Tietosuoja kaupassa käydessä
Onko yleistä että asiakas laittaa kaupassa korttinsa kortinlukijaan, viereen tulee toinen kaupan työntekijä toisen skannerin kanssa (joilla he vetävät viivakoodeja hyllyjen tuotteista). Kassa näpäyttää jotakin kassan nappulaa ja asiakas lukee että pin-koodi lukittu tai toiminta hylätty - yritä uudestaan. Jo ennenkuin laitat kortin uudestaan, toinen työntekijä tuijottaa skanneriaan mielenkiinnolla ja antaa sen kassatyöntekijälle sanoen katoppas vähän tosta. Kun lähdet kaupasta "hintaskannerin" haltija lukee? pää painuneena skanneriaan eikä enää huomioi mitään muuta. Mihinkä kaikkeen voidaan käyttää pankikorttia + bonus/plussakorttia + skanneria + kassan tietojärjestelmää??
Tämä on tapahtunut minulle jo pari kertaa pienemmissä kaupoissa.
Kommentit (23)
Älä nyt hyvä ihminen paljasta kauppojen vuosikausia jatkunutta korttien skannaushuijausta. Siellä ne viivakoodiskannerilla varastaa asiakkaiden tiedot ja myy niitä sitten hyvään hintaan, varastaa rahat kortilta ja päälle vielä levittää kaikki tietosi pitkin internettiä. Se on iso bisnes.
Vierailija kirjoitti:
Parillasadalla minulle samoja mitä sinä Ap olet vetänyt.
Minä sain selvää aloituksesta nopeasti. Aloittaja ei varmaan viitsi ratakiskoja rahdata paikalle.
Miten se tehdään viivakoodiskannerilla?