Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raskausviikko 12 - kertokaa, että tämä olo tästä paranee!

Vierailija
13.07.2021 |

Raskaus kauan odotettu ja toivottu, mutta plussauksen jälkeen ei paljon ilon hetkiä ole tähän raskauteen mahtunut, koska vointini on ollut todella huono!

”Raskaus on elämän onnellisinta aikaa” ja ”Naiset ovat kauneimmillaan raskaana” kommentoijat kiroan alimpaan helvettiin.

Päänsäryn ja pahoinvoinnin vuoksi en voi tehdä mitään, en voi juoda edes lasillista vettä oksentamatta. Kaikki ruoka tuntuu akkuhapolta vatsassa, vaikka yritän syödä lääkärin alkuraskauden pahoinvointiohjeiden mukaan. Alkukesästä en voinut mennä ulos hajujen takia ja nytkin helteellä käymme mieheni kanssa uimassa myöhään illalla, kun jo hämärtää. Nautin samoilusta luontopoluilla, uin, pyöräilen ja vietän normaalisti aktiivista ja urheilullista elämää, mutta nyt makaan kuin pöhöttynyt vesiruumis sisällä tämän oloni takia.

Sikiöllä ilmeisesti kaikki hyvin, mutta itse olen jo päättänyt, että jos tästä hengissä selviän ja saamme terveen vauvan, niin en ikinä enää halua olla raskaana.

Onko täällä kohtalotovereita tai muita, joilla on ollut rankka alkuraskaus, mutta sen jälkeen olo helpottanut? Onko toivoa, että vielä jossain välissä aidosti nautin tästä raskausajasta?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä kävi helpottamaan juuri noilla paikkeilla raskautta.

Vierailija
2/37 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen raskauskolmannes on usein aikaa, jolloin raskausoireet ovat pahimmillaan. Pahoinvointi voi olla voimakasta, väsymys lamauttavaa ja vessakäynnit tiheitä jatkuvan pissahädän vuoksi. Monesti oireet helpottuvat, kun alkuraskaus vaihtuu keskiraskauteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo raskaudesta nauttiminen on ihan bullshittiä. Minulla on ollut helppo raskaus (oletan; en ole edes oksentanut), mutta silti olen kokenut raskauden epämiellyttäväksi. Usein pahoinvointi väistyy joskus viimeistään viikolla 16-17.

Vierailija
4/37 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kaikissa raskauksissa oksentanut koko 9kk ajan. Siis vielä synnytyssalissa. Oksettava olo ei loppunut vielä vauvan tuloon. Vaan vasta siihen kun istukka tuli ulos. Välillä olin tipassakin kun meinasin kuivua.

Mutta, näin käy vain 5% odottajista, todennäköistä on että sulla paha olo helpottaa rv 20.

Vierailija
5/37 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppuraskaudessa myös oireita.

Vierailija
6/37 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni sama tilanne! Juuri mietin miten selviä ystäväni häistä viikon kuluttua. En todellakaan haluaisi jättää häitä välistä tämän olon takia!

Vierailija
7/37 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla pahoinvointi ja oksentelu kesti viikolle 20. Jaa että raskaus ei ole sairaus, nauti nyt! Sanoittaisiinko noin jos jostain muusta syystä oksentelisi päivittäin 13 viikon ajan.

Vierailija
8/37 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kaikissa raskauksissa oksentanut koko 9kk ajan. Siis vielä synnytyssalissa. Oksettava olo ei loppunut vielä vauvan tuloon. Vaan vasta siihen kun istukka tuli ulos. Välillä olin tipassakin kun meinasin kuivua.

Mutta, näin käy vain 5% odottajista, todennäköistä on että sulla paha olo helpottaa rv 20.

Itselläni kävi myös tämän suhteen huono tuuri yhdessä raskaudessa ja oksensin yhdeksän kuukautta. Älä nyt kuitenkaan pelästy, näin käy harvemmin. Useimmiten alkuraskauden jälkeen helpottaa, mutta ehkä on turha unelmoida ihan hirveän ihanasta odotusajasta. Odotusaikaan liittyy monilla kaikenlaista kremppaa, mutta kyllä sen aina jotenkin läpi rämpii, vaikka ei niin hirveästi hehkuisikaan. 

