Jonossa jumittajat, arpojat ja mietiskelijät!!
Jos ihmiset viitsisi edes hiukan katsoa sen arvokkaan olkapäänsä taakse, ja huomata että siellähän onkin jonoa, ja lopettaisi sen jahkaamiaen jossain kahvilan tiskillä! Pliis!
Kun jos mä nyt ottaisin sen latten, eikun ehkä kaakaon ja mitähän se maksaa, ja mitä mä sitten vielä ottaisin. Ja jaarim-jaarim -jaarim.
Henkilökuntaa on yksi ihminen, jokin aikataulu on rajattu ja nämä stanan kesälomalaiset ei tajua miten liikutaan ja tilataan sujuvasti!
Mä tönäisen sen seuraavan arpojan jonon sivuun ja sanon vaan että tilaa sä sitten kun olet päättänyt, tässä on nyt muitakin.
Kommentit (48)
Ei kellään ole oikeasti kiire...mutta ihmiset ovat nykyisin niin kärsimättömiä, hetimullekaikkitänne.
Johtuu varmaan hektisestä työelämästä. Ei osata enää relata vapaallakaan.
Kaikissa paikoissa ei vaan voi tutustua tarjontaan ja hintoihin ennalta ja joskus tarvii lisätietoja henkilökunnalta. Sillon on vähän pakko siinä tiskillä jumittaa valitsemassa. Suosittuun kahvilaan tms ei kannata mennä, jos on kiire.
Sitten nämä, jotka tulevat kauppaan eivätkä edes tiedä mitä haluavat. Olettavat, että myyjä esittelee koko kaupan valikoiman heille ja arvotaan sitten yhdessä olisko tälle ja tälle tarvetta. Saatana että menee hermo. Ja muut asiakkaat odottavat valmiiden ostosten kanssa kassalla.
Ja sitten kaivellaan kolmesta kolikkopussista ja taskuista ja laukun pohjalta lantteja, kun tulee maksun aika. Kestää, kestääääääääääääääääääääääää....
Tunnistan tyypinAP...niitä on kiva lämmittää.
Terv. Iso Mies
jos ihminen ei ole kahvilan kanta-asiakas, niin mistäs hän voisi tietää mitä kahvilassa tarjotaan tai mitä se maksaa. Läheskään kaikilla kahviloilla ei ole nettisivuja, tai jos on, niin tarjonta on niin huonosti sinne merkattu ettei kukaan voi löytää sieltä tietoja esim. tänään tarjolla olevista tuotteista tai niiden hinnoista.
olen itse allrginen, joten joudun joka helvatan kerta kysymään onko tässä sitä, tätä tai tuota, koska kahvila ei sivuillaan näitä aina ilmoita. Jos tulee jonoa, siinäpähän tulee, ei se minun vikani asiakkaana ole.
minä käyn pikahampurilaispaikassa ehkä noin kerran vuodessa (tosin viime reissusta taitaa olla jo kolme vuotta) ja ihan joka kerta pitää sitten miettiä siinä tiskillä mitä mikäkin annos sisältää tai kysyä mikä kuului mihinkin. koska en ole kanta-asiakas, en voi muistaa. en voi myöskään jäädä sinne seinän viereen lukemaan kylttejä, koska en näe niitä, (punainen tausta ja keltainen teksti, vai oliko punainen-valkoinen vai miten, kuitenkin yhtään ei ole ajateltu sitä, että asiakkailla ei aina ole täydellinen näkö eikä aina silmälaseja mukana. silloin vain pitää mennä sinne tiskille asti, että näkee mitä on tarjolla).
