Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi rikkoi vahingossa ikkunan

Vierailija
17.07.2014 |

ja naapuri koittaa saada minua korvaamaan! Kellä ei muka ole nykyaikana kotivakuutusta?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

te jotka olette onnistuneesti lopettaneet tupakan polton, saitteko tukea esim. perheeltänne? Millaista tukea olisitte kaivanneet?

poltin itsekin noin puoli askia päivässä kunnes päätin vain lopettaa. miksi joillekin lopettaminen on todella vaikeaa?

Vierailija
22/33 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 12:03"]

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 11:59"]

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 11:53"]

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 11:49"]Sillä ei ole mitään merkitystä, sinun lapsesi rikkoi ikkunan, sinä tai lapsesi korvaasen. piste.

[/quote]Mitäs jos en korvaa? Eivät voi pakottaa minua :)

[/quote]Mutta lapsesi jää velkaa naapurillesi. Sitäkö haluat? Korkoa korolle, niin summa on aikuisena jo hieman kovempi.

[/quote]Juu ei taida Suomessa ihan noin toimia :D ei tämä mikään amerikka ole!

[/quote]

Kyllä se niin vaan menee. Vahingonkorvausvelka vanhenee kolmessa vuodessa, mutta vanhenemisen voi keskeyttää, jolloin alkaa uusi kolmen vuoden satsi. Lukaiseppa vaikka: http://www.taloussanomat.fi/arkisto/2004/12/14/mika-on-alaikaisen-korvaus-velvollisuus/200431716/12

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 11:53"]

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 11:49"]

Sillä ei ole mitään merkitystä, sinun lapsesi rikkoi ikkunan, sinä tai lapsesi korvaasen. piste.

[/quote]

Mitäs jos en korvaa? Eivät voi pakottaa minua :)

[/quote]

Vakuutusyhtiöt yleensä perivät kulut vahingon aiheuttajalta, jos tämä ei ole kyseinen vakuutuksen ottaja. Ts naapurisi voi siis saada korvauksen omasta kotivakuutuksestaan ja hänen vakuutusyhtiönsä taas hakee korvausrahat takaisin sinulta/sinun vakuutusyhtiöltäsi.

Vierailija
24/33 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu no en ole korvaamassa, taidanpa käskeä lasta rikkomaan toisenkin ikkunan jos kerta noin kpäiseksi naapuri rupeaa.

Vierailija
25/33 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 12:21"]

Juu no en ole korvaamassa, taidanpa käskeä lasta rikkomaan toisenkin ikkunan jos kerta noin kpäiseksi naapuri rupeaa.

[/quote]

Kunpa tietäisin missä asut. Voisin tulla rikkomaan ikkunasi. Luottotiedottoman on hyvä sikailla.

Vierailija
26/33 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 11:46"]

Miksi muka minun pitäisi korvata, naapurin lapsi pyysi meidän lapsemme leikkiin jossa ikkuna sitten VAHINGOSSA hajosi. Koko sattumaa ei olisi käynyt ilman heidän lapsensa leikkejään. Lisäksi he itse aina leuyhkivat kuinka paljon rikkaampia meitä ovat niin käyttäisivät nyt sitä rahaansa.

[/quote]

Maksa kitisemättä.

Jotenkin on vaikea kuvitella, että aikuiset ihmiset muka oikeasti kehuskelevat rahoillaan. "Me ollaankin tosi paljon rikkaampia kuin te! Lällälläää!". Taidat nyt liioitella.

Vierailija
27/33 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muka minun pitäisi korvata, naapurin lapsi pyysi meidän lapsemme leikkiin jossa ikkuna sitten VAHINGOSSA hajosi. Koko sattumaa ei olisi käynyt ilman heidän lapsensa leikkejään. Lisäksi he itse aina leuyhkivat kuinka paljon rikkaampia meitä ovat niin käyttäisivät nyt sitä rahaansa.

[/quote]

Ei, vaan koko sattumaa ei olisi käynyt, jos sinä et olisi hankkiutunut asumaan naapurisi naapuriksi.

Vierailija
28/33 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 12:16"]

te jotka olette onnistuneesti lopettaneet tupakan polton, saitteko tukea esim. perheeltänne? Millaista tukea olisitte kaivanneet?

poltin itsekin noin puoli askia päivässä kunnes päätin vain lopettaa. miksi joillekin lopettaminen on todella vaikeaa?

[/quote]

Mitä se nyt tähän kuuluu?

Vierailija
29/33 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 12:28"]

[/quote]

Maksa kitisemättä.

Jotenkin on vaikea kuvitella, että aikuiset ihmiset muka oikeasti kehuskelevat rahoillaan. "Me ollaankin tosi paljon rikkaampia kuin te! Lällälläää!". Taidat nyt liioitella.

[/quote]

No vaihtavat autoa kerran vuodessa uudempaan ja pyytävät hoitamaan koiraansa kun käyvät ulkomaan matkalla vaikka tietävät että meillä tekee tiukkaa jo vaatteiden osto.

Vierailija
30/33 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 12:35"]pyytävät hoitamaan koiraansa kun käyvät ulkomaan matkalla vaikka tietävät että meillä tekee tiukkaa jo vaatteiden osto.

[/quote]

http://www.4hyhdistys.net/dog-catsitter/dogsitterhinnasto/

Vierailija
31/33 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole vain hyvä, että lapsellasi on kavereita? Joten älä naapuria syytä. Mietipä, jos teidän ikkuna olisi rikottu, varmaan itkisit täällä, kun naapuri ei suostu maksamaan.

Vierailija
32/33 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 12:35"]

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 12:28"]Jotenkin on vaikea kuvitella, että aikuiset ihmiset muka oikeasti kehuskelevat rahoillaan. "Me ollaankin tosi paljon rikkaampia kuin te! Lällälläää!". Taidat nyt liioitella.

[/quote]No vaihtavat autoa kerran vuodessa uudempaan ja pyytävät hoitamaan koiraansa kun käyvät ulkomaan matkalla vaikka tietävät että meillä tekee tiukkaa jo vaatteiden osto.

[/quote]

Maksettuasi ikkunan muistat jatkossa sitten ilmoittaa, että et voi valitettavasti sitä koiraa hoitaa. Voitkin hyvin neuvoa kääntymään vaikka 4h-yhdistyksen puoleen, kuten edellinen kautta rantain ehdotti.

Vierailija
33/33 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä taida AP:llä olla kotivakuutusta ja joutuisi omasta pussista maksamaan ikkunan korjaamisen. Siksi se täällä vinkuu asiasta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi