Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tein 20 vuotta aliarvostettua matalapalkkatyötä. Sitten hajosivat paikat, ja nyt elän todellisessa köyhyysloukussa. En voi suositella samaa kellekään muulle

Vierailija
11.07.2021 |

Tein 20 vuotta töitä kroppaa erittäin kuluttavalla matalapalkka-alalla, ja sitten hajosivat paikat.

Omaisuutta en päässyt kartuttamaan, ja nyt eläkkeeni on niin pieni että joudun hakemaan toimeentulotukea päälle.

Elämäni on hyvin rajattua rikkinäisen kropan kanssa, ja kivut ovat joka päivä läsnä.
Suoraan sanottuna voisin paremmin nyt, jos olisin vain elänyt tuilla tuon 20 vuotta.

Kylläpä kannatti.

Kommentit (84)

Vierailija
21/84 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tuskimpa edes yritit kartuttaa omaisuutta.

jos jää 1200 euroa käteen,ei siitä kartuta "omaisuuttakun ja jos on lapsia.vaikka on lapsilisät ym

Minulle jäi tuollaisista tuloista tonni vuodessa säästöön, vaikka tuhlailin menemään välillä. Tietysti jos hankkii jotain autoja, lapsia tai eläimiä niin eri juttu, mutta oma valinta.

eri

Vierailija
22/84 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on nyt eläkeläisenä todennut usein samaa kuin ap. Hän on katkera vaivoistaan, joita raskas siivoaminen ja tehdastyö ovat aiheuttaneet. Eläke on pieni, vaikka hän teki töitä vuosikymmenet. Hän on myös katkera siitä, että töitä koskaan tekemättömille maksetaan korkeampaa takuueläkettä, jota sitä paitsi on nostettu enemmän kuin työeläkkeitä. Minä olen kouluttautunut ja kohtuullisen hyvissä ansioissa ja voin tukea äitiäni rahallisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/84 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Salilla treenaaminen on paikkojen ehjinä pysymisen kannalta erittäin tärkeää. Jos ei ole lihaksia ollenkaan ja on pelkkien nivelten ja jänteiden varassa, niin ei siinä kauaa fyysistä työtä tehdä ehjänä. Moni ei tätä tajua tai suostu myöntämään.

No mä jaksoin ravintoladuunia 38 vuotta nivelten ja jänteiden varassa, ilman kuntosaleja. Se itse työ käy kyllä kuntosalitreenistä. Lihakset on oikein hyvässä kunnossa edelleen. 

Vierailija
24/84 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini on nyt eläkeläisenä todennut usein samaa kuin ap. Hän on katkera vaivoistaan, joita raskas siivoaminen ja tehdastyö ovat aiheuttaneet. Eläke on pieni, vaikka hän teki töitä vuosikymmenet. Hän on myös katkera siitä, että töitä koskaan tekemättömille maksetaan korkeampaa takuueläkettä, jota sitä paitsi on nostettu enemmän kuin työeläkkeitä. Minä olen kouluttautunut ja kohtuullisen hyvissä ansioissa ja voin tukea äitiäni rahallisesti.

puhut paskaa. jos eläke on pienempi kuin takuueläke, niin saa myös takuueläkettä siten että saa tuon takuueläkkeen verran. Eli ei voi olla tilannetta että takuueläke olisi korkeampi kuin jollekin maksettava eläke.

Vierailija
25/84 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tuskimpa edes yritit kartuttaa omaisuutta.

jos jää 1200 euroa käteen,ei siitä kartuta "omaisuuttakun ja jos on lapsia.vaikka on lapsilisät ym

Kummasti minä olen pystynyt kartuttamaan 1600 euron bruttopalkasta, vaikka työmatkoihin on mennyt useampi satanen kuussa. Se ei ole kuin tahdosta kiinni.

Kai sitä juu jos oikein kovasti tahtoo voi vaikka vaania ohikulkijoita ja laittaa pataan, säästyy ruokakuluja. Useimmat vain eivät tahdo ihan rajattomasti mitään, onneksi. 

Vierailija
26/84 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin tein yli 30vuotta, 14-vuotiaasta asti. Nyt sairastuin enkä pysty fyysiseen työhön, joten kuntoutustuella yliopistoon ja elämänlaatua parantamaan ! Se on ihan itsestä kiinni, haluaako jämähtää köyhyysloukkuun, mulle riitti 8kk Kelan tuilla elämistä, jona aikana kaikki laskut jäi rästiin, ja nyt olen taloudellisesti "kusessa", toimeentulotuki kun ei ota huomioon kuin pakolliset. Jos sattuu olemaan verovelkaa, osamaksuja, lainaa yms, ne pitää vaan jättää maksamatta ja ulosottoon... Sairastumiset tulee kuitenkin usein täysin yhtäkkisesti, mistään ei apua silloin saa.

Vierailija
27/84 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
28/84 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras tapa on kerätä maximaalliset tuet ja tehdä pimeitä hommia.Vain hölmöt menevät siivoamaan tai tekemään raskaita hommia.Tärkeintä on ettei ota velkaa ja tee pentuja muuten onkin sitten syvällä suossa

Vierailija
29/84 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
30/84 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missäs ne "aina kannattaa ottaa paskaduunikin vastaan" -hokijat nyt ovat?

Joka aihetta käsittelevään ketjuun kun yleensä lehahtavat paikalle

Niin??

No ei siihen paskaduuniin tietenkään kannata 20 vuodeksi jumittaa, vaan siitä pitää koko ajan pyrkiä eteenpäin.

