Parhaat niksit viilentää autoa. Tuuletinta ei ole.
Nyt olen peittänyt ikkunat kaupan imukupillisilla aurikosuojilla.
Kommentit (21)
Kannattaa ottaa ne suojat pois kun lähtee ajamaan.
Pysäköi varjoon. Ajaessa pidä takaovien ikkunoita auki.
Potkaise romua takapuskuriin ja vaihda auto sellaiseen jossa on viilennys.
Lentävällä katto pois ja baanalle. Laita kuitenkin hattu päähän ettet kärähdä, se käy nimittäin avoautossa varsin huomaamatta.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ottaa ne suojat pois kun lähtee ajamaan.
Miksi? Mulla ne on koko ajan. Ap
Silloin, kun meillä ei ollut autossa ilmastointia, emme edes yrittäneet viilentää autoa, vaan viilensimme itseämme siellä autossa. Eli märkiä pyyhkeitä sekä paljon vettä juotavaksi, ja jotain suolaista naposteltavaa. Jokaisella matkustajalla ja myös kuskilla oli siis oma märkä pyyhe, ja juomapullo. Lapsilla oli jokaisella sellainen juomapullo, mistä hän osasi juoda. Pienimmillä tuttipullossa tai venttiilillä varustetussa nokkamukissa vettä. Vauvan turvakaukalon päälle levitin katokseksi märän pyyhkeen.
Nyt on ilmastoitu auto, joten enää ei tarvita mitään viilennysriepuja pitkillekään matkoille.
Alasti kotona.
Asunto ei tosin viilene, mutta olo helpottuu.
N21
Märkä pyyhe ikkunalaudalle, haihduttaminen vie lämpöä.
Kysy eukolta autossa, onko se lihonut. Kohta tunnelma on suorastaan jäätävä.
Vierailija kirjoitti:
Alasti kotona.
Asunto ei tosin viilene, mutta olo helpottuu.
N21
Alasti autossa.
Samaa mieltä. Parhaat niksit tosiaan viilentää autoa.
Vierailija kirjoitti:
Avaa ikkunat on ainakin mulla toiminut kohtuullisen hyvin. Siis jos ei ole toimivaa ilmastontia.
USAssa tuota kutsuttiin nimella "Polish airconditioning", tama oli ennen poliittisen korrektiuden aikaa. :D
Onko tupakansytytintä? Siihen tuollainen https://www.verkkokauppa.com/fi/product/4486/dvshh/Wave-autolaturi-kahd… johon puolestaan kiinni tuollainen https://www.clasohlson.com/fi/USB-tuuletin-%C3%98-14-cm/p/36-7879?utm_s… tai jotkut vastaavat :)
Ei kulje saastuttimella ja lämmitä ilmastoa lisää.
On muuten ihan laillista peittää takaikkuna ja takasivulasit.
Onhan noita liikenteessä vaikka kuinka paljon.
Ei ole tuuletinta? Eikö puhaltimet toimi, vai tarkoititko kenties ilmastointia?
Vierailija kirjoitti:
Avaa ikkunat on ainakin mulla toiminut kohtuullisen hyvin. Siis jos ei ole toimivaa ilmastontia.
Olettaisin, että kyllä nyky päivänä kaikilla on autossa ilmastointi. Toki pois lukien jotkin harrasteautot.
Ja jos se ei toimi, niin varmasti jokainen sen korjauttaa, on siitä hyötyä läpi vuoden.