Minusta jokaisen lapsen pitäisi antaa itsw valita oma nimensä.
Hänelle annettaisiin vauvana vain väliaikainen nimi, josta ei tulisi vielä hänelle virallista nimeä. Sitten kun lapsi kävisi rippikoulun ja pääsisi ripille, niin hän kertoisi samalla, että minkä hän haluaa viralliseksi nimekseen. Hänelle järjestettäisiin nimenantotilaisuus konfirmaation yhteydessä, hänen nimensä vaihdettaisiin ja se olisi sen jälkern hänen virallinen nimensä. Jos hän haluaisi pitää sen vauvana saamansa väliaikaisen nimen, niin siitä tulisi hänenelle virallinen nimi ja vaikka lapsi ei kävisi rippikoulua, niin hänelle järjestettäisiin kuitenkin nimenvahvistamisjuhla siinä noin 15 vuoden iässä. Lapsen pitäisi siis itse valita oma nimrndä koska ei ole reilua, että jotkut muut kuten vanhemmat tekevät sen.
Kommentit (3)
Onpa typerä aloitus. Kuten edellinen kertookin, jokainen saa vaihtaa nimensä halutessaan. Missä tynnyrissä ap on elänyt?
Nimi on aika vahva osa ihmisen identiteettiä, joka rakentuu lapsuudessa..
mä itse ajattelen näin, että vauva valitsee oman nimensä. (Vähän salaperäistä ja loogisesti ajateltuna ei kovin käytännöllistäkään, mutta olenkin erilainen ajatuksenjuoksultani kuin moni muu.)
Siis saahan sen vaihtaa halutessaan? Kaveri on vaihtanut etunimensä just 15-vuotiaana, ei ollut mikään juttu