Millä nimellä kutsut isääsi ja äitiäsi?
Kommentit (52)
Äiti ja isä. Lapsille puhuessani mummo ja ukki. Jos puhun äidilleni isästä, niin omaa isääni mä tarkoitan, ei lasteni isä ole mun isä :D
Nykyään mamma ja pappa,jotta ei mee lapsi sekaisin..
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 13:07"]
Nykyään mamma ja pappa,jotta ei mee lapsi sekaisin..
[/quote]
Minä kans aloin kutsumaan vanhempiani mummoksi ja papaksi, kun sain lapsia. Loogisempaa puhua heistä samalla nimellä lasten kanssa.
Äiti on aina äiti mut isä on isi, iskä, pienenä sanoin myös iska
Äiskä ja iskä oli ennen, mutta nyt lapsen saamisen jälkeen mummu ja pappa.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 13:12"]Äiti on aina äiti mut isä on isi, iskä, pienenä sanoin myös iska
[/quote]
Miksihän tätä on joku alapeukuttanut
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 13:12"]Äiskä ja iskä oli ennen, mutta nyt lapsen saamisen jälkeen mummu ja pappa.
[/quote]
No soitatko äidillesi ja kysyt onko pappa siinä? Minusta vähän outoa :D
Minun lapseni jo ymmärtää kun puhun äidistäni että puhun mummista ja kun puhun isästäni niin tarkoitan ukkia.
Isä ja äitee, tai mumma ja paappa, vähän tilanteesta riippuen ketä on kuulemassa, aikuiselle tyttärelle sanon joskus mumma ja joskus äitee.
Mua kyllä on vähän huvittanut kun jotkut sanoo aikuisenakin että isi, minä en ole lapsenakaan sanonut isi, se johtuu varmaan siitä että mun vanhemmat on eronneet kun olin 2v.
Jos puhun lasten kanssa vanhemmistani, puhun yleensä mummista ja ukista koska silloin puhun tavallaan heidän näkökulmastaan. Mutta muuten ovat edelleen äiti ja iskä, minulla on vielä omatkin mummot elossa joten sitten menisivät luultavasti muut ihmiset sekaisin.
Tavallisesti etunimeltä jos puhun heille itselleen tai ihmisten kanssa jotka tunnen hyvin ja jotka tietävät etunimistä keitä tarkoitan. Joskus kutsun mutsiksi ja faijaksi. Vieraammille mun äiti, mun isä.