Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ravintolisät voi hävittää kotitalousjätteiden mukana

Vierailija
12.07.2021 |

Näin farmaseuttina harmittaa kun ihmiset roudaavat joskus asioikseen ravintolisiä apteekkiin hävitettäväksi. Ihan siis vain sen takia, että tuhlaavat aikaansa tulemalla apteekkiin nakkaamaan ne sekajätteeseen. Ravintolisät voi siis hävittää ihan esim. sekajätteen mukana tai miten teidän jätehuolto-ohjeet sanovatkaan. Myöskään perusvoiteita ja kosmetiikkaa ei tarvitse tuoda apteekkiin hävitettäväksi.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se on. Monet ihmiset tuntuvat luulevan, että kaikki mitä apteekista ostetaan, on lääkettä.

Tälläkin palstalla oli ihan vähän aikaa sitten kysely, syöttekö päivittäin jotain lääkettä, ja vastauksissa oli vaikka kuinka monta jotka ottivat d-vitamiinia tai c-vitamiinia tms. Ei ne ole lääkkeitä.

Vierailija
2/6 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäisin vielä, että mittareista ainoastaan elohopeakuumemittarit palautetaan apteekkiin. Pattereille toimivat kuumemittarit, verenpainemittarit yms hävitetään itse!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäisin vielä, että mittareista ainoastaan elohopeakuumemittarit palautetaan apteekkiin. Pattereille toimivat kuumemittarit, verenpainemittarit yms hävitetään itse!

Nestemäinen elohopea on täysin harmitonta, eli turhaa sekin.

Humpuukituottista selviää parhaiten kun vain nauraa niille ja jättää ostamatta.

Vierailija
4/6 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska saadaan apteekin reseptivapaat tuotteet marketteihin?

Vierailija
5/6 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hävitetään itse? Syödään, poljetaan maahan... ?

Vierailija
6/6 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hävitetään itse? Syödään, poljetaan maahan... ?

Aikuinen neuvoo: Patterit omaan keräyslaatikkoonsa, loput pienelektonikkalaitelaatikkoon. Esim. monissa marketeissa on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi