onko oikein olla onnellinen yh?
tähän olen törmännyt ja usein. Erosin pari vuotta sitten alkoholisoituneesta ja luonnehäiriöisestä miehestäni ja olen siitä lähtien asunut lasten kanssa yksin.
Elämänlaatuni on parantunut huomattavasti, samoin henkinen hyvinvointi, elän elämäni parasta aikaa ja olen onnellinen. Myös lapset voivat hyvin, ovat tasapainoisia ja onnellisia - ero paransi myös heidän elämänlaatuaan, nyt kotiympäristö on tasapainoinen ja onnellinen. Lapsissa on tapahtunut iso muutos.
Lähipiiri tietää tilanteen, mutta ne vieraammat. Heti jos mainitse olevani yh niin saan osakseni surkuttelua ja voivottelua - ja kun käy ilmi, että olen onnellinen, tasapainoinen ja enemmän kuin tyytyväinen tilanteeseen - niin saan osaksesi kummastelua ja ihmetystä. Ymmärtäisin jos lasten tilannetta voivoteltaisiin, mutta kun voivottelu kohdistuu nimenomaan minuun.
Pitääkö yh: n olla surkea, hylätty ja onneton? Onko onnellinen yh joku kummajainen, jota ei oikeasti ole olemassa?
Kommentit (14)
tämä todellakin on vielä nykypäivänäkin yleinen ajatusmalli.
Koskahan nämä asenteet muuttuvat todellisuutta vastaaviksi?
nyt saat kyllä perustella väitteesi
t. ap
Olisi väärin alistaa itsesi ja lapsesi juopon ja luonnehäiriöisen puolison kanssa elämiseen! Hienoa kuulla että pärjäät lasten kanssa hyvin. Jos itse sortuisin surkuttelemaan en tarkoittaisi sitä että nainen on jotenkin reppana ilman miestä vaan sitä että lasten kasvatus on rankkaa hyvän puolisonkin kanssa, saatikka yksin.
ja yh on yhteiskunnan tuilla elävä surkimus
Vierailija:
tämä todellakin on vielä nykypäivänäkin yleinen ajatusmalli.Koskahan nämä asenteet muuttuvat todellisuutta vastaaviksi?
t. yksi yh, ja onnellinen sellainen =)
epäonnistunut parisuhde ei ole koko elämä eikä tee koko elämästä epäonnistumista. Vai koetko itse parisuhteen koko elämää hallitsevaksi elementiksi josta koko elämän onnistuminen ja onnellisuus riippuu?
ap
jos nainen on valinnut miehen, joka on alkoholisoitunut juoppo ei nainenkaan ole minkään arvoinen. Pelkka lunttu riepu vain! -5-
mutta jos olisit ollut fiksu niin olisit jättänyt viimeisen viestisi pois - se nimittäin paljasti sinut provoksi :)
Oikeinhan tuo on ja hienoa, että osaat nauttia elämästäsi. Kaikki eivät elä samalla tavalla ja eivät voi siten ymmärtää asioita samalla tavalla. Siitä huolimatta pikkuisen epäilen, että vitonen ei ole vielä kovin monessa liemessä keitetty, kun illuusio siihen, että itse voi täysin vaikuttaa elämäänsä, ei ole hävinnyt.
joka ei ala " lapsia tekemään" viiden minuutin tuttavuuden jälkeen
fiksu ihminen ei tee pika-analyysia muutaman rivin perusteella - eikä ainakaan usko siihen sokeasti :)
yh " tekee" lapset 5min tuttavuuden jälkeen :)
otan osaa, elämäsi on varmasti rankkaa kun noin kiihdyt.
On varmasti vaikeaa hyväksyä se, että joku on onnellinen jos oma elämä menee päin p**tä. Otan osaa, kyllä sinäkin varmasti joskus löydät onnen - ja itsesi.
yh ei saa koskaan olla onnellinen, ei ainakaan missään nimessä näyttää asiaa muille ihmisille.
Yh on onneton ja luuseri, tätä hänen täytyy julistaa kaikille!
käsitys yhsta on syntynyt joskus kauan sitten sellaisena että mies on lähtenyt ja nainen on jätetty yksin lastenm kanssa ja on raskasta....... useimmat ihmiset ajattelevat sillä lailla vielä tässä tasa-arvon yhteiskunnassakin...