Onko sinulle siirtynyt lapsuuden malli avioliiton vapaudesta?
Tarkoitan, on pareja jotka ovat yhdessä 24/7 vaikkei välttämättä edes pidä toisesta, mutta kontrolloinnin tarve on niin suuri, että on pakko olla yhdessä. Ja sitten on pareja jotka voivat lähteä erikseen reissuun ilman kamalia mustiskohtauksia.
Kommentit (9)
Kyllä mun mies saa tulla ja mennä järjen rajoissa. Mutta ei jättää mua pulaan. Ja kotityöt jaetaan eikä niin että yhdessä ne pyykit pitäisi ripustaa.
Jos miehesi tai vaimosi sanoisi, että lähtee yksin viikon reissuun, mitä sanoisit?
Ihan olemme itse mallimme luoneet. Vanhemmat erosivat, kun olin lapsi, joten siitä ei mallia kannattanut ottaa. Lisäksi minulla on ulkomaalainen vaimo, joten kulttuurien yhteensovittaminenkin tuo tähän oman lisänsä.
Expatti kirjoitti:
Ihan olemme itse mallimme luoneet. Vanhemmat erosivat, kun olin lapsi, joten siitä ei mallia kannattanut ottaa. Lisäksi minulla on ulkomaalainen vaimo, joten kulttuurien yhteensovittaminenkin tuo tähän oman lisänsä.
Lisänä, että totta kai voimme matkustaa yhdessä. En minä joka vuosi halua hänen kotimaassaan lomiani viettää.
Alitajuisesti on mallit olemassa, vaikka sanoo ettei ole ottanut mallia vanhemmiltaan.
En oo yhtä niuho kuin äiti. Pikkusisko on.
On sieltä jotain tullut mukaan.
Onneksi on omaakin!
Vierailija kirjoitti:
Jos miehesi tai vaimosi sanoisi, että lähtee yksin viikon reissuun, mitä sanoisit?
Kysyisin miten hän on järjestänyt työnsä ja varalla olon jos tapahtuu jotain yllättävää.
Ei mulle oo siirtynyt vanhemmiltani onneks mitään. Olen luonut ihan omanlaiseni elämän.