Mä kaipaan kilttejä, inhimillisiä ja rauhallisia ihmisiä :(
Heti alusta kirjoitan että poden valtavaa maailmantuskaa. Älä jatka lukemista jos ei kiinnosta. Antakaa mun vain avautua koska olen niin pitkään pitänyt näitä asioita sisälläni.
Mä on aivan uskomattoman väsynyt tähän vallitsevaan ihmisluontoon missä kaikki vain itsekkäästi juoksevat oravanpyörässä, kaikki on tasan tarkkalleen pielessä tällä maapallolla.
Kaikki on väärin päiväkodista työelämään asti. Kokoajan meidän ihmikunta mokailee. Kaikki vaa höpöttää turhaa suut vaahdossa. Politiikasta, universumiin. Mitään hyödyllistä ei tapahdu.
Mä en jaksa kovuutta ja asenteita :(
Kun muut nuoret naiset ovat sometähtien ulkonäön perässä tai toisaalta nämä Tytit jotka ovat olevinaan korkeita akateemisia ihmisiä jotka ovat muiden yläpuolella, niin mä en sovi mihinkään kategoriaan.
Ihannoin aivan valtavasti Linkolaa ja Eero Paloheimota. Ainut ihmiset tyyliin koko maailmassa joiden suusta on koskaan ikinä tullut asiaa!
Kommentit (21)
Minä veikkaan että tämä nykymeno ei voi jatkua enää pitkään. Jotain radikaaleja muutoksia on varmasti edessä. Pelottaa rehellisesti kyllä että mennään vaan pahempaan.
Pitäisi muuttaa jonnekin erämökkiin karkuun kaikkea.
Et ole ainut :)
Et ehkä usko mutta kyllä se pahin tuska hellittää ajanmyötä, varsinkin kun alat valita paremmin millä täytät päiväsi, mitä ja kuinka paljon luet, mitä harrastat jne.
Vierailija kirjoitti:
Eiiköhän globaaliudessa ja sen systeeemeissäkin ole jokin logiiikka ja ihmisyyydessä jokin maaalaisjärki.
On ilman muuta. Raha. Niinkutsuttu maalaisjärki on mennyttä aikaa ja kadotettu täysin.
Vierailija kirjoitti:
Et ole ainut :)
Et ehkä usko mutta kyllä se pahin tuska hellittää ajanmyötä, varsinkin kun alat valita paremmin millä täytät päiväsi, mitä ja kuinka paljon luet, mitä harrastat jne.
Minulla ei ole hellittänyt. Nyt 70 v.
Minä olen kiltti, inhimillinen ja rauhallinen. Pysyttelen sen vuoksi suurimman osan ajasta kotona, koska en jaksa muita ihmisiä...
Tällaisia ihmisiä kaipaisi myös tänne palstalle lisää. Osa kirjoituksista on niin mustaa pahoinvoivaa ja negatiivista energiaa täynnä, että sekin jo pistää pohtimaan missä tilassa yhteiskunta mahtaa olla viiden vuoden päästä. Tällaisessa masilmassako pitäisi lapsia kasvattaa?
Oletko itse sellainen?
Kai kaikki haluaisi että heille oltaisiin kivoja ja ymmärtäväisiä, mutta sellaiset kaikkoaa tai kyynistyy jos heitä ei arvosteta tai käytetään heittopusseina. Silloin he hakeutuvat kaltaistensa seuraan.
Oliko LInkolakaan ihmisenä kovin mukava? Ei ainakaan hänen tyttärensä näkökulmasta.
Itse kaipaan vain kilttejä, mukavia ja ymmärtäväisiä ihmisiä maailmaan. Ihmisiä, jotka hymyilisivät, puhuisivat kauniisti ja kunnioittavasti ja pitäisivät huolta tutuista ja tuntemattomista. Loputon toisten syytteleminen myös turhauttaa, kun joskus voisi vikaa etsiä lähempää.
Kuvailemasi instajulkkiskloonit ja kovat menestyjät hakevat tyydytystä ulkoisista asioista ja muiden hyväksynnästä, statuksesta. Se korttitalo romahtaa joskus, kuten mainitsemallasi kiipijähenkilöllä. Elä sinä omien arvojesi mukaisesti ja etsi samanhenkisiä ihmisiä- kyllä niitäkin on. Olen samaa mieltä että hirveä kouhottaminen ja kärjistäminen ei ole viisasta.
Itse olin nuori ysärillä ja silloin ihailtiin taidelukiolaistyyliä ja maailmantuskaa ja maailmaa parantavia herkkiksiä, River Phoenix ja grungemusa.
Yhteiskunnalliset virtaukset aaltoilevat materialismin ja idealismin välillä. Ehkä kohta tulee vastaisku.
