Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi isälle annetaan vain kivaa palautetta?

Vierailija
13.07.2021 |

Miksi edelleen isä saa päiväkodista kivan palautteen ja äiti ikävän. Oli sitten kyse huonoista kengistä/aurinkorasvasta/unohtuneista vaatteista/mistä vain.

Pohdittiin asiaa miehen kanssa, kun lapset on nyt olleet muutaman viikon päivystyshoidossa. Yksi opettaja/hoitaja tuli minulle sanomaan tänään, että on jo pari viikkoa kärsinyt meidän lasten hajusteellisesta aurinkorasvasta ja se pitäisi vaihtaa, koska hän on vielä viikon töissä. Miksei ole sanonut ongelmasta miehelleni, kun mies on tähän asti hakenut lapset?

Sama on käynyt hajonneiden kuravaatteiden ja miehen myöhästelyjen/unohdusten kanssa. Aina odotetaan että minä tulen paikalle.

Mies on ihan helposti lähestyttävä ja leppoisa, muttei ole kuulemma ikinä saanut mitään muuta kuin hyvää palautetta.

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi ei vaan muista mitä siellä on sanottu.

Vierailija
2/74 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan tiedä mistä johtuu mutta omassa perheessä on vastaavia kokemuksia, ja on kyllä niin ärsyttävää. Yhdessä tilanteessa kysyinkin että miksei isälle olla sanottu, mutta tähän ei osattu oikein vastata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minulle ei anneta enää minkäänlaista palautetta, kun avasin suuni siitä että miksi päiväkodin palaute on aina negatiivista.

Väärät sukat, väärä pipo, oli kylmä, oli kuuma, heitti hiekkaa, kusi lattialle jne

Koskaan lapsi ei ilmeisesti tee mitään hyvää, tai ainakaan hyvin menneistä päivistä ei mainita.

Vierailija
4/74 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan tiedä mistä johtuu mutta omassa perheessä on vastaavia kokemuksia, ja on kyllä niin ärsyttävää. Yhdessä tilanteessa kysyinkin että miksei isälle olla sanottu, mutta tähän ei osattu oikein vastata.

Mäkin olen joskus sanonut, että turha mulle on esim isän myöhästelystä tai muusta töpeksimisestä sanoa. Mutta ei.

Joskus aikaisemmin tilanne korjautui, kun mies antoi päiväkodille palautetta, että hänellekin voi kertoa ikävää palautetta ja ettei äidistä ole aina kiva kuunnella vain valitusta. Nyt varmaan kokeillaan josko sama tehoaisi uudelleen. Mutta ihmetyttää silti miksi tasa-arvoisessa maassa ei myöhästelevälle isälle voida sanoa että tulee ajoissa. Ennemmin odotetaan viikko, että asiasta voi sanoa äidille.

Vierailija
5/74 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko38 kirjoitti:

Meillä minulle ei anneta enää minkäänlaista palautetta, kun avasin suuni siitä että miksi päiväkodin palaute on aina negatiivista.

Väärät sukat, väärä pipo, oli kylmä, oli kuuma, heitti hiekkaa, kusi lattialle jne

Koskaan lapsi ei ilmeisesti tee mitään hyvää, tai ainakaan hyvin menneistä päivistä ei mainita.

Meilläkin on aina vääränlaiset varusteet. Yritän ostaa käytännöllistä, mutta aina menee joku pieleen.

Vierailija
6/74 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska miehiä pitää suojella. Eivät kestä elämän realiteetteja. Ahdistuvat ja alkavat rähjäämään. Kaikkihan me tämän tiedämme.

Vierailija
7/74 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sepä se, että on raskasta aina kuunnella sitä miten kaikki on taas mennyt pieleen. Ja etenkin jos asiat on mennyt pieleen koska mies on sössinyt (miehelle se palaute sitten).

Mun äiti sanoi että kyseessä on oltava joku ikiaikainen perinne, koska äitiä oli ottanut päähän sama asia 90-luvulla ja mummoni kuulemma oli pistänyt papan hakemaan lapsia 60- ja 70-luvuilla, koska ei jaksanut sitä valitusta. Äiti oli siis aikoinaan valitellut samaa asiaa mummolleni.

Vierailija
8/74 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsi on joka toisen viikon isällään, mutta jokaisen äitiviikon maanantaina minä saan palautteen isäviikon unohduksista ja kömmähdyksistä. Että pitäisi muistaa kuravaatteet, lapsi pitää hakea ajoissa tai ainakin ilmoittaa, jos on myöhässä, miksi ei ole ilmoitettu, saako lapsi tulla mukaan teatteriin jne.

Minä seison siinä ovella hoo-moilasena ja vastaan, että teillä on ihan hyvin tiedossa, että lapsi on osan ajasta isällään, joten miksi ihmeessä te ette isälle kerro, että varavaatteita ei ole tarpeeksi tms. Vastaus on, että kun sinä olet lapsen äiti! Me kerromme sinulle ja sinä voit kertoa lapsen isälle.

Niin voinkin, ihan väleissä ollaan, mutta miksi eivät voi ikinä antaa palautetta suoraa isälle!

Olen ilmoittanut päiväkotiin, että olen vain lapseni äiti, en exäni äiti. Jos pelkäätte miehen itkevän, kun kerrotte kadonneista kurarukkasista, niin se on voivoi.

