken ja mitään en muista. Ärsyttää olla tällainen lahopää, ellen kirjoita ylös niin en kyllä ikinä muista mitään mitä muut on kirjoittaneet. Jotan oli mitä piti kommentoida....
Taidan alkaa täytellä noita " Armaksen" vakuutuspaprereita. Jos vaikka sais ne vietyä ennen kun on se viimeinen hakupäivä.
Nukkukaa makeasti hyvin vielä hetki, ja mukavaa aamua siten kun heräätte kaikille!!!
äk