Miten tuulettimet meinaa loppua joka vuosi? Heittääkö ihmiset ne kesän jälkeen roskiin vai?
Vai minne ne päätyy? Vai tehdäänkö nykyään niin huonoa laatua että ne pyörii vaan sen 1-2kesää?
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Mä olen tuuletinaddikti. Oikeasti.
Meillä on ilmalämpöpumppu ja lisäksi siirrettävä viilennyslaite (poistoputki ulos). Tällä talo pysyy noin 22 asteessa.
MUTTA! Meillä on lisäksi 2 tornituuletinta, 2 jalallista pyöreää tuuletinta, 6 pöytätuuletinta, ja nyt tilasin vielä 4 pientä pöytätuuletinta lisää kesälomareissua varten. Meidän neljän hengen taloudessa on siis NELJÄTOISTA tuuletinta. Ja kyllä niitä hajoaa, viime kesänä hajosi kolme (oli useamman vuoden vanhoja) ja tänä kesänä nyt yksi.
Tänään tunnustin miehelle, että tilasin nuo 4 lisätuuletinta, se ei enää edes ihmettele :D .
Pienehkössä asunnossa asuvana ihmettelen, mihin tällainen määrä tuulettimia mahtuu säilöön?
Olisiko niin että ihmiset pettyvät tuulettimeensa kun huomaavat että nämä vaan siirtävät samaa kuumaa ilmaa paikasta toiseen ja heittävät sen helteiden loputtua roskiin. Sitten kun seuraava hellejakso alkaa kypsyttää (sanan varsinaisessa merkityksessä) tarpeeksi niin päätetään vielä kokeilla toisenlaista, vaikka tornimallia. Seuraavaksi sekin lentää roskiin kun helle loppuu, jne.
Mulla kesti Ram-merkkinen hädintuskin yhden kesän ja Bestron lähestulkoon kaksi, lakkasivat vaan pyörimästä eivätkä enää heränneet eloon. Liekö sitten kaikki merkit yhtä surkeaa "kulutustavaraa", en ole viitsinyt näihin hirveesti rahaa laittaa.
Mua palveli edellinen tarjouskorin 2 euron tuuletin 5 vuotta ja lopetti toimintansa nyt, koitin kyllä korjata. RIP. Jouduin ostamaan uuden.
Toinen parempi tuuletin oli nelisen vuotta, mutta myin sen, koska ostin oikean viilennyslaitteen. Sekin kuulemma vielä toimii hyvin.
Käytän viilennintä helteillä ja miedommilla ilmoilla tuuletin puhaltaa parvekkeelta viileää ilmaa sisään, olen tyytyväinen kumpaankin.
Oon kyllä itsekin ihmetellyt, miten ne on joka vuosi muka lopussa kaupoista
Mulla on kaksi tuulentinta, jotka useita vuosia vanhoja (veikkaisin 6-7 vuotta). Talvet ovat kellarivarastossa. Tornituuletin pitää hiukan ääntä ja selvästi vetelee viimeisiään, mutta hyvin ovat palvelleet.
Vierailija kirjoitti:
Mun tuuletin tippui pöydältä lattialle ja siitä hajosi ne roottorin lavat :( Hyvin palveli kaksi kesää, nyt en saa uutta mistään kun ovat loppu....
Siis mistä ihmeestä noin huonoja tuulettimia ? Meillä on tippunut useampaan kertaan lattialle, mutta kertaakaan ei ole mennyt lavat ym poikki. Suojakuori on irronnut, mutta sen voi paukuttaa takaisin ja taas mennään.
Vierailija kirjoitti:
Niillon tosi rajallinen käyttöikä varsinkin jos niitä ei huolla.
Höpöhöpö..omani on toiminut 15 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen tuuletinaddikti. Oikeasti.
Meillä on ilmalämpöpumppu ja lisäksi siirrettävä viilennyslaite (poistoputki ulos). Tällä talo pysyy noin 22 asteessa.
MUTTA! Meillä on lisäksi 2 tornituuletinta, 2 jalallista pyöreää tuuletinta, 6 pöytätuuletinta, ja nyt tilasin vielä 4 pientä pöytätuuletinta lisää kesälomareissua varten. Meidän neljän hengen taloudessa on siis NELJÄTOISTA tuuletinta. Ja kyllä niitä hajoaa, viime kesänä hajosi kolme (oli useamman vuoden vanhoja) ja tänä kesänä nyt yksi.
Tänään tunnustin miehelle, että tilasin nuo 4 lisätuuletinta, se ei enää edes ihmettele :D .Pienehkössä asunnossa asuvana ihmettelen, mihin tällainen määrä tuulettimia mahtuu säilöön?
Meillä on myös ilmalämpöpumppu ja se riittää yhden tuulettimen lisäksi. Mihin ihmeeseen tarvitsette 14 tuuletinta? Ja mitä tarkoittaa, että olivat useamman vuoden vanhoja? Meillä on 17 vuotta vanha pöytätuuletin ja still going strong.
Ne kyllä hajoaa usein parissa kesässä....sitten voi haluta uusia eri huoneisiin jos tulee tosi kuuma. Eikö näitä tule suomessa myyntiin joka kesä vaan joku tietty myyntierä ja kun ne loppuu niin kaikki loppuu..?
itse oon kaks edellistä kesää jahkaillut sen ostamista, ja päätin vaan jaksaa ilman, enkä ostanut. Tänä vuonna kesäkuussa vihdoin ostin tornituulettimen. Saa nähdä kauan kestää.