Vierailija
9/37 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni kävi myös tämän suhteen huono tuuri yhdessä raskaudessa ja oksensin yhdeksän kuukautta. Älä nyt kuitenkaan pelästy, näin käy harvemmin. Useimmiten alkuraskauden jälkeen helpottaa, mutta ehkä on turha unelmoida ihan hirveän ihanasta odotusajasta. Odotusaikaan liittyy monilla kaikenlaista kremppaa, mutta kyllä sen aina jotenkin läpi rämpii, vaikka ei niin hirveästi hehkuisikaan. 

Kannattaa ajatella se niin että saatat oksentaa 9kk. Se on sit iloinen ylläri jos loppuukin aikaisemmin. Olen myös 9kk ajan oksentanut (dg hyperemeesi) ja mua ahdisti valtavasti kun joka paikassa toitotettiin että loppuu ekan kolmanneksen jälkeen! No ei loppunut ei…

Vierailija
10/37 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikolla 18 olo alkoi hiljalleen helpottaa. Pahimmissa oloissa kirosin jopa miehelle, että vihaan tätä lasta kun olo oli niin hirveä.

Nyt olon tasaannuttua toiveissa on edelleen saada vielä yksi lapsi jopa tämän jälkeen.

Vierailija
11/37 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen kuullut monien naisten huokaavan, että raskaus on heidän elämänsä parasta aikaa. Herää kysymys, että minkähänlaista paskaa heidän elämänsä sitten yleensä on?" A-L Härkönen.

Vierailija
12/37 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sit kun vauva syntyy niin vauva valvottaa ja väsyttää ja voit pahoin sen takia.

Vierailija
13/37 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö paikkansa, että pahoinvoiva äiti saa tyttären?

Vierailija
14/37 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla tuli huonoin olo pojasta. Tuskin liittyy sukupuoleen. 

Vierailija
15/37 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se lisää pahoinvointia jos ei syö tasaisesti.

Pieni ateria tai välipala n. kahden tunnin välein. Säännöllinen syöminen liittyy edelliseen ohjeeseen: kun suunnittelee säännölliset ateriat ja välipalat, nälkä ei yllätä. Suunnittelulla voi myös vaikuttaa siihen, että saa tarvittavia ravintoaineita.

Vierailija
16/37 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sit kun vauva syntyy niin vauva valvottaa ja väsyttää ja voit pahoin sen takia.

Siitä pahoinvoinnista voi sentään ulkoistaa osan miehelle.

Vierailija
17/37 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se lisää pahoinvointia jos ei syö tasaisesti.

Pieni ateria tai välipala n. kahden tunnin välein. Säännöllinen syöminen liittyy edelliseen ohjeeseen: kun suunnittelee säännölliset ateriat ja välipalat, nälkä ei yllätä. Suunnittelulla voi myös vaikuttaa siihen, että saa tarvittavia ravintoaineita.

Kun on hyperemeesi, tuo ei auta mitään. Siis ei yhtään mitään.

Vierailija
18/37 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla tuli huonoin olo pojasta. Tuskin liittyy sukupuoleen. 

https://www.iltalehti.fi/perhe/a/2014073018530173

Vierailija
19/37 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti alkaa kohta helpottamaan. Nestehukka aiheuttaa myös vastaavia oireita pahentaen oloa. Oletko kokeillut maitohappobakteereita ja närästyslääkettä? Itsellä vaikeinta oli viikot 6-9, mutta kuvotusta oli vielä 12-13 ja närästys jatkui loppuun asti. Minulla oli ihan helppo raskaus, en oksentanut ja huono olo kesti ekan kolmanneksen.

Vierailija
20/37 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen tuota aamupahoinvointi-termiä. Kyllä se pahoinvointi kesti itselläni ainakin koko päivän ja niin myös monilla tutuillani.