Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kyse luulotaudista?

Vierailija
12.07.2021 |

Minua on useamman kuukauden ajan ajoittain pistellyt tai vihlonut eri puolille kehoa. En ole huolissani, että olisi jotain vakavaa. Minulla oli vuoden alussa selän ja niska-hartia-purentalihasalueen vaivoja. Töissä oli silloin hyvin vaativa projekti, joka varmasti stressasi. Lisäksi minulla oli tätä ennen vakavan sairauden pelko, jota tutkittiin ja todettiin lopulta näytteiden perusteella hyvälaatuiseksi.

Olen saanut kireydet ja vaivat aika hyvin aisoihin treenillä ja kuntoutuksella, motivaatio on kova. Nyt aina kun niskassa, päässä tai selässä tuntuu pienikin vihlaisu, jotenkin pelästyn oiretta. Olen luonteeltani perfektikko ja haluaisin aina heti korjata kaikki ”viat”. Pienenkin oireen jälkeen alan kuulostella kehoa tarkemmin ja välillä tuntuu lieviä pistelyitä eri puolilla. Jos oikein keskitän ajatukset esim. jalkaan, saan siihen lievän piston tunteen. Onko tässä kyse ns. luulotaudista? En siis pelkää, että olisi vakavaa, mutta tämä vie yllättävän paljon energiaa ja jaksamista. Toki olen pohtinut, että onko minulle alitajuntaan jäänyt pelko siitä vakavamman sairauden tutkimisesta, joka sitten oireilee näin.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakavan sairauden pelko tai onnettomuus voi hyvinkin laukaista stressireaktion, joka voi oireilla epämääräisenä pelkona tai ahdistuksena. Voisitkohan käydä vaikkapa työterveydessä keskustelemassa asiasta?

Vierailija
2/5 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin tuo kuulostaa enemmän stressireaktiolle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niskat jumissa, painaa hermoja, -> pistelyä.

Eli ala liikkumaan jokapäivä , kunnolla.

Vierailija
4/5 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on hieman samantyyppinen tilanne. Minulla epäiltiin aiemmin vakavaa ja invalidisoivaa sairautta. Ahdisti silloin paljon. Kun vaivat sitten todettiin vähemmän vakavaksi, olen siitä asti ollut stressaantunut ja yhdistän kaikki pienetkin fyysiset oireet vakavaksi sairaudeksi. Tunnistan tämän, mutta silti edelleen stressaa ja pelottaa. Olen hakenut apuakin tähän, mutta siitä ei ole ollut vielä apua. Jaksamista sinulle!

Vierailija
5/5 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä! Ottaa varmasti aikansa, että mieli rauhoittuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme