Miten tuulettimet meinaa loppua joka vuosi? Heittääkö ihmiset ne kesän jälkeen roskiin vai?
Vai minne ne päätyy? Vai tehdäänkö nykyään niin huonoa laatua että ne pyörii vaan sen 1-2kesää?
Kommentit (50)
Mietin tänään ihan samaa, kun kiertelin kaupoissa niitä etsimässä. En ymmärrä miksi valmistajat eivät tee niitä enempää, kun moni kauppa valittaa, ettei niitä ole edes tukuissa tai maahantuojilla, joten lisää ei ole tulossakaan.
Mutta onneksi tällä viikolla on yhteen kauppaan tulossa kuitenkin uusi satsi ja varasin niistä kaksi.
Kyllä mun halpis lattiatuuletin on palvellut hyvin nyt jo viidettä kesää.
Vierailija kirjoitti:
Tuulettimeen menee usein kakkaa, on ostettava uusi.
Sää tarttet selkeesti semmosen laifkoutsin. Opit olemaan ja tuulettimet pysyy puhtaampana.
Mulla toi on vissiin seitsemän vuotta vanha, ja ajaa asiansa.
Mulla pyöri tuuletin sen kaksi kesää. Tänä kesänä kun otin käyttöön, niin toimi 1-2 päivää ja sitten lakkasi pyörimästä. Ei ollut halvin malli.
Vierailija kirjoitti:
Ne konmaritetaan roskiin. Sama juttu, kun monet ihmiset ostavat joka vuosi uuden talvitakin ja seuraavana keväänä se lentää uffiin.
Onko ihmiset muka tosissaan niin hölmöjä että tulee yllätyksenä kun seuraavanakin vuonna on talvi? Käsittämätöntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niillon tosi rajallinen käyttöikä varsinkin jos niitä ei huolla.
Vaikea huoltaa jos halvassa tuulettimessa on liukulaakerit. Kuluvat aika nopeasti.
Kestävät maailman tappiin laakerit. Koskaan en ole kuullut laakeriviasta. Paiskomista eivät kestä.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen tuuletinaddikti. Oikeasti.
Meillä on ilmalämpöpumppu ja lisäksi siirrettävä viilennyslaite (poistoputki ulos). Tällä talo pysyy noin 22 asteessa.
MUTTA! Meillä on lisäksi 2 tornituuletinta, 2 jalallista pyöreää tuuletinta, 6 pöytätuuletinta, ja nyt tilasin vielä 4 pientä pöytätuuletinta lisää kesälomareissua varten. Meidän neljän hengen taloudessa on siis NELJÄTOISTA tuuletinta. Ja kyllä niitä hajoaa, viime kesänä hajosi kolme (oli useamman vuoden vanhoja) ja tänä kesänä nyt yksi.
Tänään tunnustin miehelle, että tilasin nuo 4 lisätuuletinta, se ei enää edes ihmettele :D .
Mulla eiole ikinä ollut ainoatakaan tuuletinta. Mihin sitä tarvitsee,ei ihinkään.
Sen hetken kun osuu kohdalle,on "viileää" sitten se menee ohi.
Meillä pyörii makkarissa aamusta iltaan nonstoppina lattiatuuletin, vuosimallia 1997 ;D
Ensimmäiset 3 ostettiin 2010 ja ovat menneet rikki vuosien aikana. Viime vuonna ostin viimeksi uuden, mutta otettiin käyttöön vasta tänä kesänä kun viimeinenkin 2010 ostettu hajosi. Pitää varmaan ostaa vielä yksi varalle.
Tuulettimia jo joskus toukokuussakin kauppa täynnä mutta vain viimetingassa täytyy ostaa?
Tilaukset tehdään jo kuukausia ennen kesää. Siispä ostajat joutuvat ennustamaan, että tuleekohan helteinen vai kylmä kesä. Jos laitteita on tilattu liian vähän, niin nehän loppuvat. Yksinkertaista. Tuttu ostaja selitti tätä kuviota joskus. Oli isossa kodinkoneketjussa töissä.