Vierailija
31/84 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Salilla treenaaminen on paikkojen ehjinä pysymisen kannalta erittäin tärkeää. Jos ei ole lihaksia ollenkaan ja on pelkkien nivelten ja jänteiden varassa, niin ei siinä kauaa fyysistä työtä tehdä ehjänä. Moni ei tätä tajua tai suostu myöntämään.

Tiedon puutteesta ei ole kyse. Jos vaivautuu yhtään lukemaan asiasta, tietää että kuntoilu on tärkeää myös fyysisen työn tekijälle. Ja tietää että tietyissä hommissa ei pysty eläkeikään asti olemaan kuin aniharva. Ja kuulee kollegoiltakin koko ajan juttuja, miten työ on hajottanut kropan. Siitä pitää vain itse ottaa opiksi.

Vierailija
32/84 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen sikana paskaduunia viikonloput läpeensä ja muun ajan treenaan salilla jotta jaksaa tehdä lisää paskaduunia ja teen sijoituksia osakkeisiin ja kerään niistä muhkeat voitot. Iltaisin luen Björn Wahlroosin ja ajatuspaja Liberan kirjoituksia siitä kun olen laiska ja pyydän liikaa palkkaa mutta lupaan seuraavana päivänä painaa paskaduunia entistä nopeammin.

Vierailija
33/84 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mä jaksoin ravintoladuunia 38 vuotta nivelten ja jänteiden varassa, ilman kuntosaleja. Se itse työ käy kyllä kuntosalitreenistä. Lihakset on oikein hyvässä kunnossa edelleen. 

Poikkeuksia löytyy aina. Mutta lähes kaikilla ravintola-alan työntekijöillä on selkäongelmia, eikä kaikkien kannata uskotella itselleen että juuri minä olen poikkeus.

Vierailija
34/84 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai niin, no itse tein myös matalapalkkatyötä ja samoin puolisoni, minä sairastuin vakavasti ja puoliso jäi työttömäksi. Silti olimme matalapalkkatyön aikana onnistuneet rakentamaan omakotitalon ja maksamaan lainat pois lyhyessä ajassa koska olemme muutenkin säästeliäitä ja ahkeria ihmisiä. Lapsia meillä ei ole ja tulot ovat nykyisin todella pienet mutta silti en koe olevani köyhä mitenkään. Rahat riittää elämiseen ja ruokaan ja uusiin vaatteisiin emmekä saa toimeentulotukea eikä asumistukea. En ymmärrä miten olet ap raha-asiasi hoitanut ellei mitään ole edes säästöön jäänyt.

Vierailija
35/84 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedon puutteesta ei ole kyse. Jos vaivautuu yhtään lukemaan asiasta, tietää että kuntoilu on tärkeää myös fyysisen työn tekijälle. Ja tietää että tietyissä hommissa ei pysty eläkeikään asti olemaan kuin aniharva. Ja kuulee kollegoiltakin koko ajan juttuja, miten työ on hajottanut kropan. Siitä pitää vain itse ottaa opiksi.

Silloin kun tein itse raskasta siivoustyötä, olin siitä niin väsynyt, että en jaksanut mitään kuntoilua enää siihen päälle. Hyvä kun viikonloppuisin jaksoi käydä kävelylenkillä. Ja olin vasta vähän päälle parikymppinen silloin (ja liikkunut aika paljon aikaisemmin kyllä).

Vierailija
36/84 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai niin, no itse tein myös matalapalkkatyötä ja samoin puolisoni, minä sairastuin vakavasti ja puoliso jäi työttömäksi. Silti olimme matalapalkkatyön aikana onnistuneet rakentamaan omakotitalon ja maksamaan lainat pois lyhyessä ajassa koska olemme muutenkin säästeliäitä ja ahkeria ihmisiä. Lapsia meillä ei ole ja tulot ovat nykyisin todella pienet mutta silti en koe olevani köyhä mitenkään. Rahat riittää elämiseen ja ruokaan ja uusiin vaatteisiin emmekä saa toimeentulotukea eikä asumistukea. En ymmärrä miten olet ap raha-asiasi hoitanut ellei mitään ole edes säästöön jäänyt.

Niin, koska teitä oli kaksi maksamassa sitä lainaa, sekä muuta elämistä. Yritäpä tehdä sama yksin, esim. pienituloinen yksineläjä ei usein saa koko asuntolainaa, koska pankit pitävät liian riskialttiina.

Vierailija
37/84 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksistaan aina pärjää paremmin kun voi kulut puolittaa.

Vierailija
38/84 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missäs ne "aina kannattaa ottaa paskaduunikin vastaan" -hokijat nyt ovat?

Joka aihetta käsittelevään ketjuun kun yleensä lehahtavat paikalle

Niin??

Paskaduunistakin jää enemmän käteen kuin tuista. Mutta ei se muuta tosiasiaa että eläke jää niin pieneksi että tiput köyhyyteen.

Vierailija
39/84 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin siivoustyötä takana nyt parikymmentä vuotta, ja selkä ja jalat oireilee jo pahasti. Ajattelin ettei mulle käy niin, kun olen hyväkuntoinen ja aina ollut kova liikkumaan, mutta kävipä vaan...

Vierailija
40/84 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole ollut matalapalkkainen. Jollain 20 000-25 000€ vuosi bruttotulolla ei rakennettu taloa edes markka aikana. Jostain 1400€-1600€ kk netto tulosta ei myöskään säästetä mitään merkittävää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan