Apua!! Sukupuolitauti asiaa
Kuulin tänään että poikaystävälläni on kondylooma. Olemme seurustelleet pari kuukautta ja harrastaneet seksiä vain kondomin kanssa. Satuin sanomaan hänelle tänään että olen onnellinen ettei minulla ole koskaan ollut yhtään tautia, kun olen muutenkin niin tarkka esim ehkäisyn käytössä ja hygieniassa. Kysyin sitten ihan ohi mennen että onko hänellä ollut ja vastauksena ilmeni kondylooma. Olen lukenut asiasta nyt jne mutta tuntuu kuin en haluaisi koskea häneen ollenkaan. On kuulemma ollut vuoden oireeton ja aikoo käydä huomenna tarkistamassa että puhdas on. Ymmärrän kyllä ettei heti suhteen alussa halua kuuluttaa tautisuuttaan mutta eikö ole aika törkeää että hän on jättänyt kertomatta? Mitä pitäisi tehdä tässä tilanteessa? En todellakaan halua itselleni kyseistä tautia ja ilmeisesti tarttuu suurella todennäköisyydellä jos ilman ehkäisyä harrastaa seksiä? Tuntuu ettei kiinnosta koko seurustelu enää..
Mielipiteitä ja tietoa taudista kiitos!!
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 02:36"][quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 02:27"]
Jokainen voi miettiä haluaisiko tietää ennen seksiä, jos kumppanilla on tauti ja päätellä siitä pitäisikö kertoa, jos itsellä on.
[/quote]
Olen kysynyt jokaiselta kumppanilta ennen seksiä onko heillä mitään sp-tauteja, koska tiedän, että osa ei saa omatoimisesti otettua asiaa puheeksi. Kukaan ei ole loukkaantunut kysymyksestä ja heidän on siinä samalla helppo kysyä minulta samaa. Luulisin, että ainakin osa heistä on pitänyt vain positiivisena asiana sitä, että pidän terveydestäni huolta ja siinä samalla pienennän heidänkin riskiään saada mitään minulta. Kumi käytössä sen lisäksi, tietysti. On niitä rikkikin mennyt, joten on hyvä ottaa selvää kortsusta huolimatta.
[/quote]
Juuri näin olen itsekin toiminut aina.
Seksielämää 26 vuotta takana, 80 kumppania, joista osalla ollut noita vaarattomimpia tauteja menneisyydessä. Mulla ei koskaan mitään sp-tautia.