Muita joiden ukot ei osaa ollenkaan "miesten hommia"?
Pakko avautua, kun niin pännii. Puolisoni (kolmekymppinen mies) on ihan toivoton kaikkien perinteisten "miesten töiden" kanssa. Kun muutimme yhteen miehen ollessa 27, hän ei osannut edes naulata taulukoukkua seinään, kun pyysin. Sen jälkeen on tullut remontoitua ja tehtyä kaikenlaisia korjauksia kotona, ja mies on niiden kanssa aivan kädetön. Autoasiat mies sentään hoitaa – eli kun sormi menee suuhun, hän vie auton isänsä katsottavaksi, hän kun ei itse ymmärrä autoista yhtikäs mitään. Vanhempien mökillä piti grillata, ja mies vaan seisoi grillin edessä eikä ymmärtänyt, miten kaasugrilli toimii, ja minun vastuullenihan se grillaaminenkin sitten jäi. Sama juttu saunan lämmityksen kanssa – mies yritti sytyttää kiuasta tunnin, ja minähän sitten sen saunan lopulta lämmitin.
Ja mikäs siinä, jos hän sitten hoitaisi muita asioita. Ei hän kyllä missään muussakaan ole erityisen taidokas. Kaikenlainen asioiden suunnittelu jää minun vastuulleni, samoin iso osa kotitöistä. Eli teen sekä naisten että miesten työt. Mies tekee asioita, jos minä käsken ja neuvon alusta loppuun, mitä pitää tehdä.
Lieneekö yllätys, että kyseessä on ainut lapsi, jota äiti on passannut aikuisikään asti, eikä mitään ole koskaan tarvinnut tehdä itse.