Välttelen muita kirjoitti:
Juu, siksi en käykään enää nykyisin missään kahviloissa/pikaruokapaikoissa ja kaupassakin suosin pikakassaa. Vielä kun keksisivät apteekkeihin sellaisen varaus/noutojärjestelmän, josta voisi esim Kela-kortilla tunnistautumalla käydä hakemassa reseptilääkkeensä jostain lootasta...vähän niin kuin kirjastoissa voi noutaa omat varauksensa hyllystä korttia vastaan.
tuollainen järjestelmä on ollut apteekeissa käytössä ties kuinka kauan. Lootana on vain farmaseutin oma lokero, josta hän käy lääkkeet hakemassa, kun asiakas näyttää kelakortin
Minäkään en voi sietää jumittajia. Olen nopeatempoinen ihminen ja en voi sietää hidastelijoita. Kun menen kahvilaan, tiedän jo valmiiksi mitä otan. Minun ei tarvitse arpoa puolta tuntia, kakkua vai leipää, soijalatte vai kauralatte, ottaisinko vai ottaisinko................revin hiuksia päästä kun tuollainen urpo tulee eteeni jumittamaan. Kaupoissa myös ihmiset kulkevat kuin jossain lääkkeissä, hidastelevat ja naamalla sellainen tyhmä ilme että päässä ei liiku mitään, itse kun menen kauppaan, tiedän valmiiksi mitä ostan, tiedän hyllyt ja menen vauhdilla kaupan läpi ja itsepalvelukassalle ja ulos.
Uimarannalla yksi päivä äiti ja n. 9 v tyttö viettivät aikaa ainoassa kopissa rupatellen. Itse jonotin kiltisti, mutta vieressä istuvalla mummolla meni hermo ja hän jyskytti kopin ovea kertoen, että jonoa olisi.
Ajattelin, että kuulostaa aika isolta lapselta, mutta voihan kyseessä olla esim vammainen jolloin kestää kauemmin niin en kehdannut hoputtaa. Äiti ja tytär olivat välittömästi valmiita ja vaatteet niskassa luikkivat ulos kopista?! Miten on vaikea päätellä, että siellä saattaa olla joku odottamassa, kun on juuri nähnyt uimarannalla 20-30 päätä heidän lisäksi? Miksi ei voi opettaa lapselle ottamaan huomioon toisia? Miksi jäädä asuttamaan koppia kun uikkarin vaihdossa +30 helteessä sortsiin ja toppiin menee todellisuudessa varmaan puoli minuuttia- minuutti?
Ap on tyypillinen suomalainen, hermoissa on pahasti vikaa.
Niitä jotka oikeasti joutuvat vaikka 10 sekuntia odottamaan niin jo hermostuvat, luulevat varmaan että ovat jonottaneet minuutteja vaikka oikeasti kyse on ollut sekunneista
Vierailija kirjoitti:
Juu, siksi en käykään enää nykyisin missään kahviloissa/pikaruokapaikoissa ja kaupassakin suosin pikakassaa. Vielä kun keksisivät apteekkeihin sellaisen varaus/noutojärjestelmän, josta voisi esim Kela-kortilla tunnistautumalla käydä hakemassa reseptilääkkeensä jostain lootasta...vähän niin kuin kirjastoissa voi noutaa omat varauksensa hyllystä korttia vastaan.
tuollainen järjestelmä on ollut apteekeissa käytössä ties kuinka kauan. Lootana on vain farmaseutin oma lokero, josta hän käy lääkkeet hakemassa, kun asiakas näyttää kelakortin
Juu, kun saisi vielä sen farmaseutin pois siitä lootan ja asiakkaan välistä.
Vierailija kirjoitti:
Juu, kun saisi vielä sen farmaseutin pois siitä lootan ja asiakkaan välistä.
se onnistuu, jos tilaat lääkkeet nettiapteekista ja olet silloin jo jutellut chatissa farmaseutin kanssa (heillä on lakiin perustuvia velvoitteita lääkkeiden käytön ohjeistuksen suhteen)
Siinähän yrität tuuppia muita asiakkaita. Poliisi tulee noutamaan ap:n putkaan rauhoittumaan.
Oletko jo kokeillut verkkoapteekkia? Niissä on monesti toimitustapana esim. kotiinkuljetus, postin automaatti tai apteekin oma noutoautomaatti. Monilla apteekeilla on tämä mahdollisuus, katso esim. apteekki.fi -sivustolta -> Apteekkihaku -> hakutuloksessa näkyy myös verkkoapteekki.
