Käytätkö kasvovettä?
Kommentit (16)
Mä en edes tajua mikä sen idea on. Käytän ihan hanavettä pesuun. Pesen naamani 2-3 kertaa viikossa ja laitan sen jälkeen rasvaa. Siinä se. Iho voi hyvin ja on sileä.
N45v
vain aina-raikasta koskenkorvaa!
😁
Vierailija kirjoitti:
Mä en edes tajua mikä sen idea on. Käytän ihan hanavettä pesuun. Pesen naamani 2-3 kertaa viikossa ja laitan sen jälkeen rasvaa. Siinä se. Iho voi hyvin ja on sileä.
N45v
Siis et pese naamaasi joka päivä? No tapansa kullakin…
Kasvovettä ja 2-4 seerumia vielä lisäksi riippuen siitä miltä iho tuntuu. Tervetuloa alapeukut😁
En oikeastaan tarvitse rasvaa kuin talvella. Käytän kasvovettä ympäri vuoden ja on totta, että tasapainoittaa ihon. Ihana näin hellekesänäkin kun ei tarvitse kuin kasvoveden.
Käytän hanavettä 30 litran käymisastiassa..
Käytän ja olen käyttänyt aina teinivuosien Clerasilistä lähtien. Kosmetologikoulussa nuorena likkana opin, että kasvoveden ei ole tarkoitus poistaa meikin rippeitä kuten monesti kuulee sanottavan. Putsari on huono tai pesu muuten huolimatonta, jos kasvovedellä pitäisi viimeistellä puhdistus. Kasvoveden tarkoitus on palauttaa iholle oikea ph ja esim. kosteuttaa, tasapainottaa talineritystä, kirkastaa, mitä nyt milloinkin.
Muutama vuosi sitten tuli ahaa-elämys, että miksi ihmeessä kasvovettä laitetaan vanulappuun ja sillä pyyhitään, se vanuhan imaisee suurimman osan. Sen jälkeen olen laittanut kasvoveden "kämmenkuppiin" ja siitä taputellut kasvoille. Huikea parannus entiseen. Kasvoveden jälkeen laitan vielä hoitoveden tuomaan lisäkosteutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N45v
En pese. Ei se ole likainen. En käytä meikkiä. En pese ja puunaa polvianikaan joka päivä. Hampaat pesen aamuin illoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N45v
En pese. Ei se ole likainen. En käytä meikkiä. En pese ja puunaa polvianikaan joka päivä. Hampaat pesen aamuin illoin.
No sähän et nyt toivottavasti ole tosissasi?! Ei ole likainen? Ihosta erittyy koko ajan talia ja hikeä ja oletettavasti liikut ulkonakin joskus, mistä ihoon tarttuu ilmansaasteita ja muita pienhiukkasia, siitepölyjä jne. Mutta ilmeisesti sulla on kasvojen ja polvien iho samanlainen, kun on yhteneväiset pesutavatkin.
Käytän putsaria, konjac sieltä, kasvovettä, seerumia sekä yö- ja päivävoidetta. Myös toki aurinkorasvaa. Naamioita ja kuorintaa viikoittain. Sekä säännöllinen kosmetologilla käynti
Suomalainen nainen on käytä kun hanavettä kerran viikossa, prkl.
Käytän suoraan kasvoille suihkutettavaa hyaluronihapposuihketta. Jos pitäisi valita kasvoveden ja -voiteen välillä niin jättäisin mieluummin voiteen pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N45v
No sähän et nyt toivottavasti ole tosissasi?! Ei ole likainen? Ihosta erittyy koko ajan talia ja hikeä ja oletettavasti liikut ulkonakin joskus, mistä ihoon tarttuu ilmansaasteita ja muita pienhiukkasia, siitepölyjä jne. Mutta ilmeisesti sulla on kasvojen ja polvien iho samanlainen, kun on yhteneväiset pesutavatkin.
Kyllä. Mulla on yhtä sileä iho sekä kasvoissa että polvissa. Molemmat saavat yhtä paljon aurinkoa ja saasteita. En kuori, raavi, raasta, hio, mikrohio, neulaa, päällystä, kuorruta, vaahdota, pyyhi, kuivaa, kostuta, pursota, töpsötä, rasvaa, raspaa, kuivaharjaa, puristele enkä maalaa naamaani päivittäin ja sinä olet yllättynyt, että kasvojeni iho pysyy hyvänä? Taidat olla mainosten uhri.
Karvanpoiston jälkeen iholle ja joskus muutenkin.
Noin parin vuoden välein lankean aina ostamaan kasvovettä ja käytän sitä sitten sen pari kertaa. Käyttö loppuu aina siihen kun alkaa inhottaa se nahkea, likainen olo jonka nuo turhat ekstratökötit aiheuttaa. Ja tulee näppylöitä. Iho pysyy sen parempana, mitä vähemmän sitä häiritsee. Suomeksi sanottuna minulle riittää siis silmämeikinpoistoaine, herkän ihon pesuaine, puhdas kasvopyyhe, ja perusnivea.
En, joskus teininä käytin mutta en huomannut minkäänlaista vaikutusta. Ihoni voi paremmin mahdollisimman vähillä tököteillä.