Ruokamyrkytys katkaravuista
Jos katkaravut on ehtinyt olla näillä kesähelteillä 40-50min yli 25 asteessa (bussimatkoihin meni ton verran aikaa), niin voiko ripuloinnissa ole kyse ruokamyrkytyksestä? Vai ehtiikö noin lyhyessä ajassa niihin kertyä jotain bakteereja? Söin salaatin heti kun pääsin kotiin.
Kommentit (9)
Bussissa on kyllä yleensä ihan ok ilmastointi eikä yhtä kuumaa kuin ulkona mutta katkaravut on aika herkästi huonoksi meneviä.
Mulla kyllä maha elää ihan omaa elämää, toisena päivänä saattaa heittää ihan ruikulle ja sitten kun syön samaa ruokaa seuraavana päivänä, ei mitään ongelmia jne.
Ei mun mielestä.. toihan on sama kuin söisit omassa kodissasi huoneenlämmössä 25 asteessa ollutta ruokaa.
Jos siis söit sen heti etkä säilönyt jääkaappiin huomiseksi..?
En ole asiantuntija mutta...
Toki huom bussissa voi olla kuumempi kuin 25? Ainakin henkilöautossa voi lämpötila helteellä nousta 50-80 asteeseen. Toimiko bussin ilmastointi?
Vierailija kirjoitti:
Bussissa on kyllä yleensä ihan ok ilmastointi eikä yhtä kuumaa kuin ulkona mutta katkaravut on aika herkästi huonoksi meneviä.
Mulla kyllä maha elää ihan omaa elämää, toisena päivänä saattaa heittää ihan ruikulle ja sitten kun syön samaa ruokaa seuraavana päivänä, ei mitään ongelmia jne.
Tätä mietinkin, mutta hitto soikoon näiden kelien takia joutuu jo valikoimaan mitä syödä kun kaikki hyvä ruoka menee heti pilalle... no seurailen tilannetta rauhassa.
Ap
Helteellä ripulointi.voi joutua myös nestehukasta...
Oksensitko?
Voihan se olla että niissä oli ennestään joku pöpö ja tuossa ajassa se lisääntyykin sitten jo todella mukavasti.
Tsempit kuitenkin ap!
Kai ne nyt kypsennettiin ennen syöntiä?
Vierailija kirjoitti:
Oksensitko?
En oksentanut. Eikä okseta tai heikota. Ripuli kuitenkin oli ihan vesiripulia, mutta vatsakipujakaan ei ole. Ja tosiaan bussissa oli ilmastointi jotenkuten. Kuuma siltikin. Ja kyseessä tarkalleen ottaen katkarapusalaatti.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oksensitko?
En oksentanut. Eikä okseta tai heikota. Ripuli kuitenkin oli ihan vesiripulia, mutta vatsakipujakaan ei ole. Ja tosiaan bussissa oli ilmastointi jotenkuten. Kuuma siltikin. Ja kyseessä tarkalleen ottaen katkarapusalaatti.
Ap
Voi olla ihan vaan vatsatauti, esim. noro. Sekin voi tarttua ruuasta. Todennäköisesti ruoka on mennyt jo aiemmin huonoksi eikä bussimatkalla. Ja ennemmin veikkaisin majoneesia kuin katkarapuja. Kannattaa jättää majoneesit helteellä pois.
Mulla grilliltä haettu burgeri (jossa majoneesia) helteellä pari vuotta sitten teki kivan yllärin kaukojunassa.
Anna kun arvaan, lidlistä ostettuja?