Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Purentalihakset kireinä - mitä oireita voi aiheuttaa?

Vierailija
12.07.2021 |

Olen alkanut epäillä, että vuoden kestäneet epämääräiset oireet pään ja kasvojen alueella liittyvät purentalihasongelmiin. Millaisia oireita teillä kireät purentalihakset aiheuttavat?

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan ottanut botoxia tähän vaivaan?

Tämä kiinnostaa myös minua. Tuntuu että leuat ovat kroonisessa jännityksessä ja olen harkinnut botoxia.

Työkaveri on ottanut pari kertaa, hänelle on ollut apua.

Mä lopetin bruksaamisen sillä, että opettelin pitämään kielen oikeassa paikassa, jolloin ei edes pysty puremaan takahampaita yhteen, ja hengittämään nenän kautta. Yöksi teippasin leukaperät kinesioteipillä ja päivällä tein leukajumppaa. En bruksaa enää.

Se vain, jos bruksannut jo takahampaat kuluneiksi, alkaa purra etuhampaita.

Enpä ole alkanut. Kun kieli on oikeassa paikassa niin ei silloin etuhampaatkaan kosketa.

Ja tosiaan bruksaaminen vaikuttaa huomattavasti myös kasvojen ulkonäköön ja jopa silmiin saakka. Näytän nykyään ihan erilaiselta.

Vierailija
42/44 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä veemäinen vaiva. Ja on kurja, että sitä ei vieläkään tunnisteta/tunneta. On tyypillisempää naisilla, varmaan siksi vieläkin suhtaudutaan siihen, kuin olisi vain psyykkistä. Tämä puolestaan viivästyttää avunsaamista vaivaan.

Mitä muuta se on kuin psyykkistä? Eikö naamalihasten kierys ole käytännössä aina ahdistusoire? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressi, pitkäaikainen puhelimenkäyttö ja käsipainojen nosteleminen pahentaa vaivaa.

Vierailija
44/44 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Migreeni tapaista aamusta, väsy, elohiiri jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme