Missä tilanteissa naisen vaisto toimii oikeasti?
Useimmilla ei toimi ollenkaan tai on jotain jälkiviisautta : "Kyllä heti tiesin, että make ja ellu ei kauan yhdessä pysy."
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Eipä se kaikissa tilanteissa toimikaan, eikä kaikilla. Ja moni ignooraa omat tuntemuksensa koska naiset oppivat laittamaan ne sivuun jo ihan nuorina. Minäkin tiedän tapauksen, jossa nainen oli nuorena tyttönä miettinyt tulevaa miestään tapaillessaan, että hänen pitäisi nyt lähteä, yksinkertaisesti paeta. Mutta hän ajatteli, että sellaiset ajatukset ovat typeriä. Lopputulos oli avioliittohelvetti tyrannimaisen ja välillä väkivaltaisenkin miehen kanssa.
Sitä sanotaan "ympäristön havainnoimiseksi" eikä joksikin supervoimaksi-paitsi valehtelijoiden palstalla, tietenkin!
Vierailija kirjoitti:
Lapsen kanssa on maaginen suhde. En tiedä onko biologiaa vai naisen vaistoa, mutta jotain siinä on. Joskus luin että äidillä ja lapsella on yhteisiä soluja, mikä voisi selittää asiaa. Hömppää lienee mutta kaunis ajatus.
Aikas monikin nainen sitten maagisesti murhaa sen lapsensa.
Juu, tuosta otsikosta voisi poistaa sanan "naisen", sillä vaisto toimii niin miehillä kuin naisillakin, myös lapsilla.
Onko teillä miehillä tai naisilla ollut elämäntilanteita, joissa vaistonne on toiminnut huonommin tai paremmin kuin aiemmin?
Vierailija kirjoitti:
Juu, tuosta otsikosta voisi poistaa sanan "naisen", sillä vaisto toimii niin miehillä kuin naisillakin, myös lapsilla.
Onko teillä miehillä tai naisilla ollut elämäntilanteita, joissa vaistonne on toiminnut huonommin tai paremmin kuin aiemmin?
Ja tiedättekö syytä sille, miksi vaistot välillä toimivat, välillä eivät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tiedättekö syytä sille, miksi vaistot välillä toimivat, välillä eivät?
Mulla on vaistot joskus toimineet hyvin ja joskus huonosti, eli ei ollenkaan. Olen sitä aika paljon pähkäillyt, kunnes vähän vahingossa huomasin, mistä johtuu, että vaistot eivät joskus toimi.En tiedä, päteekö sama syy vaistojen toimimattomuuteen muihin.
Jos yritän vähän epätoivoisesti järjellä ratkaista jotain ongelmaa, vaikkapa sitä, kummalle paikkakunnalle muutan, niin silloin ei vaistot toimi. Laitoin miinuksia ja plussia paperille ja niitä oli molempien paikkakuntien suhteen suunnilleen sama määrä. Jahkailin enkä saanut tehtyä päätöstä. Sitten lopulta päätin, että koska en osaa päättää, jäänpä sitten tänne, eli kolmannelle paikkakunnalle, josta olin halunnut jo pitempään muuttaa pois.
Vain muutama päivä tuon jälkeen olin ajamassa autolla kotiin ja noin kaksi km ennen kotia vaihdoin radiokanavaa. Sieltä kuului Chisun biisistä kohta: "Mun koti ei oo täällä..". Olin kuullut biisin muutaman kerran ennenkin eikä se ollut suuremmin kolahtanut minussa, mutta tuolloin kolahti. Jotenkin vain tiesin, että tulen muuttamaan pian. Vieläkään en tiennyt paikkakuntaa, mutta ajattelin vain, että kaikki varmasti järjestyy jotenkin luontevasti enkä jaksa asiaa enää miettiä, vaan odottelen, kuinka käy.
Kuinkas ollakaan muutama päivä myöhemmin, kun olin taas ajelemassa kotiin, niin tapani mukaan vaihdoin radiokanavaa, jos biisi ei miellyttänyt, ja taas, sama biisi, sama kohta: "Mun koti ei oo täällä..." Silloin tuli vahva tunne, että muutan siihen lähempänä olevalle paikkakunnalle. Laitoin ilmoituksen tori.fi -palstalle, että haluan vuokrata kaksion tietyltä alueelta, joka kattaa ne molemmat paikkakunnat. Sain muutaman viestin.. Valitsin asunnon, joka on sillä paikkakunnalla, jonka vaistosin olevan minulle se oikea, ja niin se on ollutkin. Se oli helppoa, koska siltä toiselta paikkakunnalta ei ollut asuntoa tarjolla.