Vierailija kirjoitti:
Oliko LInkolakaan ihmisenä kovin mukava? Ei ainakaan hänen tyttärensä näkökulmasta.
Itse kaipaan vain kilttejä, mukavia ja ymmärtäväisiä ihmisiä maailmaan. Ihmisiä, jotka hymyilisivät, puhuisivat kauniisti ja kunnioittavasti ja pitäisivät huolta tutuista ja tuntemattomista. Loputon toisten syytteleminen myös turhauttaa, kun joskus voisi vikaa etsiä lähempää.
Linkolalla on hyviä ajatuksia luonnosta. Aviopuolisona ja isänä hän ei tainnut onnistua kovinkaan hyvin. Häntäheikki.
Meitä vaivaa sekä perheellinen, että yhteiskunnallinen isättömyys. Ennen oli koti, uskonto ja isänmaan, joita kunnioitettiin. Nyt on vain itse keksimämme ideologia, joka keskittyy kaikenlaiseen naurettavaan pelleilyyn, "vähemmistö" ajaa mielipiderajoitteita ja kylvää uhriasennetta ja käytetään laskelmoitua uhriasennetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linkolalla on hyviä ajatuksia luonnosta. Aviopuolisona ja isänä hän ei tainnut onnistua kovinkaan hyvin. Häntäheikki.
Jos on hyviä ajatuksia luonnosta, mutta samalla aiheuttaa pelkoa, yksinäisyyttä ja myötätunnon puutteesta johtuvaa kärsimystä perheelleen, voiko ihmistä enää kuvata kiltiksi, rauhalliseksi ja inhimilliseksi?
Vierailija kirjoitti:
Minä veikkaan että tämä nykymeno ei voi jatkua enää pitkään. Jotain radikaaleja muutoksia on varmasti edessä. Pelottaa rehellisesti kyllä että mennään vaan pahempaan.
Pitäisi muuttaa jonnekin erämökkiin karkuun kaikkea.
Se on kun se maailma on tullut saataville ja ihannoidaan esim amerikanmallia.
Vierailija kirjoitti:
Meitä vaivaa sekä perheellinen, että yhteiskunnallinen isättömyys. Ennen oli koti, uskonto ja isänmaan, joita kunnioitettiin. Nyt on vain itse keksimämme ideologia, joka keskittyy kaikenlaiseen naurettavaan pelleilyyn, "vähemmistö" ajaa mielipiderajoitteita ja kylvää uhriasennetta ja käytetään laskelmoitua uhriasennetta.
Ihmisen keksimiä ideologioita ovat koti, uskonto ja isänmaakin. Eivät ne ole sen kummempia kuin muutkaan ideologiat. Ongelma ihan kaikissa ideologioissa on, että ne syrjäyttävät myötätunnon, ymmärryksen ja kyvyn sietää erilaisuutta, jotka kaikki ovat edellytyksiä sille, että ihmiset voisivat olla mukavia toisilleen.
Minä olen tietoisesti alkanut irroittamaan itseäni tästä yhteiskunnasta, en tee sille mitään hyvää ja liikuun niin harmaalla alueella kuin se on mahdollista ja rokotan yhteiskuntaa kaikkien mahdollisuuksien mukaan.
Minäkin ihailin kiltteyttä ja ymmärtäväisyyttä koska sukuni on täynnä kovanaamoja uratykkejä. Inhimillisyys puuttui.
No, sitten menin toiseen sukuun jossa ollaan kyllä kilttejä mutta se menee ihan selkärangattomuudeksi ja ympäripyöreydeksi. Mistään ei olla mitään mieltä eikä tietoa mitä he oikeasti ajattelevat. Kaikki ovat heistä mukavia Kyllä pitää olla särmää ja voida puhua asioista kuitenkin rehellisesti.
Ehkä sinun kaipaamasi ihmistyyppi on inhimillinen idealisti. Linkola oli näistä vain idealisti.
Nykyään on kaksi ääripäätä: aggressiiviset etenijät ja sitten instamaamilman good vibes only hurskasteluissa lilluvat.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen tietoisesti alkanut irroittamaan itseäni tästä yhteiskunnasta, en tee sille mitään hyvää ja liikuun niin harmaalla alueella kuin se on mahdollista ja rokotan yhteiskuntaa kaikkien mahdollisuuksien mukaan.
Tää varmaan tekee sitten maailmasta paremman paikan? Etkö tajua että juuri se että kaikki ajattelee kuten sinä, tekee yhteiskunnan huonoksi?
Kokeile itse olla kiltti, niin yleensä saa ystävällistä ja empaattista vastakaikua.
Eiiköhän globaaliudessa ja sen systeeemeissäkin ole jokin logiiikka ja ihmisyyydessä jokin maaalaisjärki.