Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tavismies ei ole tavisnaiselle tarpeeksi hyvä

Vierailija
11.07.2021 |

Jo poistetussa ketjussa 28-vuotias, korkeakoulutettu, mukava, hauska, perhekeskeinen, urheilullinen, kulttuurista ja matkailusta kiinnostunut hyvätuloinen IT-alalla työskentelevä tavallinen mies etsi itselleen samanlaista naista. Ketjussa kerrottiin, että mukava, hauska, korkeakoulutettu, perhekeskeinen, urheilullinen, kulttuurista ja matkailusta kiinnostunut urheilullinen nainen on tuolle edellämainitulle miehelle aivan liian kovatasoinen ja että tuon kuvauksen mukainen nainen kuuluu naisten "parhaimpaan neljännekseen".

Pitääkö tämä paikkansa? Tavismies ei ole tavisnaiselle tarpeeksi hyvä?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavismies ja -nainen on pelkkä määrittelemätön myytti.

Vierailija
2/33 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikaan noista ei ole tavis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei naisen ja miehen välille synny keskinäistä vetovoimaa, on ihan sama miten tavallisia tai epätavallisia ihmisiä he omasta mielestään ovat.

Vierailija
4/33 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää. Kuvattu mies on menestyjämies, ja hänelle kuuluu kaunis ja kuuliainen nainen. Jätettään tavis toimistopirkko rutaleet minun kaltaisilleni miehille.

t. 2/5 mies

Vierailija
5/33 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvätuloinen ihminen ei ole tavis. Korkeakoulutettu ihminenkään ei kuulu tavisten luokkaan. Kulttuurista kiinnostunut (mitä lie tarkoittaakaan) ei ole tavis.

6/33 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tavismies ei ole tavisnaiselle tarpeeksi hyvä, niin suomessa pitäisi olla joko 1) laatikkoleukakirurgien tavisnais -haaremeita 2) iso määrä tavisnaisia, jotka elelevät lopun ikänsä sinkkuina. 

Vierailija
7/33 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikin noista kuuluu "parhaimpaan neljännekseen". Ongelma vain on siinä, että IT-hommia tekevällä nörttimiehellä ei ole tarpeeksi karismaa tai ulkonäköä samaan saman tasoista naista. Miehen tulee hyväksyä kohtalonsa ja alentaa rimaa. Tuolle miehelle tulee kelvata tavisnainen.

Vierailija
8/33 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväpalkkaisille ei kyllä välttämättä olla kateellisia, toisilla ihan järkyttävän ruma sisustusmaku ja kamalia vaatteita.

Sisustaminen ja pukeutuminen on taito jota ei kaikilla ole.

Vierailija
9/33 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei naisen ja miehen välille synny keskinäistä vetovoimaa, on ihan sama miten tavallisia tai epätavallisia ihmisiä he omasta mielestään ovat.

Ei, kyllä on naisen velvollisuus ottaa "tavismies", jos mies on määritellyt myös naisen olevan "tavis". Pitää riittää että mies on halukas suhteeseen naisen kanssa, ei haittaa vaikka kiinnostusta ei naisen suunnalta olisi pätkääkään. Muuten miestä alkaa kiukuttaa.

Vierailija
10/33 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpikin noista kuuluu "parhaimpaan neljännekseen". Ongelma vain on siinä, että IT-hommia tekevällä nörttimiehellä ei ole tarpeeksi karismaa tai ulkonäköä samaan saman tasoista naista. Miehen tulee hyväksyä kohtalonsa ja alentaa rimaa. Tuolle miehelle tulee kelvata tavisnainen.

Tämän takia insinöörien yms. vaimot on kaikki jotain lähihoitajia eikä asianajajia.

Vierailija
11/33 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kuka laittaa uuteen taloon valkoiset seinät ja valkoiset lattiat ja mustat keittiökaapit. Ja kylpyhuoneessa sekä lattia että seinät mustat ja ruskeita vaatekaappeja. Uusi ruma talo, ei ole kateellisia.

Vierailija
12/33 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kuka laittaa uuteen taloon valkoiset seinät ja valkoiset lattiat ja mustat keittiökaapit. Ja kylpyhuoneessa sekä lattia että seinät mustat ja ruskeita vaatekaappeja. Uusi ruma talo, ei ole kateellisia.

Joku vielä maksaa tuosta.