Vierailija
9/74 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehille on turha puhua. Eivät ota itseensä mistään palautteesta. Kritiikki menee ohi kuin vesi hanhen selästä. Parempi puhua jollekin joka kuuntelee. Ja kun äidit vielä ottavat niin helposti nokkiinsa niin palaute tehoaa(muistavat ensi kerralla).

Vierailija
10/74 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä lapsi on joka toisen viikon isällään, mutta jokaisen äitiviikon maanantaina minä saan palautteen isäviikon unohduksista ja kömmähdyksistä. Että pitäisi muistaa kuravaatteet, lapsi pitää hakea ajoissa tai ainakin ilmoittaa, jos on myöhässä, miksi ei ole ilmoitettu, saako lapsi tulla mukaan teatteriin jne.

Minä seison siinä ovella hoo-moilasena ja vastaan, että teillä on ihan hyvin tiedossa, että lapsi on osan ajasta isällään, joten miksi ihmeessä te ette isälle kerro, että varavaatteita ei ole tarpeeksi tms. Vastaus on, että kun sinä olet lapsen äiti! Me kerromme sinulle ja sinä voit kertoa lapsen isälle.

Niin voinkin, ihan väleissä ollaan, mutta miksi eivät voi ikinä antaa palautetta suoraa isälle!

Olen ilmoittanut päiväkotiin, että olen vain lapseni äiti, en exäni äiti. Jos pelkäätte miehen itkevän, kun kerrotte kadonneista kurarukkasista, niin se on voivoi.

Ihme asenne päiväkodilla. Mistä se äiti niitä varavaatteita isäviikolla taikoo? Ja äidin viikolla niitä taas tulee, niin mitä se enää siinä kohtaa hyödyttää sanoa?

Vierailija
11/74 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet lannistuu heti pienistä vastoinkäymisistä. Ne ei kestä kuulla samaa mitä perheen aikuinen eli lasten äiti

Vierailija
12/74 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko paikalla päiväkodin työntekijää, joka osaisi perustella, että miksi toimitte näin?

Vierailija
13/74 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama. Isän kanssa nauretaan ja jutellaan rennosti, äidille valitetaan ja kerrotaan lapsen tuhmuudet ja virheet.

Vierailija
14/74 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska miehiä pitää suojella. Eivät kestä elämän realiteetteja. Ahdistuvat ja alkavat rähjäämään. Kaikkihan me tämän tiedämme.

Mun mies kyllä vaan poikkeaisi hakemaan sen aurinkorasvan seuraavaksi päiväksi kaupasta. Nyt ei kyllä enää osteta uutta parin päivän takia. Jos olisi pari viikkoa sitten sanottu, niin toki oltaisi viety. Jos on kaksi viikkoa ollut aikaa märehtiä sitä asiaa, niin tilanne ei voi olla niin paha, etteikö paria päivää kestäisi.

Ap

Vierailija
15/74 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole työntekijä mutta minä tiedän. Miehet halutaan nähdä kivoina tyyppeinä ja äidit ikävinä. 

Vierailija
16/74 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukko38 kirjoitti:

Meilläkin on aina vääränlaiset varusteet. Yritän ostaa käytännöllistä, mutta aina menee joku pieleen.

Maanantaina tulee vettä, laitat normivaatteet kun ajattelet että ovat sisällä tommosella ilmalla. Väärin. Väännät kumiasun päälle päiväkodin verannalla.

Tiistaina laitat päästä varpaisiin kortonkia päälle, koska tulee vettä. "Hei me ollaan sisällä, tulkaa suoraan tänne hei".. sitten saat naukumiset kun lapsen riisuminen vie hoitajien työaikaa muilta lapsilta..

Niin tai näin, aina väärin.

Vierailija
17/74 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kokemus. Ja miten se on aina äiti, eli minä jonka kanssa aletaan sopia vasukeskusteluista? Viimeksi ilmoitin vain että sopii miehen kanssa ajan, en tiedä miten hänelle töiden suhteen sopii. Niin ei, eipä lto edes uskonut vaan vänkäsi että katsomansa aika sopisi minun työvuoroihini (lapsi hoidossa vuorotyöni puitteissa, joten tietää milloin olen vapaalla). Ei, kun tällä kertaa on miehen vuoro. Oli se sitten onnistunut. Mutta kertaakaan tämän 10 vuoden aikana kun lapsemme on päivähoidossa olleet, ei miehelle ole puhuttu muuta kuin hyvin menee. Minun niskassa on unohtuneet sukset, hanskat, vasut. Mieheltä ei kysellä lomista ”joko nyt tiedätte” jne. Ja puoliksi on hoidettu viennit ja haut, istuttu vanhempainilloissa ja on muutenkin osallistuva, tasavertainen vanhempi.

Vierailija
18/74 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kokemus kuin aloittajalla. Eriarvoisuus on syvällä rakenteissa. Äitien taakka on moninkertainen verrattuna isiin.

Vierailija
19/74 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se päiväkodin henkilökunta ilman syytä jätä kertomatta. Sinun kanssasi hommat toimii, miehen kanssa selvästi ei. Kaikelle on syynsä.

Luultavasti ovat kyllästyneet toistelemaan samoja asioita isälle päivä toisensa jälkeen ja mahdollisesti huomanneet että isä ei kerro äidille kuulumisia eikä isä tee asialle mitään, mikä nyt onkaan se ongelma. Sinulle riittää kun kertoo kerran ja teet asialle jotakin.

Vierailija
20/74 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä aina asialle niin huonoa palautetta ei tule ikinä. Kätevää.