Onko muita, jotka eivät jaksa helteellä suorittaa kuin pakolliset kuviot.............
Siis ruokakaupassa käynnin ja ruoan tekemisen. Muun ajan pelkkää makoilua. Itse asun kerrostalossa, vietän parvekkeella koko päivän, saan kaikki ikkunat auki, joten ihan kuin olisin ulkona vaikka olenkin parvekkeella, en jaksa edes lähteä uimarannalle. Onko muita, joita helle väsyttää.......................................minulla helteestä oireena paha olo, väsymys, jalkojen särky ja turvotus, ärtymys, heikko olo jne...............Olen syönyt ja juonut ja vieläpä terveellisesti eli huonosta ruoan laadusta ei ole kyse. Paljon kasviksia, marjoja, kevyttä ruokaa................ja juon vettä pääsääntöisesti.
Kommentit (15)
Kyllä. Ottaa päähän kun ei saa mitään aikaiseksi. Tuntuu kuin kesä menisi kokonaan hukkaan.
sitähän se on huonokuntoisilla ja ylipainoisilla.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Ottaa päähän kun ei saa mitään aikaiseksi. Tuntuu kuin kesä menisi kokonaan hukkaan.
Enkä ole ylipainoinen, vanhus tms. Kuumuus lamauttaa nuoremmatkin.
Itse en ole urheillut yhtään näillä helteillä. Odotan viileämpiä kelejä. Ruokia olen ostanut viikon kerrallaan. Ei tarvii tuonne ulos mennä koko ajan hikoilemaan.
No melkein kaikki kotityöt pakollisia. Päivittäin täytyy siivota, pyykätä, laittaa ruokaa, käyttää koira liikkumassa (veden äärellä), kissanlaatikko siivota jne. Kerran viikkoon lakanoiden vaihto, vessan/suihkun pesu yms. Niin, ja töissä käydä.
Olen tämän talouden ainoa aikuinen, kaksi lasta ja useampi lemmikki löytyy. Ei jaksais, ei millään jaksais, mutta ei kukaan muukaan näitä hommia tee. Ja voin sanoa, että jos en edellä mainittuja tee, niin siinäpä sitten onkin mukava maata hikisenä moskan seassa, sillä sitä moskaa tahtoo tulla tällä jengillä vaikka kuinka koittaa sitä rajoittaa ja estää.
On tullut pari kertaa itkut tihrutettua kaikkien nukkuessa, kun väsymys ja kuumuus painaa.
Lomani alkoi tänään eli nyt voin vain olla, ei tarvitse töissä kuivata hikeä ja paahtua oli sisällä tai ulkona. Kotitöistä sisältöä lomapäiviin, ihqua.
Vihaan, siis 🤬🥵🤯_V I H A A N_🤯🥵🤬 tätä säätä!!!!!!!!
Mä tilaan ruoan. Liikun ulkona sen verran että vien roskat.
Oulussa ainakin ollut mahtava kesä pyöräilyyn, jokapäivä hyviä lenkkejä.
Ihana hikoilla kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
No melkein kaikki kotityöt pakollisia. Päivittäin täytyy siivota, pyykätä, laittaa ruokaa, käyttää koira liikkumassa (veden äärellä), kissanlaatikko siivota jne. Kerran viikkoon lakanoiden vaihto, vessan/suihkun pesu yms. Niin, ja töissä käydä.
Olen tämän talouden ainoa aikuinen, kaksi lasta ja useampi lemmikki löytyy. Ei jaksais, ei millään jaksais, mutta ei kukaan muukaan näitä hommia tee. Ja voin sanoa, että jos en edellä mainittuja tee, niin siinäpä sitten onkin mukava maata hikisenä moskan seassa, sillä sitä moskaa tahtoo tulla tällä jengillä vaikka kuinka koittaa sitä rajoittaa ja estää.
On tullut pari kertaa itkut tihrutettua kaikkien nukkuessa, kun väsymys ja kuumuus painaa.
Ihan sama juttu. Yksin, kaksi lasta, koira... jumissa pienessä kerrostakodissa. Olen ihan loppu. Kuuma sisällä, ulkona on vielä kuumempi,
kaikki kökkii kotona, aamusta iltaan kokkaamista ja siivoamista. Sit kun ei koko aikaa sitä jaksa niin hetkessä on pommi räjähtäny. Viime viikolla olin kymmenen hyttysenpiston purema (lapset myös), nyt tällä viikolla iski kauhea aurinkoihottuma molempiin jalkoihin joka kirvelee ja kutisee vuorotellen.
Tänään romahdin vessassa kun en vaan enää jaksanut. Kun on rankka elämä jo valmiiksi (eroperheen elämä ja yh-arki) niin tälläinen viikkokausien kuumuus ja nukkumattomuus ottaa sit jo tosi koville. Eikä meillä ole rahaa lähteä esim. mökille tai oikeastaan yhtään mihinkään. Kotona ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa noista on ihan valintakysymyksiä. Ole itsellesi helteellä armollisempi ja tingi sieltä mistä pystyt. Lapset eivät siitä kärsi jos yhdellä viikolla jää vessa pesemättä tai jos hetken syövät valmisruokia.
Töissä on pakko tehdä kaikki työt vaikka olis miten helle. Jonkin verran pystyy kikkailemaan ja tekemään raskaimmat työt silloin kun on aamulla vielä viileää.
Vapaapäivinä teen kaikki aktiivista tekemistä vaativat kotityöt aamuvarhaisella tai ne jää kokonaan tekemättä. Helteellä en tee mitään, en edes ruokaa, vaan sulatetaan pakastimesta valmiita annoksia ja lämmitetään mikrossa.
En minäkään jaksa tehdä mitään ylimääräistä. Ja ne "pakollisetkin" olen osittain ulkoistanut kun ei huvita näillä säillä. Ruoka tulee kotiin kaupan kuljetuksella ja siivooja käy kerran viikossa, pyykkää samalla. Ruokaa laitan, mutta lähinnä ruokaisia salaatteja ja sellaista muuta helppoa.
Ylipainoisia, sairaita, vanhuksia sun muita on yli puolet väestöstöstä, joten et ole mikään uniikki lumihiutale.