Vierailija kirjoitti:
Mietin tänään ihan samaa, kun kiertelin kaupoissa niitä etsimässä. En ymmärrä miksi valmistajat eivät tee niitä enempää, kun moni kauppa valittaa, ettei niitä ole edes tukuissa tai maahantuojilla, joten lisää ei ole tulossakaan.
Mutta onneksi tällä viikolla on yhteen kauppaan tulossa kuitenkin uusi satsi ja varasin niistä kaksi.
Säitä ei voi ennustaa, ja jos valmistaja teettää ison erän joka ei menekään kaupaksi niin jää tappiolle. Eiväthän kuluttajatkaan osta niitä vielä keväällä, kun ei ole tietoa tuleeko pitkä hellekesä vai ei vaikka silloin niitä löytyy vielä kaupoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikea huoltaa jos halvassa tuulettimessa on liukulaakerit. Kuluvat aika nopeasti.
Kestävät maailman tappiin laakerit. Koskaan en ole kuullut laakeriviasta. Paiskomista eivät kestä.
Liukulaakerit eivät kestä montaakaan vuotta. Kuulalaakerit kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Roskiin vaan kun helteet loppuu. Ei ole tilaa säilyttää mitään.
Itsellä iso lattia tuuletin hajosi kun kompastuin sen johtoon.Ropeli ja mootori niin iso,ettei sen ontto putki muutekaan sitä pitänyt tasapaino.Kun halpiskamaa.Nyt on 2 pöytä tuletinta.Saiturin tarjous sain.Vajaa viikkon ollut ja meteleöivät jo?Helteet ohi päätyvät roskiin. Säästän rahaa ensi keväseen ja ostan toisen maliset tuletimet: Torni tuletin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai, minulla edelleen käytössä noin 15 vuotta sitten ostettu pöytätuuletin. Hyvin on toiminut ja mitenkään ei ole huollettu.
Osalla saattaa määrä vain lisääntyä. Halutaan lopulta joka huoneeseen omansa ja erilaisia.
Mullakin on noin 20 vuotta vanha Nordica, lähes joka kesä käytetty ja hyvin pyörii. Säilytyksessä varastossa talvet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on ilmalämpöpumppu ja lisäksi siirrettävä viilennyslaite (poistoputki ulos). Tällä talo pysyy noin 22 asteessa.
MUTTA! Meillä on lisäksi 2 tornituuletinta, 2 jalallista pyöreää tuuletinta, 6 pöytätuuletinta, ja nyt tilasin vielä 4 pientä pöytätuuletinta lisää kesälomareissua varten. Meidän neljän hengen taloudessa on siis NELJÄTOISTA tuuletinta. Ja kyllä niitä hajoaa, viime kesänä hajosi kolme (oli useamman vuoden vanhoja) ja tänä kesänä nyt yksi.
Tänään tunnustin miehelle, että tilasin nuo 4 lisätuuletinta, se ei enää edes ihmettele :D .Mulla eiole ikinä ollut ainoatakaan tuuletinta. Mihin sitä tarvitsee,ei ihinkään.
Sen hetken kun osuu kohdalle,on "viileää" sitten se menee ohi.
Sen pystyy myös pysäyttämään yhteen asentoon jotta se ei mene ohi.
Vierailija kirjoitti:
Tänään tunnustin miehelle, että tilasin nuo 4 lisätuuletinta, se ei enää edes ihmettele :D .
Sä olet mun sprit animal 😂
Meidän tuuletin on ostettu kesällä 1997, kun oli todella kuuma ja me asuttiin pienessä kaksiossa, jossa Oli ikkunat vain yhteen suuntaan, etelään.
Sama laite siis toimii vieläkin.
Ehkä ne hajoaa.
Meidän tuuletin on kestänyt jo 3vuotta mutta ei siitä paljon iloa ole. Vähän löyhyttää lämmintä ilmaa vaan. Ei viilennä.