Vierailija
13/33 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne IT-hommat vaikuta ihmisen ulkonäköön tai "karismaan", mikä on kiertoilmaus ulkonäölle. Emme elä enää 80-luvun komedioissa; digitaalinen osaaminen ei tarkoita sitä, että mies näyttää siltä Jerry Lewisin silmälasipäiseltä hahmolta. 

IT-ammattilaisella voi olla paljon komeammat kasvot kuin palomiehellä tai poliisilla ja parempi kroppa myös.

Mielenkiintoista myös miten et ehdottanut IT-miehelle IT-naista...eikö naisilta onnistu IT-hommat vai vaikuttaako IT-alalla työskentely naisiin aivan päinvastaisella tavalla eli IT-nainen on stand-up koomikko ja kaunotar, mutta mies on jotain vähemmän?

Vierailija
14/33 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia insinöörien yms. vaimot on kaikki jotain lähihoitajia eikä asianajajia.

No ehkä ennen vanhaan insinöörit pariutui lähihoitajien kanssa kun tapasivat toisensa jossain lavatansseissa. Missä nämä nykyään tapaisivat? Nykymaailmassa akateemisten ja ei-akateemisten maailmat ovat eriytyneet täysin toisistaan. Insinööri/IT-mies syö kalliissa ravintoloissa, käy museoissa, matkailee ja viettää yönsä hienoissa hotelleissa. Lähihoitaja käy räkälässä, syö mäkkärissä ja katsoo Temptation Islandia telkkarista. Näillä ei ole mitään yhteistä.

Vierailija
15/33 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseinen mies kertoi suunnittelevansa ulkomaille muuttoa. Oli kuulemma hakenut jo töitäkin ulkomailta, eli ilmeisen tosissaan tuntui sen asian kanssa olevan. En ehtinyt kysymään, että missä vaiheessa hän naisille on näistä suunnitelmista maininnut, edes haaveilun tasolla, mutta itselleni tuollaiset suunnitelmat ovat ilmanmuuta turn off miehessä.

En itse suunnittele ulkomaille muuttoa ja vaikka suunnittelisinkin, aika hyvä tsägä saisi käydä, että tapaisin Suomessa miehen, joka haaveilee juuri samoista maista kuin minä ja samalla aikataululla. Ylipäätään katson, että ihminen joka suunnittelee muuttoa jonnekin kauas, ei ole tosimielellä hakemassa parisuhdetta täällä, joten en tuhlaisi aikaani sellaiseen mieheen.

Vierailija
16/33 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön tai no välillä töissä, mutta minua luullaan rikkaaksi, koska minulla on taito pukeutua ja myös sisustaa. Osaan yhdistellä hienosti vaatteita ja sisustusjuttuja. Mummoni oli ompelija, kulkee suvussa varmaan nuo vaatteisiin liittyvät taidot. Kehuja tulee jatkuvasti.

Vierailija
17/33 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen työtön tai no välillä töissä, mutta minua luullaan rikkaaksi, koska minulla on taito pukeutua ja myös sisustaa. Osaan yhdistellä hienosti vaatteita ja sisustusjuttuja. Mummoni oli ompelija, kulkee suvussa varmaan nuo vaatteisiin liittyvät taidot. Kehuja tulee jatkuvasti.

"Mummoni oli ompelija"

Tän mä laitan mun Tinder profiiliin

Vierailija
18/33 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, kyllä on naisen velvollisuus ottaa "tavismies", jos mies on määritellyt myös naisen olevan "tavis". Pitää riittää että mies on halukas suhteeseen naisen kanssa, ei haittaa vaikka kiinnostusta ei naisen suunnalta olisi pätkääkään. Muuten miestä alkaa kiukuttaa.

Oikeassa olet. Se on naisen velvollisuus. Sinä tietysti huonona naisena kiellät velvollisuutesi.

Vierailija
19/33 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä perusteella? Jos viittaat siihen mitä olen täällä palstalla vähän aikaa sitten nähnyt, että korkeakoulutetut eivät ole taviksia, niin kyllä he vain ovat. Miksi eivät olisi? Suomessa korkeakoulutettuja on ~40%. Tämä on niin tavista kuin vain olla ja voi.

Vierailija
20/33 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ihan keskimääräisen trendikkään idiootin ( esim. av-mamman) sisustukselta. Live Love Laugh ja mitä näitä nyt on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan