Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saatte itsenne syömään helteellä?

Vierailija
13.07.2021 |

Huomaan, että en ole muutamaan viikkoon syönyt kunnon ruokaa ja sanotaan, että helteellä pitää syödä. Miten saatte itsenne houkuteltua syömään? Itse saan menemään vain pri palaa leipää juuston kanssa ja muutaman tomaatin päivässä. Vettä juon varmaan tarpeeksi.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on helteellä usein ihan tosi hyvä ruokahalu, söisin normaalia enemmän.

Vierailija
2/23 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nälkä on konsulttina siinä. Laitan normi ruuan joka päivä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole ollenkaan nälkä. Väsyttänyt on tavallista enemmän ja olen melkein joka päivä ottanut päiväunet. En huomaa laihtuneenikaan.

Ehkä nuo pari voileipää ja tomaatit ja kurkut riittävät. Ei jaksa juuri liikkua, vain pakolliset pikku lenkit koiran kanssa, eli kalorinkulutus on pienempää. AP

Vierailija
4/23 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön aina kerran päivässä näin iltaisin. Kyllä se menee kunhan taas jaksan jotain laittaa. Meillä päin on jo ihan sopivan viileääkin. Kohta ruoka tulille.

Vierailija
5/23 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä tartte syyä joka tunti vaikka jotkut asiantuntijat niin väittää  .

Vierailija
6/23 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen suoraan lautaselle vaihtelevia, täyttäviä salaatteja (pasta, kvinoa, feta, härkis, tonnikala...). Jossain vaiheessa söin monta päivää peräkkäin suoraan lautaselle tehtyä soijarouhe-kuskusseosta. Jos jaksaa niin sitä voi tuunata kevätsipulilla, juustoilla, oliiviöljyllä ja mausteilla. Pikanuudelit+katkaravut toimii samaan tapaan.

Eineskeitot menee mulla helposti alas, erityisesti kalakeitto on ollut tän kesän hitti. Lisäksi syön pakkasesta aiemmin tehtyjä ruoka-annoksia. Hikistä käsin tiskaamista saa eineksillä, pakasteilla ja yhden lautasen ruuilla vähennettyä huomattavasti.

Pyrin syömään ravitsevia aamu-, väli- ja iltapaloja. Tuorepuuro proteiinijauheella, marjarahka, juustoleivät kasviksilla, keitetyt kananmunat, kylmä vispipuuro...

Käytän myös lemppariherkkuja palkintoina: kun nyt syön tän kaalilaatikon, saan jälkkäriksi ihania tuoreita vadelmia.

Vierailija
7/23 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Ei helpota, kun pitäisi saada samaan aikaan painoa ylöspäin...tänäänkin mennyt lähinnä nestemäistä alas. Kylmä maito on jostain syystä ainoa, joka ei kuvota. Eli öljyä ja maitoa...

Vierailija
8/23 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön kaikkea kylmää, ne uppoaa paljon paremmin kuin mikään lämmin ruoka. Tänään esimerkiksi tein broileri-nuudelisalaatin, taatusti ihan yhtä ravitsevaa kuin jos sen ainekset olisi olleet kuumennettuja.

Vierailija
9/23 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen vaan tyytyväinen kun ruoka ei maistu, jospa tippuisi ne pari kiloa ihan itsestään.

Vierailija
10/23 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellenikään ei oikein maistu ruoka näin kuumalla kelillä. Napostelen siis päivän mittaan kaikkea pientä suolaista (juustoa, oliiveja yms.) ja syön illemmalla sään vähän viilentyessä yhden kunnon annoksen jotain energiarikasta ruokaa.

Vierailija
11/23 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön ihan samalla tavalla kuin aina ennenkin. Nyt myöhäisemmässä lomarytmissä välipala jää tosin monesti pois, mutta helteet eivät vaikuta ruokahaluuni eivätkä muutenkaan elämääni. Kehoni voi hyvin lämmössä!

Vierailija
12/23 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö, jos ei ole nälkä. En ymmärrä, miksi pitäisi.

Vierailija
13/23 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla koskaan vaikuta lämpötilat mitenkään ruokahaluun, valitettavasti :D

Vierailija
14/23 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön heti kun vähänkin maistuu. Kiloja on lähtenyt jo 12 tään helteen takia, eipä sillä että on mistä lähteäkin, olen edelleen lievästi ylipainoinen. Mutta kiva tietää että olen vain väärässä ilmastossa painonkamppailun suhteen :D

Tänään söin jogurtin ja 2 palaa leipää sekä yhden jäätelön. Eilen makkaran ja mehujään. Ei vaan maistu mikään. Yhtenä päivä unohdin syödä mitään ja illalla imeskelin vain suolahiutaleita. Pakotettava on itsensä syömään kun työkin on ruumiillista ja ulkona tapahtuvaa.

Vierailija
15/23 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellenikään ei oikein maistu ruoka näin kuumalla kelillä. Napostelen siis päivän mittaan kaikkea pientä suolaista (juustoa, oliiveja yms.) ja syön illemmalla sään vähän viilentyessä yhden kunnon annoksen jotain energiarikasta ruokaa.

Ei maistu ruoka, mutta kuitenkin napostelet pitkin päivää.

Vierailija
16/23 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vaikuttanut helteet mitenkään. Syön kolme kertaa päivässä, pätkäpaastoan. Ei ole laihtumisen tai lihomisen tarvetta. Helteet ei ole vaikuttaneet edes treenaamiseen. Treenaan vähintään kerran päivässä jotain.

Jotkut kai vaan sietää kuumaa paremmin kuin toiset.

Vierailija
17/23 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole mitään ruokahalua helteellä, illasta koitan jotain saada alas. En stressaa siitä, tiedän että se palaa kohta. Tuntuu tosin treeneissä ja vauhti on hieman normaalia hitaampaa, mutta en ota stressiä siitäkään. Pärjää sitä muutaman päivän/ viikon vuodessa vähemmälläkin.

Mutta jos sua heikottaa, etkä saa syötyä niin ota vaikka proteiinijuomaa tai muuta urheilujuomaa tai tee hedelmistä smoothie jne.

Vierailija
18/23 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mansikoita, vesimeloonia, tuoretta ananasta, jugurttia. Illalla syön lämpimän ruuan.

Vierailija
19/23 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun taas on vaikeampaa kesäisin vastustaa herkkuja. Olisi vain niin ihana loikoilla varjossa, lukea ja syödä karkkia tai sipsejä sekä juoda kylmää siideriä tai limsaa.

Vierailija
20/23 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vain laittamalla ruokaa suuhun.