Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olet kätilöistä?

Vierailija
16.07.2014 |

Millaisia tyyppejä kätilöt ovat?

Mitä ajatuksia sanasta kätilö herää?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut itsekin. En tosin enää viitsi sitä työtä tehdä sillä palkalla. Kätilöissä on hyviä ja huonoja niin kuin muissakin ammeteissa. Vanhat tietää ja osaa. Nuoremmat ehkä korvaa tiedon puutteen empatialla. Itse kuitenkin tunnen monta ihanaa vanhaa kätilöä ja sorry vaan kaikki nuoret, otan mielummin kokeneen kiukkuisenkin kätilön, koska haluan olla turvallisissa käsissä. Se, että lapsi saa turvallisen alun on tärkeintä... Olen usein ihmetellytkin, miksi synnytyksestä kohkataan, koska siitähän se elämä sitten vasta varsinaisesti alkaa ja koko ajan jotain voi mennä pieleen.

Vierailija
22/27 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin he korostavat kätilöyttään. Ja otantana on pelkästään yksi Facebook-kaverini (ja tietysti hänen juttujaan kommentoivat kollegansa), joka jaksaa joka välissä mainita ammattinsa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 22:36"]

Olen ollut itsekin. En tosin enää viitsi sitä työtä tehdä sillä palkalla. Kätilöissä on hyviä ja huonoja niin kuin muissakin ammeteissa. Vanhat tietää ja osaa. Nuoremmat ehkä korvaa tiedon puutteen empatialla. Itse kuitenkin tunnen monta ihanaa vanhaa kätilöä ja sorry vaan kaikki nuoret, otan mielummin kokeneen kiukkuisenkin kätilön, koska haluan olla turvallisissa käsissä. Se, että lapsi saa turvallisen alun on tärkeintä... Olen usein ihmetellytkin, miksi synnytyksestä kohkataan, koska siitähän se elämä sitten vasta varsinaisesti alkaa ja koko ajan jotain voi mennä pieleen.

Mutta kun ne vanhemmat kätilöt ei kuuntele synnyttäjää! Kipu kuitataan vain synnytyskipuna, mutta kun se voi tarkoittaa jotain vakavampaa! Saati sitten että kätilö on kiukkuinen ja pilaa synnytyksen asenteellaan. Kätilö kokee synnytyksiä ties monta vuodessa, synnyttäjä muutaman kerran elämänsä aikana. Asiakaspavelutyöhän kätilönhomma on.

[/quote]

Vierailija
24/27 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kohdannut 4 eri kätilöä. omissa synnytyksissäni ekassa kätilö oli kauheen hermostunut hössöttäjä joka sai minutkin ihan paniikkiin. Tokassa kätilö ei uskonut kipujani todeksi, kivahti mm. "sulla ei VOI olla kipuja!!" kun melkein taju lähti taukoamattomista supistuksistani.

2 muuta kätilöä on miehen entinen naapuri ja meidän nykyinen naapuri. molemmat viinaan meneviä, äksyjä ämmiä.

Vierailija
25/27 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemusta on kolmesta kätilöstä. Ensimmäinen ehti olla vain hetken, ihan mukava vanhempi nainen. Toinen oli sitten synnytyksen loppuun asti, tosi ihana nuori nainen ja kun vuoronsa loppui, kolmas mukava nainen vei minut osastolle.

Jos tämä on otanta niin sanon, että mielestäni kätilöt ovat ihania.

Vierailija
26/27 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret kätilöt (alle 35v) ovat empaattisia ja sydämellisiä, vanhat elämäänsä kyllästyneitä ja katkeroituneita. Kokemusta 10 kätilöstä.

Vierailija
27/27 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemukseni kahdesta kätilöstä: Toinen nuori ja kannustava. Tosin liian innokas ja leikkasi mielestäni liikaa välilihaa eikä osannut tukea ja neuvoa niin paljon. Mutta siis ihan mukava tyyppinä.

Toinen kätilö oli vanhempi, ehkä 55-60v ja osasi neuvoa milloin ponnistaa ja milloin pidättää ja tuki välilihaa hyvin ja oli muutenkin aivan ihana ihminen. 

Eli ihan hyvät kokemukset mulla:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi