Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apteekissa kauhea jono ja eläkeläiset vaan jaarittelevat niitä näitä farmaseuteille

Vierailija
12.07.2021 |

Reilusti yli puoli tuntia meni taas apteekissa. Miksi nuo farmaseutit eivät lähetä noita pälättäjiä tiehensä jos on runsaasti asiakkaita odottamassa vuoroaan?

Kommentit (79)

Vierailija
61/79 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farmaseutti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ne vanhukset tajua ettei ketään asiakaspalvelutyössä olevaa kiinnosta niiden jutut? Muutenkin ovat hitaita liikkeissään, niin yhtään ylimääräistä sanaa ei tarvitsisi ilmoille päästää.

Kyllä minua kiinnostaa :)

Ihanaa saada asiakas tyytyväiseksi ja hyvälle mielelle.

Minulla ei ole koskaan kiire vanhusten kanssa, parhaita asiakkaita.

Missä apteekissa ole töissä? Niin että tiedän kiertää kaukaa, kun en kuulu toivottuun, parhaaseen asiakasryhmään jonka kanssa voi rattoisasti jutella mukavia vaikka kuinka kauan?

Vierailija
62/79 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on se sivistynyt ikäluokka joka vielä hallitsee kohteliaan small talking.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/79 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen eläkeläinen, 72-vuotias. Koen, että kun menen apteekista hakemaan insuliinini, verenpainelääkkeeni jne. farmaseutit alkavat minulta kysellä kuinka monta yksikköä itseeni pistän insuliinia vuorokaudessa. Tiedän hoitavani ykköstyypin diabeteksen hyvin, olenhan sen jo vuosikymmeniä tehnyt.

Ymmärrän myös, että farmaseuttien on tämä kysely tehtävä, koska nuoret eivät välttämättä seuraa annettuja ohjeita.

Olen ollut apteekissa asioimassa myös tilanteessa, jossa nuori ihminen vaatii itselleen rauhoittavia (luullakseni) tai muita lääkkeitä, joihin hänellä ei ole lääkärinmääräystä. Tällaiset tilanteet ovat vieneet muiden asiakkaiden aikaa. Varsinkin, jos poliisi on pitänyt kutsua paikalle.

Vierailija
64/79 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Farmaseutti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ne vanhukset tajua ettei ketään asiakaspalvelutyössä olevaa kiinnosta niiden jutut? Muutenkin ovat hitaita liikkeissään, niin yhtään ylimääräistä sanaa ei tarvitsisi ilmoille päästää.

Missä apteekissa ole töissä? Niin että tiedän kiertää kaukaa, kun en kuulu toivottuun, parhaaseen asiakasryhmään jonka kanssa voi rattoisasti jutella mukavia vaikka kuinka kauan?

Tilaa vaan kiltisti netistä. Molemmille osapuolille parempi niin.

Vierailija
65/79 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä mustamaalaa jatkuvasti eläkeläisiä. Mene toiseen apteekkiin ja eriaikaan , kun vanhukset.

Mikä olisi sellainen toinen apteekki ja eri aika?

Luulisi, että vanhukset voisivat käydä apteekissa päiväsaikaan, eikä klo 15-17 välillä jolloin monilla päättyy työpäivä. Mutta tosiaan vain luulisi, eivät ilmeisestikään voi. 

Vierailija
66/79 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manse kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Farmaseutti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilaa vaan kiltisti netistä. Molemmille osapuolille parempi niin.

Miten netistä saa tilattua etukäteen antibiootit niin, että ne ovat sitten valmiina kun seuraavan kerran tarvitsen? Päivittäiset lääkkeet todellakin tilaan netin kautta.

Vierailija
67/79 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen eläkeläinen, 72-vuotias. Koen, että kun menen apteekista hakemaan insuliinini, verenpainelääkkeeni jne. farmaseutit alkavat minulta kysellä kuinka monta yksikköä itseeni pistän insuliinia vuorokaudessa. Tiedän hoitavani ykköstyypin diabeteksen hyvin, olenhan sen jo vuosikymmeniä tehnyt.

Ymmärrän myös, että farmaseuttien on tämä kysely tehtävä, koska nuoret eivät välttämättä seuraa annettuja ohjeita.

Farmaseutti ei kysy tätä siksi, että epäilisi asiakkaan ohjeiden noudatustaitoja. Sitä kysytään sen vuoksi, että maksimissaan 3 kuukauden lääkemäärän saa toimittaa kelakorvattuna, ja tämän laskemiseen tarvitaan (yllätys) päivittäin pistettävää yksikkömäärää. Se reseptin annosohjeen ”erillisen ohjeen mukaan” kun ei riitä kelalle ja yllättävän usein näissäkin nuo yksikkömäärät vaihtelee.

T. Farmaseutti (sori ohis)

Vierailija
68/79 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farmaseutti! Kyllä jokainen, joka sairastaa ykköstyypin diabetesta, ymmärtää, että apteekissa pitää laskea insuliinin määrä. Eihän sitä kukaan huvikseen itseensä pistä.

Miksi sen otin tässä keskustelussa esille on se, että pitäisikö minun hävetä sitä, että vien muiden asiakkaiden aikaa apteekissa. Eikö minulla ole oikeutta hakea lääkkeeni apteekista silloin, kun se minulle sopii, vai pitäisikö laskea sellainen ajankohta, että en häiritse muiden asioimista?

Vierailija
69/79 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme, että olet joutunut apteekkiin asiakkaaksi, kun stressitasosi on niin korkea, että pieni jonottaminen alkaa keulia. Tuskin itse edes saavutat eläkeikää tuolla asenteella!

Vierailija
70/79 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu eilen apteekissa mummo tuli seisomaan selän taakse kun asioin. Pyysin ystävällisesti hiukan rakoa kun asioin. Ei ymmärtänyt vihaisesti tuhahti, että hän odottaa tässä.

Vierailija
71/79 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä mustamaalaa jatkuvasti eläkeläisiä. Mene toiseen apteekkiin ja eriaikaan , kun vanhukset.

Mikä olisi sellainen toinen apteekki ja eri aika?

Luulisi, että vanhukset voisivat käydä apteekissa päiväsaikaan, eikä klo 15-17 välillä jolloin monilla päättyy työpäivä. Mutta tosiaan vain luulisi, eivät ilmeisestikään voi. 

Toivon, että sinun vanhuutesi koittaisi nopeasti ja silloin olisi jo voimassa rajoitetut kellonajat kaikessa, mitä vanhukset saavat tehdä.

Vierailija
72/79 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farmaseutti oisi vain painaa seuraavaa numeroa vuoroon, niin mummeli tajuaa, että tämä on nyt ohi.

Vierailija
73/79 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Farmaseutti ei kysy tätä siksi, että epäilisi asiakkaan ohjeiden noudatustaitoja. Sitä kysytään sen vuoksi, että maksimissaan 3 kuukauden lääkemäärän saa toimittaa kelakorvattuna, ja tämän laskemiseen tarvitaan (yllätys) päivittäin pistettävää yksikkömäärää. Se reseptin annosohjeen ”erillisen ohjeen mukaan” kun ei riitä kelalle ja yllättävän usein näissäkin nuo yksikkömäärät vaihtelee.

Mutta minkä takia nykyisin tivataan KAIKKIEN lääkkeiden käyttö joka ainoalla ostokerralla? Kun on monta perussairautta ja on käyttänyt samoja lääkkeitä vuosia, niin kyllä normaali ihminen jo asian hallitsee. Eivät kaikki ole seniilejä, eivät edes vanhana. Apteekissa käynnistä on tullut suorastaan vastenmielinen tapahtuma.

Vierailija
74/79 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhuksille pitäs perkele vieköön olla omat kaupat. Meillä kiireisillä veronmaksajilla ei ole aikaa odotella. 

Vierailija
75/79 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja kaikkein parasta asiassa on se, että farmaseutteja ei v@ttuakaan kiinnosta niiden sönkötykset.

Vierailija
76/79 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhuksille pitäs perkele vieköön olla omat kaupat. Meillä kiireisillä veronmaksajilla ei ole aikaa odotella. 

Kyllä eläkkeestäkin vero peritään. Ilmeisesti et kiireessäsi sitä huomannut. Jos sattumoisin olet joskus jotakin vähän opiskellut, niin nämä nykyiset eläkeläiset ovat sinunkin opiskelusi mahdollistaneet ja kaiken muun yhteiskunnan tarjoaman hyvän. 

Että perkele vieköön vanhenet se sinäkin, vai oletko jo tilannut eutanasian!

Vierailija
77/79 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä eläkkeestäkin vero peritään. Ilmeisesti et kiireessäsi sitä huomannut. Jos sattumoisin olet joskus jotakin vähän opiskellut, niin nämä nykyiset eläkeläiset ovat sinunkin opiskelusi mahdollistaneet ja kaiken muun yhteiskunnan tarjoaman hyvän. 

Että perkele vieköön vanhenet se sinäkin, vai oletko jo tilannut eutanasian!

Ja ne vanhukset ovat maksaneet veroja työstään ihan niinkuin sinäkin "kiireinen veronmaksaja". Kiire on ihan ihmisen omaa aikaansaannosta ja oman tärkeyden korostamista. Fiksu ihminen osaa suunnitella ajankulunsa siten, ettei tarvitse hötkyillä ja syytellä muita ihmisiä.

Vierailija
78/79 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Farmaseutti oisi vain painaa seuraavaa numeroa vuoroon, niin mummeli tajuaa, että tämä on nyt ohi.

Miksei ukkeli? Miksi ne "töppäilevät" kuvataan aina naisiksi?

Vierailija
79/79 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti saat itse hönkää niskaasi kun vanhenet ja aikaa kuluu kaiken kanssa enempi kuin nuoremmilla. Sinulla oli niin 🖕-mainen kommentti, että myötähäpeäni on suuri.

Totta. Tällaisten vanhuksia ivaavien mielestä olisi varmaan paras ratkaisu, että näille jokapaikan esteille laitettaisiin lopullinen piikki pyllyyn, kun vanhenevat ja ovat muiden ihmisten tiellä. Eivät osaa ajatella sen vertaa, että elämä on lyhyt ja pian ovat itse samassa pisteessä kipuineen ja vaivoineen. Häpeäisivät jos osaisivat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan