Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tukea sisarussuhdetta, kun ikäeroa yli 20v?

Vierailija
15.07.2014 |

Meillä on siis 24-vuotias esikoistyttö, joka elänyt ainoana lapsena, ja muuttanut jo omilleen.

Nyt olen raskaana, LA vuoden lopussa, ja mietin tässä jo etukäteen onko mitään toivoa, että lapsille tulisi suuresta ikäerosta huolimatta läheinen ja sisaruksellinen suhde. Miten siihen voisi näin vanhempana vaikuttaa?

Jos on muita samassa tilanteessa olleita, niin kuulisin mielellään myös kokemuksia

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 19:55"]Mikäpä täällä kelpais? Terveisin:  Äiti kellä vanhin nyt 23 v ja nuorin 2 v. Tuskin tämä meidän elämä kenenkään muun elämää pilaa..Mut kukapa muu on naiselle susi kuin.... Ja onhan se tosi ikävää, että joku saa lapsia 20 vuotiaana ja vielä 40 vuotiaana. Ja on elämäsä kunnossa kaikesta huolimatta :) Ja aivan työtätekevä ihminen.

[/quote]

Meinaatko tosissasi et sulle ollaan kateellisia? Miks aina pitää vetää kateuskortti esiin?

Vierailija
2/13 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

just

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun nuorimmalla ja vanhimmalla nyt ikäeroa 15v, ovat luoneet sisarussuhteensa ihan itse ja luonnostaan, isoveli lähti kotoa opiskelemaan kun sisko oli yksivuotias. Isoveikka on tytölle tosi rakas ja tärkeä, ei olla mitenkään erityisesti tehty mitään heidän suhteeseen vaikuttaaksemme vaan tosiaan luonnollisesti sisaruussuhde kehittyy vaikka isompikin ikäero.Tytölle isoveli on kuitenkin aikuinen, erilainen sisarus kun noi pienemmät. On siunaus että pikkutytön elämässä on tää aikuinen isoveli. Nyt ootan iltatähteämme, hän on sitten 20v nuorempi isoveljeä, ja onneksi isoveli muutti juuri takaisin tälle paikkakunnalle, missä mekin asumme, niin on tänkinpipienen elämässä mukana, koska toki on aina perheemme jäsen :)

Vierailija
4/13 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pikkusiskoni on mua 22 vuotta nuorempi ja pikkuveljeni on 25 vuotta nuorempi ja ihan läheinen ja hyvä sisaruussuhteemme on, tosin toki erilainen kuin jos oisin asunut kotona heidän synnyttyään. Normaali yhdessäolo ja vaikkapa viikonloppujen tai kesälomien viettäminen ajoittain yhdessä riittävät sisaruussuhteen kehittymiseen.

Vierailija
5/13 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sä voi vaikuttaa. Noin isolla ikäerolla se syntyy jos on syntyäkseen. Minulla on siskoni kanssa ikäeroa 19 vuotta. Nyt kun minä olen 20, meillä on hyvä sisarus- ja ystävyyssuhde.

Veljeni kanssa minulla on ikäeroa 21 vuotta ja jutellaan, kun satutaan kotiin yhtä aikaa. Viimeksi olen nähnyt hänet jouluna. Synttärionnittelut lähtee tekstarilla, mutta muuten ei jutella vaikka tullaankin tosi hyvin toimeen kun nähdään.

Vierailija
6/13 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on 20 vuotta nuorempi sisko. En pidä häntä siskonani, enkä koe minkäänlaista sisaruksellista sidettä välillämme. Olin jo muuttanut omilleni siskon synnyttyä ja sain omia lapsia pian nuorimman siskoni jälkeen. Äidilleni en koskaan sanoisi tätä, mutta tosiasia omassa elämässäni on, että vanhemmat pikkusisarukseni ovat läheisiä, tämä nuorin ei.

Vierailija
7/13 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö niitä kersoja vääntää vanhoilla päivillä ja sitten murehtia AV:lla sisarussuhdetta? Vittu mitä itsekeskeisyyttä!! Olikohan mies jo eroamassa, niin nainen pamahtikin paksuksi ja mies jäi säälistä vierelle. Ei muuten voi ymmärtää tällaista meininkiä. Olisit tehnyt lisää lapsia silloin, kun olit nuori. Nyt tuleva lapsi saa MUMMOVANHEMMAT!!! Voi jeesus sentään. Toivottavasti saat vielä keskenmenon, ei lapsen tarvitse kärsiä typeristä vanhemmista.

Vierailija
8/13 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 19:33"]

Itselläni on 20 vuotta nuorempi sisko. En pidä häntä siskonani, enkä koe minkäänlaista sisaruksellista sidettä välillämme. Olin jo muuttanut omilleni siskon synnyttyä ja sain omia lapsia pian nuorimman siskoni jälkeen. Äidilleni en koskaan sanoisi tätä, mutta tosiasia omassa elämässäni on, että vanhemmat pikkusisarukseni ovat läheisiä, tämä nuorin ei.

[/quote]
Komppaus samalla tarinalla.

Vierailija
9/13 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 19:30"]Et sä voi vaikuttaa. Noin isolla ikäerolla se syntyy jos on syntyäkseen. Minulla on siskoni kanssa ikäeroa 19 vuotta. Nyt kun minä olen 20, meillä on hyvä sisarus- ja ystävyyssuhde.

Veljeni kanssa minulla on ikäeroa 21 vuotta ja jutellaan, kun satutaan kotiin yhtä aikaa. Viimeksi olen nähnyt hänet jouluna. Synttärionnittelut lähtee tekstarilla, mutta muuten ei jutella vaikka tullaankin tosi hyvin toimeen kun nähdään.

[/quote]

Niin ja minä oon siis se nuorimmainen. Vaikka kai sen tuosta jo ymmärsi.

-5

Vierailija
10/13 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on minua 21 vuotta nuorempi veli. Hän on nyt 2-vuotias ja käyn häntä katsomassa pari kertaa viikossa. Leikitään yhdessä ja pusutellaan. Aivan ihana pikkupoika ja tajuttoman rakas <3 hän odottaa minua aina käymään ja kyselee perääni :)

Vierailija
11/13 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhimmalla ja nuorimmalla pojalla on ikäeroa 21 vuotta. Vanhin hakee usein pikkuveljen ja lähtevät käymään koneita katsomassa tai vanhimman pojan kaverin maatilalla ja milloin missäkin. Vaikken haluais antaa pikkuvesseliä, niin veli tullee ja vie :) Itse kuljen reissutöissä ja haluaisin kotipäivinä pitää juniorin iholla... Mutta antaa veljestenkin viettää laatuaikaa yhdessä.

Vierailija
12/13 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 19:39"]Minulla on minua 21 vuotta nuorempi veli. Hän on nyt 2-vuotias ja käyn häntä katsomassa pari kertaa viikossa. Leikitään yhdessä ja pusutellaan. Aivan ihana pikkupoika ja tajuttoman rakas <3 hän odottaa minua aina käymään ja kyselee perääni :)

[/quote]

miksi tätä alapeukutetaan?

Vierailija
13/13 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäpä täällä kelpais? Terveisin:  Äiti kellä vanhin nyt 23 v ja nuorin 2 v. Tuskin tämä meidän elämä kenenkään muun elämää pilaa..Mut kukapa muu on naiselle susi kuin.... Ja onhan se tosi ikävää, että joku saa lapsia 20 vuotiaana ja vielä 40 vuotiaana. Ja on elämäsä kunnossa kaikesta huolimatta :) Ja aivan työtätekevä ihminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän