Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aion lopettaa puuron antamisen lapsille.

Vierailija
17.07.2014 |

Uskon koko puurohössötyksen olevan elintarviketeollisuuden propagandaa, pitää saada viljatuotteita menemään. Syödään sitten leipää, että Suomi pysyy pystyssä ja maajusseilla on turvattu tulevaisuus. Mutta minä päätin, että loppuu koko puuron syönti, kun taas kerran käytin aamulla tunnin tuputtamiseen+jälkien siivoamiseen.Syitä tulee tässä:

- kolmesta lapsesta yksikään ei syö puuroa pakottamatta

- puuron tuputtaminen on aiheuttanut lukuisia huutoja, turhia riitoja, kun lapsi ei syö puuroa. epävarmuutta ja huolta mikä on vialla, ja kasvaako lapsi kun se ei syö, miksi naapurin maija ja simo syövät mutta minun lapseni eivät.

- mikään puuro ei uppoa, ei sametti, suklaa eikä mannapuurot. ei speltit eikä tattarit, eikä varsinkaan kaurapuuro, jonka pitäisi upota

- puuro ei irtoa syöttötuolista vaan kovettuu koppuraksi ja aiheuttaa minulle turhaa työtä

- puuro takertuu lautasiin ja aiheuttaa turhaa työtä

- märkä syömätön puuro haisee biojäteastiassa, biojätepussit hajoavat, bioastia lilluu märässä liemessä

Niin, miksi Suomessa ollaan puurouskovaista kansaa? Annan vaikka rusinoita tai porkkanaa mieluummin kuin jatkan tätä turhaa hommaa.

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menin sanomaan neuvolassa että annan 2 vuotiaale leipää aamupalaksi ja voi kauhistus kun leipä ei täytä lapsen mahaa niinkuin puuro.

Vaikka onhan nykyajan leipä täynnä kaikkea höttöä mitä ei tarvita, mutta on sitä terveellisiäkin leipiä esim. Porkkanakaura sydän.

Vierailija
42/45 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi nyt vaan, mutta niillä, kenen lapset eivät suostu syömään puuroa, on puuronkokkaustaidoissa vikaa. Turha sanoa että "ei se lapsi syö puuroa muuallakaan", no ei nyt kai kun luulee kaiken puuron olevan kamalaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 10:56"]Itse inhosin lapsena puuroa, onneksi sitä oli vain harvoin tarjolla. Vasta aikuisena olen oppinut pitämään puurosta ja syönkin mielelläni. Lapsia en pakota syömään, paitsi jouluna riisipuuroa. Aamupalalla lapset saa itse päättää ottavatko leipää vai muroja. Ostan kotiin vain muroja, joissa ravintoarvot kohdillaan. Yllättäen monissa lasten suklaanmakuisissa muroissa on yhtä hyvät tai jopa paremmat ravintoarvot kuin monissa maustamattomissa kaura/monivilja/täysjyvä/terveysmuroissa.

Käsittääkseni puuro on aika harvinainen aamupala muualla maailmassa, ja hengissä monet pysyy muullakin ravinnolla. Monessa maassahan aamupala on usein vehnäleipä voilla tai hillolla.

[/quote]

Voisitko kertoa noiden ns. parempien suklaamurojen nimiä? Pliiiis :)

Vierailija
44/45 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meilläkään uppoa suolien kanssa. Edes mulle, vaikka tykkään puurosta muuten.

Vierailija
45/45 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 10:46"]

Älä keitä hiutaleita. Luomukaurahiutaleet on namia sellaisenaan maidon kanssa. Kokeilepa. Eikä mitään sokereita eikä suolia

[/quote]

Laittaako joku puuroon suolia? :o :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä