Apteekissa kauhea jono ja eläkeläiset vaan jaarittelevat niitä näitä farmaseuteille
Reilusti yli puoli tuntia meni taas apteekissa. Miksi nuo farmaseutit eivät lähetä noita pälättäjiä tiehensä jos on runsaasti asiakkaita odottamassa vuoroaan?
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Jokainen meistä vanhenee joskus...
muistakaahan tämä silloin sitten itse...
Vanhetaan joo, mutta vanhuuden ei tarvitse tarkoittaa typeryyttä, epäkohteliasta käytöstä ja suoranaista idiotismia. On fiksujakin vanhuksia - muutamia.
Vierailija kirjoitti:
No eläkeläiset nyt arpovat joka paikassa mitä tekisi tai mitä tässä nyt oikein kuuluu tehdä, unohtavat vähintään puolet asioistaan ja lisäksi kälättävät (yleensä vähintään kulkuväylän tukkeena) niin, että tekis monesti mieli vedellä täysillä ympäri korvia.
Toivottavasti omat lapsesi tulevat ajattelemaan sinusta samoin.
Kaukalo vaan nurkkaan, josta saat syödä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki pitäisi nykyään tapahtuu niks naks-sormia napsauttamalla.
Mihin oikein on KIIRE?
Sitten ollaan ihan hermona, stressataan, tarvitaan unilääkettä, kun elimistö vaan kiitää.
Puhumattakaan mt-lääkkeistä.
Eikös sun pitäisi olla apteekissa höpöttämässä? Vittuako sä tänne kirjoittelet.
Ei kyllä ole eläkeläisten tai vanhusten vika! Kävin itsekin apteekissa ja farmaseutti (kesäharj.) hidasteli ja uteli loppumattomasti! Tosi ärsyttävää, varsinkin koska tuttu & jatkuva lääkitys. Huoh. Enkä laita edes kesäharj. syyksi, saman tekevät lähi-YA:n kaikki seutit. Huom! YA - ohjeistakaa niitä työtekijöitänne, etten minä ainakaan kaipaa mitään uteluja enkä juoruiluja. :/
Eikö ne vanhukset tajua ettei ketään asiakaspalvelutyössä olevaa kiinnosta niiden jutut? Muutenkin ovat hitaita liikkeissään, niin yhtään ylimääräistä sanaa ei tarvitsisi ilmoille päästää.
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä ole eläkeläisten tai vanhusten vika! Kävin itsekin apteekissa ja farmaseutti (kesäharj.) hidasteli ja uteli loppumattomasti! Tosi ärsyttävää, varsinkin koska tuttu & jatkuva lääkitys. Huoh. Enkä laita edes kesäharj. syyksi, saman tekevät lähi-YA:n kaikki seutit. Huom! YA - ohjeistakaa niitä työtekijöitänne, etten minä ainakaan kaipaa mitään uteluja enkä juoruiluja. :/
laki velvoittaa farmaseuttia kyselemään tietyt kysymykset
Sama näkyy paikallisella R-kioskilla, jossa on myös postipakettien noutopiste. Pitkä jono seisoo, ja eläkeläiset vain seisoskelevat jutustelemassa, vaikka ne kymmenen eri arpapeliä on lopulta saatu maksettua.
Yleensä vanhuksen höpötys ja vänkääminen johtuu siitä että sen lääkkeen jota vanhus AIKOO ostaa, resepti on tyhjä. Vanhus ei tätä hyväksy, vaan kuvittelee neuvottelemalla pääsevänsä haluttuun lopputulokseen. Ja muut odottavat…
Vierailija kirjoitti:
Se voi olla vanhuksella viikon ainoa ihmiskontakti. He ovat yksinäisiä.
EI v*ttu ole mun ongelma! Hommaisivat kavereita. Ajattelisivat jotain mukavaa, niin piristyisivät. Sitähän ne on itsekin muille neuvoneet.
Vierailija kirjoitti:
Eikö ne vanhukset tajua ettei ketään asiakaspalvelutyössä olevaa kiinnosta niiden jutut? Muutenkin ovat hitaita liikkeissään, niin yhtään ylimääräistä sanaa ei tarvitsisi ilmoille päästää.
Kyllä minua kiinnostaa :)
Ihanaa saada asiakas tyytyväiseksi ja hyvälle mielelle.
Minulla ei ole koskaan kiire vanhusten kanssa, parhaita asiakkaita.
Vierailija kirjoitti:
Itse koen ahdistavana pikemminkin sen, että farmaseutit alkavat "keskustella" lääkettä ostaessani. Haluaisin hoitaa sen homman mahdollisimman nopeasti, mutta sama kysymystulva alkaa joka kerta: onko tuttu lääke, oletko käyttänyt ennen, onko sopinut sinulle hyvin, onko tästä ollut apua...jne. loputtomiin. Ja se loputon vitamiinien esittely! Kun on käyttänyt jotain astmalääkettä yli 20 vuotta, haluaisi vain selviytyä ilman selityksiä apteekista ulos. Olen sitä mieltä, jos kerran lääkäri on määrännyt jonkun lääkkeen, niin mitä siitä enää apteekissa jahkaamaan. Monta kertaa vielä kun on sairas ja paha olo, haluaisi vain sen lääkkeen, että pääsisi nopeasti kotiin. Ja kyllä, vanhus olen.
Totta joka sana. Viimeksi kun kävin apteekissa, alkoi farmaseutin jaarittelu jokaikisestä reseptilääkkeestäni, jonka ostin. Huokasin jo helpotuksesta, kun kaikki oli käyty läpi, mutta liian aikaisin huokasin. Sen jälkeen hän huomasi valitsemani käsikauppalääkkeen tiskillä ja kysely alkoi alusta: "Käytätkö tätä miten usein, auttaako tämä, oletko ajatellut... jne. jne. ?" Ja unohdin edellä sanoa, että yhdestä reseptilääkkeestäni hän epäili, että lääkärille on tullut erehdys lääkeannosta määrätessä, koska olen ennen käyttänyt pienemmällä annoksella. Sain vakuutella kymmeneen kertaan että lääkäri nosti sitä ihan tarkoituksella. Ja jono senkun kasvoi takanani. Voi p....le, en kyllä jaksa enää tuota apteekissa asiointia (varsinkin näin helteellä), mikä ihmeen tarkkailukäsky farmaseuteille on annettu? Luulin aluksi, että näin on vain täällä maalla, mutta tyttäreni kertoi, että Helsingissä on ihan samanlaista jahkaamista.
Niin, se on vähän sillä lailla, että vanhuksilla on eri aikataulu ja meno nopeus kuin sinulla, ei sinuakaan voi heittää ulos jonkin sinua koskevan syyn vuoksi. Vanhuksille on annettava paljon anteeksi, mutta sinulle ei.
Toivottavasti saat itse hönkää niskaasi kun vanhenet ja aikaa kuluu kaiken kanssa enempi kuin nuoremmilla. Sinulla oli niin 🖕-mainen kommentti, että myötähäpeäni on suuri.
Kyllä eläkeläisillekkin voi sanoa, että anteeksi, meneekö pitkään, kun täällä on kiireisiäkin.
Vierailija kirjoitti:
mitä helv.. nyt taas?
lääkkeet voi nykyään tilata netistä eikä tarvitse jonottaa hetkeäkään
Usein ne lääkkeet tarvii heti, ei sillon voi odotella jotain nettitilausta.
On tää kova yhteiskunta jos missään ei saa höpötellä niitä näitä. Vanhuksethan on (suurin osa) ihania. Työnsä tehneet ja veronsa maksaneet, joku jopa sotinu meille elettäväks tän hienon maan.
Tuskin mitään kivaa ja helppoa kun vaivoja alkaa tulla ja joutuu useammin pyytämään apua kun ei itse pärjää.
Kyllä meidän velvollisuus on kohdella hyvin meitä edeltäneitä sukupolvia.
Kiirekin tehdään yleensä itse. Kyllä siellä apteekissa voi ihan hyvin selata kännykkää sen aikaa kun oma vuoro tulee. Hengittää vaan syvään ja antaa pulssin tasaantua. Näin meillä kaikilla on mukavampaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo niitänäitä on yleensä lääkkeiden käytön ohjeistusta, siis ihan ammattiasiaa.
No ei tuollaisia aikoja mitään käyttöohjeistusta anneta. Jo lääkkeen päällä on annostus ja lääkäriltä saatavassa lääkelistassa on kaikki tieto ja nimenomaan ohjeet annostelusta joka pilleristä ja salvasta.
Olen itse myös tätä saanut kuunnella, kuinka "kaksi viuotta sitten, kun lonkka leikattiin, niin blaa blaa sitä ja tätä, ja sitten mulle sanottiin blaa jotta pitää liikkua ja blaa blaa, ja viime viikolla, kun siskontyttö tuli käymään niin hän sanoi, kun on lähihoitaja, että pitää blaa ja blaa" ja vielä se jatkuisi vaikka koko päivän, mutta onneksi ihmiset alkavat rykiä ja kopistella jalkojaan sen näköisinä, että tyhminkin jaarittelija tajuaa.
Kauppojen kassoilla sama jankkaus. "Voi sentään, kun tuo kahvikin on taaaas kallistunut, ja minä kun tykkään sitä voirinkeliäkin syödä, mutta kun on tuota kolesterooolia" jne....
Pysy verkkokaupoissam ja poissa muiden tieltä - kaikilla on sitten kivempaa
Vierailija kirjoitti:
Missä tuppukylässä olet. En ole Helsingissä koskaan nähnyt eläkeläisten jumittavan apteekissa.
En ole ap, mutta törmään tuohon Tampereella, joka ei normaalien ihmisten mielestä ole tuppukylä.
Viime reissulla edessäni olevalla vanhalla rouvalla kela-kortin sijasta kädessä valmiina kännykkä, jossa lastenlasten kuvia. Kailotti sen verran isolla äänellä, että ennenkuin menee itse asiaan, niin on IHAN PAKKO näyttää nämä kuvat. Yli 10 minuuttia meni, ennenkuin farmaseutti sai ohjattua rouvan itse asiaan.
Tähän voisi sanoa hyvin opitun lauseen: minä en ainakaan. Kaikki eivät tosiaan piittaa muista.
Kuka jonottaa enää apteekkiin.
Olen jo vuosia ostanut tuotteet, reseptiostot ja kaiken muun, netistä. Minussa paikoissa ilmaiset toimitukset, jopa ilmaiset kotiinkuljetukset. Joissakin paikoissa saa nettituotuotteet 1h apteekin lokeroon (samanlainen kuin postilla, koodilla avattava). Jos apteekkiin on menossa tiskille niin eikö sen samalla hae, jonottamatta, lokerostakin. Tai vaikka kaveri/nuori/kumppani tms. hakee. Ei tarvitse edes itse hakea.
Eri asia on kylmäsäilytystuotteet, joita ei saa netistä - ei lokeroon eikä postilla.