G:Hiustesi väri ja malli juuri nyt?
Tuli vaan mieleen tuosta ikuisuusprovosta, jossa haukutaan suomalaisen naisen hiukset ja ulkomuoto muutenkin. Kanapersetukka vai punainen lähiötukka? Vai minkälaisissa hiuksissa julkeatte oikeasti kulkea tänä kesänä?!
Minulla on
- lapaluiden reunaan ulottuvat pehkohiukset, paljon vaaleita raitoja. Pidän tukan aina kiinni korkealla nutturalla joko kuminauhalla tai valkilla. Käytän rusettipinnejä ja ruusukkeita.
Kommentit (46)
Mustat, hieman yli hartioiden. Etutukka, jota kasvatan pois, nyt tulee hieman silmille.
Rikottu polkka, edestä ylettyvät vähän leuan alapuolelle, takaa hivenen lyhyemmät, pitkähkö otsatukka. Väri on oma tummanruskea.
Noh, mulla ei oikeastaan tämä hiustyyli koskaan pysy kauan samanlaisena. Kyllästyn helposti, sekä tykkään säväyttää ja saada aikaan "herranjestas" huokaisuja
[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 12:00"]Noh, mulla ei oikeastaan tämä hiustyyli koskaan pysy kauan samanlaisena. Kyllästyn helposti, sekä tykkään säväyttää ja saada aikaan "herranjestas" huokaisuja [/quote]
Tämä olisi minulle painajainen, terveisin raidoitettu polkka...
Voisiko joku kertoa, mikä on lähiötukka?
Omat hiukset ovat lapaluulle asti. Kiharat ja ginger-punaiset.
Vaaleat ei-värjätyt pitkät hiukset, ei otsatukkaa. Lievästi kerroksittain leikattu. En tykkää konstailla hiuksillani, mulle sopii klassinen tukka. Ikä 43 v.
Tummanruskeat (oma väri) puoliselkään ulottuvat. Ja paksut, tästä saan aina kuulla jeesusteluja.... Pidän hyvin harvoin hiuksia auki, usein ne on jonkinlaisella nutturalla/sykeröllä tai ponnarilla. Nyt olen innostunut leteistä, ja tänään esim. letitin tuosta edestä pikkuletin kiertämään niskaan (ettei hiukset tule silmille) ja sitten kaikki hiukset sieltä niskasta yhdelle paksulle letille. Kuulostaa oudolta, en oikein osaa selittää, mutta hauskalta näyttää.
Ja tuohon kananpersetukkaan, minä en tiedä KETÄÄN jolla olisi sellainen. Siis ihan oikeasti. Olen töissä sairaalassa, meidän osastolla on varmaan 40 naista töissä eikä heistä kenelläkään ole tuollaista. Ystävilläni on pääasiassa pitkää (yli olkapäiden) hiusmallia, tai sitten esim. hauskaan malliin leikattua polkkaa. Koitan miettiä naapurustoa ja lasten kerhokavereiden vanhempia... Enkä edelleenkään tunnusta että kenelläkään semmoisia olisi.
Just näin. Kananpersetukka on joko urbaani legenda, tai sitten maantieteellisesti todella kaukana kotiseudultani.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 12:06"]Just näin. Kananpersetukka on joko urbaani legenda, tai sitten maantieteellisesti todella kaukana kotiseudultani.
[/quote]
No kyllä niitä lähiöissä näkee esim. Itäkeskus. Minusta ennemmin yhteiskuntaluokkaan liittyvä juttu. Ruma kun faani mutta tosiaan melko harvinainen ainakinsuhteessa aiheuttamaansa kohuun... ;-)
Lyhyt malli, ei ole koskaan pöyhitty takaa, vaan lyhyt, en tykkää mistään hapsuista niskassa. Väri on punainen, toukokuun puolella sain siihen oikein kampaajalla kivan pinkin värin jollaista olin aina halunnut, värinpoisto piti tehdä ensin kun oma väri on niin maantienvärinen.
Juurikasvua jo on, mutta ei se näy pahasti, punainen väri on haalentunut, mutta venytän vielä vähä uutta värjäämistä, en halua värjätä liian usein.
Normaalisti mulla on tummanpunainen tai violetti hiusväri, ja hyvä lyhyt malli hiuksissa, mitään niille ei tarvi tehdä, mulla kun on paksut hiukset ja yksittäinen hius on paksu ja lasimainen. Mitään muuta en hiuksille tee kuin pesen pari kertaa viikossa shampoolla. Hiukset ei ole koskaan päätä myöden, vaan näytävät kuohkeilta.
Jos saisin valita mitkä hiukset tahansa, ottaisin Jannika B:n pinkit pitkät kiharat, ne on ihanat :)
Minulla on puolen vuoden ikainen kananpersetukka, takana mattinykasliehu ja edessa oikeasti torkean ylikasvanut otsahiusviritelma. Varina oma maantie vaaleilla itsestaan kasvavilla raidoilla.
En ole siis mikaan hehkein ilmestys! Yritan kasvattaa tuota lyhytta tukkaa pois (joka tietysti kasvaa edellamainittuun malliin), muutaman viikon paasta parturi saa kursia kasaan oikean mallin tuohon moppiin.
Noille "epänaisllisista kananperseistä" puhuville polkkatukka on todennäköisesti juuri sellainen epänaisellinen. Tukan pitäisi olla kuin Riitta Väisäsellä, että olisi hyvä.
Ja kaikki omat värit ovat niitä hiirenharmaita. Punainen on sit huoranväri.
Näillä spekseillä minä valkkaan epänaisellisen hiirenharmaan.
Tummanruskea, ylikasvanut asian mullet.
Kastanjanruskeat hiukset, vähän vaikeampaa punaruskeaa siellä täällä, johtuen auringosta ja merivedestä. Oma väri. Pituus hiuksissa lapaluihin asti. En ole käynyt koskaan kampaajalla, eli ei mitään muotoonleikkausta vaan aikas tasapitkät kaikkialta.
Mulla on omanvärinen pixie, kunnes kasvaa polkkaan, kunnes kasvaa...
39 jatkaa vielä että tunnen /tiedän muutaman kananpersetukan, mutta se sopii heille kaikille. Muutama heistä on yllättäen sairaanhoitajia/lähihoitajia ja ottavat kupposta välillä reilustikin. Ylipaino ja punainen/violetti tehosteraita kuuluu asiaan. Tukka oon muuten joko musta tai sitten ihan valkoinen. Ne valkoiset ei ole niin pystyjä malleja, ja niissä on usein pinkki tai muuten tehostettu sivuotsis.
Mutta kuten sanoin, kaikille käy juuri se malli mikä heillä onkaan.
Itte en tykkää tästä omasta pituudesta yhtään, en siis yhtään, mutta käsittelyfiaskon jälkeen oli pakko leikata hamput pois. Onneksi kohta voi siirtyä lippiksistä pipoihin.
Lapaluihin ulottuvat, tasainen otsatukka, väri vaaleanruskean ja kuparin sekoitus. Kampaajalla en ole käynyt vuosikausiin. Yhtäkään kananpersetukkaa en tunne.
Hih, olen ainut mustatukkainen :) -20