Pointtini on se, että ei kannata yrittää liikaa järjellä ratkaista jotain asiaa, vaikka toki järkeäkin on johonkin asti viisasta käyttää. Sitten kun unohtaa koko probleeman vähäksi aikaa, niin vaisto saattaa alkaa toimia. Enkä tarkoita, että se merkki tulee just jostain radiosta tms., mutta voi olla, että reagoit johonkin ulkopuoliseen asiaan, vaikka elokuvan johonkin lauseeseen siten, että koet jossain kohdin itseäsi, vaikka kehossasi tai mielessäsi, että sait vastauksen.
Toivottavasti kertomastani oli apua jollekin, joka pähkäilee samaa asiaa.
Vaistot kertovat yleensä totuuden. Erityisesti jos vaistojen perusteella joku alkaa syyttämään vainoharhaiseksi ja sairaalloikseksi.
En mä nyt tiedä onko se varsinaisesti mikään naisen vaisto vaan ihan ihmisen vaisto. Ja kyllähän se toimii useinkin, mutta valitettavasti moni vaan ei usko sitä vaan luulee tietävänsä paremmin.
Vierailija kirjoitti:
En mä nyt tiedä onko se varsinaisesti mikään naisen vaisto vaan ihan ihmisen vaisto. Ja kyllähän se toimii useinkin, mutta valitettavasti moni vaan ei usko sitä vaan luulee tietävänsä paremmin.
Moni taas uskoo, ja elelee tyytyväisenä vaistoaan ylistäen, koska ei tiedä että jos olisi tehnyt toisin niin asiat olisivat paremmin.
Mä olen samaa mieltä kuin moni muukin, ettei ole mitään naisen ja miehen vaistoa vaan herkkyyttä ihmisellä kuunnella.
Mun mies on huomattavasti herkkävasitoisempi kuin minä, vaikka herkkä olen mielestäni minäkin. Hän näkee asiat yleensä todella nopeasti ja minä vasta hivenen myöhemmin. Hassuinta tässä on se, että päädy.me vaistollamme aina samaan, vaikka emme edes olisi nähneet tai jutelleet asiasta. Uskon, että kaikilla meillä on herkkä vaisto jos vain haluamme kuunnella sitä.
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä siinä kun nainen muistelee onko kaapissa fazerin sininen vai ei, ja eihän se ole siellä koskaan paria minuuttia kauempaa.
Ai, mulla ei ole ikinä suklaalevyä kaapissa. Ruokatarvikkeita löytyy.
Naisenvaisto on mennä baari-illan jälkeen mustan miehen taksiin 😵💫
Minä tiesin sen vatsallani jo ennakkoon.
Mä en usko semmosen olemassa oloon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on myytti kuten miehen järkevyyskin. Miehet on tunne-elukoita ja naiset enimmäkseen rationaalisia, koska jonkun on pakko.
Tätähän on tutkittukin, ja naiset ovat huomattavasti rationaalisempia kuin miehet.
😂
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuo puolisolla ainakin toimi viime viikolla. Hirvi hyppäsi auton eteen niin ehti pysäyttää, vaistomaisesti jarrutti.
Taisi vain hirvi olla nopeampi.... vaikka toisaalta akkojen suu jauhaa vaikka ajatus olis katkennut ajat sitten kuten esim kepun Saarikolla ministerinä ollessaan sotesta jauhaessaan.
Alitajunta auttaa ratkaisemaan monia asioita "ihan itsekseen". Kun on kerännyt ja käynyt läpi kaikki mahdolliset asiaan liittyvät tiedot, on hyväkin jättää asia hautumaan. Ja muutaman päivä kuluttua asia on aivan kirkkaana mielessä: "Näin minä teen".
Eri asiana sensijaan pidän vaistoa, joka esimerkiksi varoittaa jostakin ihmisestä tai tilanteesta. Jotain on vain oudosti, ei tiedä mikä, mutta jokin ei täsmää tai voi jopa pelottaa. Sitä kannattaa kuunnella.
Naisen vaisto ei toimi.
Syy on siinä, etteivät naiset osaa eritellä mistä vaisto kertoo.
Kun naisen vaisto hälyyttää "creepystä" miehestä, se hälyyttää koska mies ei ole komea tai itsevarma.
Kun taas mies on komea, matalaääninen, leveäharteinen, vahvaleukainen ja riittävän varakas, naisen vaisto kertoo että Mika Moringin kaltaisten miesten matkaan kannattaa lähteä.
No esim naiset huomaavat persujen johdon "pahuuden", jolle monet miehet ovat täysin sokeita. Ehkä naiset ovat geneettisesti herkempiä huomaamaan pahuuden ja oudon synkkyyden, koska heidän on pitänyt suojella lapsiaan.
Pettämistilanteissa usein kaivetaan tätä naisen vaistoa esiin vaikka eikö se nyt ole ihan normaalia kuitenkin havaita jos toinen toimii poikkeavasti ja epäilyttävästi.