Vierailija kirjoitti:
Minäkään en voi sietää jumittajia. Olen nopeatempoinen ihminen ja en voi sietää hidastelijoita. Kun menen kahvilaan, tiedän jo valmiiksi mitä otan. Minun ei tarvitse arpoa puolta tuntia, kakkua vai leipää, soijalatte vai kauralatte, ottaisinko vai ottaisinko................revin hiuksia päästä kun tuollainen urpo tulee eteeni jumittamaan. Kaupoissa myös ihmiset kulkevat kuin jossain lääkkeissä, hidastelevat ja naamalla sellainen tyhmä ilme että päässä ei liiku mitään, itse kun menen kauppaan, tiedän valmiiksi mitä ostan, tiedän hyllyt ja menen vauhdilla kaupan läpi ja itsepalvelukassalle ja ulos.
olen myös kärsimätön ihminen, mutta ymmärrän myös miksi ihmisillä voi kestää pidempään kuin minulla. Siihen ei auta kuin yksi lääke: muuta omia tapojasi. minä esimerkiksi jonossa seisoessa tarkistan sähköpostit, voin vastatakin niihin, tai luen uutiset, ihn mitä vain, mitä nyt voi kännyn kanssa jonossa seistessä tehdä. Jahkailija saa ihan rauhassa jahkailla. Kauppaan en mene ruuhka-aikaan, koska vihaan jonottamista ja sitä, että siellä tuntuu aina keskellä käytvää seisvoan pariskunta, joka näki tutun, jonka seurueeseen liittyi joku kaimanserkunkaimanlapsentädinkaima ja piti kuulumiset jäädä siihen vaihtamaan. menen kauppaan ruuhkahuippujen ulkopuolella ja saan mennä vauhdikkaasti eteenpäin ja itsepalvelukassalle ja uos.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinulla on jatkuva kiire? Elämäsi on varmaan ahdistavaa.
Tuohan on vallankäyttöä. Nykyään jumittajia on yhä enemmän, kun niin moni on kasvatettu ainutlaatuiseksi lumihiutaleeksi, jonka jokainen lattesiirappivalinta on elämää suurempi kysymys ja jolla on oikein olla huomion keskipisteenä ihan niin kauan aikaa kuin siltä tuntuu. Muita ei ole opetettu huomioimaan, esimerkiksi että jos ei tiedä, mitä ottaisi, antaisi vuoron perässä tulevalle.
Kyllä kaikkien pitää osallistua lumihiutaleen suuriin valintoihin kassalinjalla.
Vierailija kirjoitti:
Uimarannalla yksi päivä äiti ja n. 9 v tyttö viettivät aikaa ainoassa kopissa rupatellen. Itse jonotin kiltisti, mutta vieressä istuvalla mummolla meni hermo ja hän jyskytti kopin ovea kertoen, että jonoa olisi.
Ajattelin, että kuulostaa aika isolta lapselta, mutta voihan kyseessä olla esim vammainen jolloin kestää kauemmin niin en kehdannut hoputtaa. Äiti ja tytär olivat välittömästi valmiita ja vaatteet niskassa luikkivat ulos kopista?! Miten on vaikea päätellä, että siellä saattaa olla joku odottamassa, kun on juuri nähnyt uimarannalla 20-30 päätä heidän lisäksi? Miksi ei voi opettaa lapselle ottamaan huomioon toisia? Miksi jäädä asuttamaan koppia kun uikkarin vaihdossa +30 helteessä sortsiin ja toppiin menee todellisuudessa varmaan puoli minuuttia- minuutti?
Luikkivat ulos kopista eivätkä pahoitelleet reilusti jonottajille munimistaan?
Ymmärtäisin tuon ruokakaupassa tai jossain muussa paikassa johon on pakko mennä, mutta lähtökohtaisesti kahvilaan mennään viettämään aikaa ja rentoutumaan. Silloin ei voi millään olla noin kiire.