Miksi joku käyttää vain käteistä?
Miksi joku tänä päivänä enää maksaa kaikki ihan tavallisetkin ruokaostoksetkin käteisellä? Lompakko täynnä seteleitä. Onko diileri vai eikö saa pankkikorttia (koska ei luottotietoja)?
Kommentit (73)
"Mulla on aina kolkyt donaa taskussa siltä varalta että mä nään jotain mitä mun tekee mieli ostaa."
- Andy McCoy
😂
Eikös ihmisen saa käyttää käteistä. Itse päättää mihin itse käyttää
Käsh is king
...[vaikka oikeasti säästävät sitä sukanvarteen ja rikkovat näin lakia]
Tuosta laista olisi mukava kuulla lisää.
Kyllä kotivaraa saa ja pitääkin olla (itsellä tällä hetkellä 19 k€ ja rapiat viisikymppisinä).
Käteisen ystävän kannattaa kuitenkin pitää varansa. 500 euron seteli alkaa olla käyttökelvoton. Isoja ruokakauppoja lukuunottamatta kaupat eivät suostu ottamaan niitä vastaan. Forex ja pankit kyselevät mistä olet saanut ne ja vaihtavat pienemmäksi vain 1-2 seteliä kerrallaan.
Miksi jotkut kyttää muiden tekemisiä?
Mitä jos korttikone ei toimi tai pankki, yhtäkkiä. Siksi käteinen on monilla. Ja muutenkin erinäisistä syistä.
Käteistä kertyy, joten jossainhan sitä on sitten myös käytettävä pois.
Käteisestä ei jää jälkiä eikä isoveli valvo.
Ketä moukka tämmönenkin kiinnostaa kysellä.
Vierailija kirjoitti:
Saavat toimeentulotukea ja nostavat kaiken rahan "budjetoinnin vuoksi" [vaikka oikeasti säästävät sitä sukanvarteen ja rikkovat näin lakia]
Rikkovat lakia ?
Sugar-daddy maksaa ystävyydestä käteisellä kun ei halua että vaimo kyttää tilisiirtoja.
Vierailija kirjoitti:
Eihän se lompakko seteleitä täynnä ole vaan kolikoita kertyy todella äkkiä jos alkaa käyttää käteistä.
Jep, onhan noit jo muutama ämpärillinen taas kertyny.
On jokaisen ihan oma asia, käyttääkö korttia vai käteistä. Onko näillä itse korttivelka ruletissa olevilla joku kauna niitä kohtaan, joilla käteistä on, vai miksi puhe rikollisuudesta yms. Kannattaa lukea valmiuslaki. Kun pandemia (aiemmin piti olla sotatila), sotatila tms päällä, säännöstellään palkkoja, eläkkeitä...eli tileille tulevia rahoja, eikä korttipäätteet välttämättä edes toimi. Järkevä pitää aina käteistä varalle mukanaan.
Rikolliset ostavat tietenkin kaiken rahalla, koska rahaa ei voi jäljittää. Seuranta on ostosten suhteen niin totaalista, esim. pankissa tiedetään tasan tarkkaan paljonko käytän rahaa mihinkin. En ole antanut lupaa seurata talouttani, mutta niin vaan he sen tekevät,
Oma tavoitteeni on käyttää rahaa tai ennen vanhaista automaatti korttia. Ei taida enää onnistua??
Minusta tämä seuranta on rikollista ja hyvin kuvottavaa.
Vierailija kirjoitti:
köyhät, luottotiedottomat ja rikolliset.
Ulosottomies varastaa tililtä viimeisetkin rahat laittomasti.
Miksi joku kyselee idioottimaisuuksia?
Vierailija kirjoitti:
Eihän se lompakko seteleitä täynnä ole vaan kolikoita kertyy todella äkkiä jos alkaa käyttää käteistä.
On kyllä avuton ihminen, jos ei osaa antaa kassalla myös kolikoita.
Ulosottomies on rikollinen ja ulosmittaa viimeisen toimeentulotukietuuden rehelliseltä kansalaiselta.
Kyllä muuten menee läpi. Maksukortit tulivat vuosikymmeniä sitten kyllä, mutta mietipä vähän sitä aikaa ja vanhan kansan muutosvastarintaa tuollaiseen "nykyajan hömpötykseen", kun on vaihtoehtona kuitenkin edelleen maksaa kivasti ja helposti käteisellä kuten on tehty aina ennenkin. Siinä vuosikymmenet vierii käteisellä rahalla kun ei ole ollut missään vaiheessa pakkoa opetella korttimaksun käyttöä. Ja usko pois, että ysikymppiselle tuollaisen oppiminen ei enää käy ihan tuosta vaan.