Jauhelihakysymys
Sulatin jauhelihaa pakkasesta mutta sitä on aivan liikaa. Jos paistan sen, niin voinko pakastaa paistettuna uudelleen?
Kommentit (12)
Mikset tee kahden päivän ruokaa?
Missä kpulussa sä olet käynnyt? Eiköhän kaikissa kouluissa opeteta, ettei sulatettua ja kypsennettyä lihaa pakasteta uudestaan.
Ja osta sitä lihaa tarpeeseen älä pakkaseen… yököttää tommoset lihatuotteet, jotka vielä pakastettukin…
En ole lukenut niksipirkasta enkä marttojen ohjeita mutta pakastan pienemmissä annoksissa. Tarvittaessa voi sitten ottaa useamman kerralla. Pitäisikö nyt MTV3 uutisille antaa vinkki?
Tiesitkö että...
Vierailija kirjoitti:
Missä kpulussa sä olet käynnyt? Eiköhän kaikissa kouluissa opeteta, ettei sulatettua ja kypsennettyä lihaa pakasteta uudestaan.
Opetetaan, että sulaneen ja kypsennetyn lihan saa pakastaa uudestaan. Sen sijaan sulanutta ja kypsentämätöntä ei pitäisi pakastaa uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Ja osta sitä lihaa tarpeeseen älä pakkaseen… yököttää tommoset lihatuotteet, jotka vielä pakastettukin…
No voi voi kun nirppanokkaa yököttää muiden ruuat. Liha ei mene miksikään pakkasessa jos sitä ei ikuisuuksia siellä säilytä.
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin sen voi pakastaa uudelleen. Ainoastaan raakaa ei oteta sulamaan ja laiteta uudestaan raakana pakastimeen.
Missähän koulussa sinä olet käynyt?
Mä teen ruuan kaikesta jauhelihasta. Ison satsin tai kahta eri lajii. Tyyliin keitto ja lihapyöryköitä. Ja sen valmistetun ruuan voi uudelleen pakastaa. Muuten ei oo terveellistä uudelleen pakastus.
Ei vaikka sen jauhenlihan kuinka pesis.
Itse ensin pesen jauhenlihan ja huuhtelen hyvin, sen jälkeen kypsennän.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa myös liottaa 40% suolaliuoksessa yön yli niin pöpöt kuolee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa myös liottaa 40% suolaliuoksessa yön yli niin pöpöt kuolee.
Huom! Kuumassa suolaliuoksessa, muuten siitä ei ole mitään hyötyä.
Kyllä