Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsen nostaminen hiuksista kiskoen ilmaan -onko se jotenkin poikkeuksellista?

Vierailija
11.07.2021 |

Siis että vanhempi vihaisena tukistaa lastaan ja nostaa lapsen ilmaan hiuksista roikottaen/kiinni pitäen niin että lapsen jalat eivät osu lattiaan tai mihinkään muuhunkaan?
Onko tämä jotenkin poikkeuksellista väkivaltaa vai ns. normisettiä väkivaltaisissa perheissä kasvaneille?
En siis itse ole roikottanut ketään hiuksista, vaan jouduin lapsena näkemään kun toiselle lapselle tehtiin niin (traumat jäi).

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On poikkeuksellista ja laitonta.

Vierailija
2/26 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on lapsena tehty noin ja ilmeisesti silloin 80-luvulla oli ihan ok. Kukaan ei ainakaan siihen puuttunut.

Mutta onhan tuo ihan sairasta väkivaltaa ja jos näkisin vastaavan tapauksen, puuttuisin välittömästi ja tekisin lasun ja rikosilmoituksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on lapsena tehty noin ja ilmeisesti silloin 80-luvulla oli ihan ok. Kukaan ei ainakaan siihen puuttunut.

Mutta onhan tuo ihan sairasta väkivaltaa ja jos näkisin vastaavan tapauksen, puuttuisin välittömästi ja tekisin lasun ja rikosilmoituksen.

:( tämä minun näkemäni tapaus tapahtui 2000-luvulla. on tosi surullista että lapsiin kohdistuvaan väkivaltaan alettiin puuttua vasta 80-luvulla, ja että vieläkään kaikki eivät noudata lakia.

-ap

Vierailija
4/26 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok jos vallaton lapsi.

Vierailija
5/26 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan oo laitonta 😆

Vierailija
6/26 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan oo laitonta 😆

Juu ei, minä vien aina muksuni päiväkotiin hiuksista ilmassa roikottaen eikä kukaan ole koskaan sanonut mitään. Jossain vaiheessa se putosi naamalleen kiveykselle kun loputkin haituvat irtosivat kesken kantamisen, mutta lastenhoitaja vain nauroi. Samoin ohi ajaneet poliisit.

Vierailija
7/26 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ollut silloinkaan normaalia, mutta asioihin ei puututtu. Juoruttiin ja kauhisteltiin vain takanapäin.

Vierailija
8/26 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väkivaltaisuus on yhä tänä päivänä laajasti hyväksyttyä varsinkin ulkomailla. Itse järkytyin kuin luin, että USA:ssa jopa opettajat kurittavat lapsia.

Vierailija
9/26 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskisin jo vakavaksi väkivallaksi.

Vierailija
10/26 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on jo aika kovaa väkivaltaa. Lisäksi asiaa pahentaa se että uhri on pieni lapsi.

Vierailija
11/26 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väkivaltaisuus on yhä tänä päivänä laajasti hyväksyttyä varsinkin ulkomailla. Itse järkytyin kuin luin, että USA:ssa jopa opettajat kurittavat lapsia.

Joo, minäkin järkytyin kun sain tietää tuosta. Somessa levisi joskus joku uutinen jossa kerrottiin että jossain high schoolissa kokonainen luokka joutui paddletettavaksi vaihto-oppilaita lukuunottamatta.

-ap

Vierailija
12/26 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On laitonta ja väkivaltaa. Lapsi kyllä oppii, kun opettaa. Ei tarvita väkivaltaa.

Vierailija
13/26 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On laitonta ja väkivaltaa. Lapsi kyllä oppii, kun opettaa. Ei tarvita väkivaltaa.

Niinpä! En voi ymmärtää vanhempia jotka eivät puhu lapsilleen.

Vierailija
14/26 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua "kasvatettiin" noin ysärillä. Heitettiin myös esineillä ja nälvittiin, jos alkoi itkemään niin pilkallisesti sille naurettiin.

Vierailija
15/26 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on niin näitä. Jossain vaiheessa lapsi on tarpeeksi iso antaakseen samalla mitalla takaisin, ja sitten roikottajavanhemmat itkevät että "miten siitä lapsesta tuollainen tuli kun kasvatimme sitä rakkaudella :"( <\3"

Vierailija
16/26 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki väkivalta on tuomittavaa. Miksi vanhempi ei kykene kotroloimaan oma vihaansa ja neuvoa lasta rauhallisesti? Onko vanhemmalla vihanhallintaongelmia?

Varsinkaan lapsen pään alueelle ei saisi koskaan kohdistaa minkäänlaista väkivaltaa. Siitä voi olla kohtalokkaat seuraukset.

.

Miksi puolustuskyvytöntä lasta saisi muka repiä hiuksista, mutta jos menet tekemään sen keskellä katua täysin vieraalle aikuiselle, saat syytteen väkivaltaisesta käyttäytymisestä?

Vierailija
17/26 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama, kasarilla norml, mulle tehtiin tuota.

Sen sijaan se ei ole normi että isäni on tehnyt aikuisenakin mulle noin (ei nyt enää jaksa nostaa ilmaan mutta muuten). Narsisti on. Kokee oikeudekseen pakottaa aikuiset lapsensa tottelemaan väkivallalla.

Vierailija
18/26 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ihan suoraan kertoa tuollaisille vanhemmille, että heidän toimintansa ei ole hyväksyttävää. Samalla voi myös vinkata sanoituksesta, liikennevalometodista yms. jotta vanhemmat saavat työkalut puuttua lapsensa käytökseen rakentavalla ja lapsen oikeudet huomioivalla tavalla.

Vierailija
19/26 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää on niin näitä. Jossain vaiheessa lapsi on tarpeeksi iso antaakseen samalla mitalla takaisin, ja sitten roikottajavanhemmat itkevät että "miten siitä lapsesta tuollainen tuli kun kasvatimme sitä rakkaudella :"( <\3"

Milloinkohan olen tarpeeksi iso?pahoinpitelijä isäni on 74v ja iso ja vahva edelleen, käy käsiksi helposti. Minä 154cm pieni nainen. Edelleen saan pelätä isääni.

Vierailija
20/26 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi puolustuskyvytöntä lasta saisi muka repiä hiuksista, mutta jos menet tekemään sen keskellä katua täysin vieraalle aikuiselle, saat syytteen väkivaltaisesta käyttäytymisestä?

Saako sen vieraan aikuisen sitten viedä jäähylle tjsp?

Kun monet niin lapselle tekevät.