Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Töitä tarjolla....

Vierailija
11.07.2021 |

...henkilökohtaisen avustajan paikkoja näyttää olevan paljon tarjolla mol.fi:ssä. Kannattaa hakea. Helppoa työtä ja voi tehdä osa-aikaisesti. Itse voi vaikuttaa siihen minkä verran tunteja ottaa. Ihmettelen miksei työttömät enemmänkin hae näihin hommiin, kun voi tehdä vaikka vain työmarkkinatuen suojaosan verran?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon riippuu tietysti siitä miten henkilökemiat natsaa yhteen avustajan ja avustettavan välillä. 

Vierailija
2/11 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta toisesta ketjustahan se selviää. Pienellä palkalla pitäisi olla päivystysvalmiudessa jopa aamuyhteen saakka, pitäisi seistä ja pidellä palavaa tupakkaa avustettavalle parin tunnin välein, pestä mattoja, pestä ikkunoita, olla yleispiikana.

Ja 90% tapauksissa koko ajan vieressä vahtii katkera ja ilkeä pomo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnallisen toimijan kautta nuo hommat pitäisi organisoida ja lähihoitajan koulutuksella.

😐

Vierailija
4/11 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuosta toisesta ketjustahan se selviää. Pienellä palkalla pitäisi olla päivystysvalmiudessa jopa aamuyhteen saakka, pitäisi seistä ja pidellä palavaa tupakkaa avustettavalle parin tunnin välein, pestä mattoja, pestä ikkunoita, olla yleispiikana.

Ja 90% tapauksissa koko ajan vieressä vahtii katkera ja ilkeä pomo.

Ei niitä itselle sopimattomia vuoroja ole pakko ottaa vastaan. Voi vedota esim. siihen, että asiakas asuu itsestä liian kaukana ja tämän luo on huonot kulkuyhteydet. Ja ylipäänsä on parempi ottaa vastaan sellaisia vuoroja, joissa kemiat kohtaa paremmin. Vuorot voi sopia etukäteen.

Vierailija
5/11 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä pitäisi helppona. Joskus voi toki tuurikin käydä, mutta useimmiten ne vapaat hommat on sellaisia missä on suuri vaihtuvuus avustajissa ihan syystä.

Vierailija
6/11 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin saa osa-aikainen vakituista avustettavaa. Käytännössä menet vieraan henkilön kotiin.

Vierailija
7/11 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä pitäisi helppona. Joskus voi toki tuurikin käydä, mutta useimmiten ne vapaat hommat on sellaisia missä on suuri vaihtuvuus avustajissa ihan syystä.

Allekirjoitan täysin.

Mukaviakin avustettavia on paljon, heillä kuitenkin lähes aina on jo vakituinen avustaja.

Vierailija
8/11 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hlökoht.avustajan työ,pienipalkka ,itellä työaika 7-15,,15-20..mutta kuntoutuskeskus matkalla työaika 6-22.Yövyttiin ,taksi Matka 300km.Paikkakunnalla käytiin asioilla.On se rankkaa pyörätuolin kanssa.Sopii nuorelle hoitoalalle suuntautuvalle.Itse hoitoalan kokemukset kaikki.Erityisavustaja pkssa,hoitajana ok,vanhainkoti,kotipalvelu,kehitysvammalaitos.En enää tee kys,töitä myös moniosaaja muita ,kursseja työtä tehnyt.Työt osaltani tehty!

Vierailija
9/11 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi esim 7 tunnin työpäivään sisältyy yksi 20 minuutin tauko, jonka aikana ei voi poistua avustettavan luota ilman hänen suostumustaan.

Vierailija
10/11 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, ei ole mun juttu tuo.

Vierailija
11/11 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimpiin tuollaisiin työtehtäviin sisältyy lisäksi vaatimus, että pitää olla vähintään ajokortti. 

Noissa hommissa vaaditaan myös usein sen verran kovaa kuntoa, että pystyy tarvittaessa nostelemaan raskaitakin painoja (siivous, kaupassa käynti, avustettavan siirtely). Toki nuo työvuorojutut, mitä jo aiemmissa kommenteissa on mainittu, vaativat aika lailla joustavan elämänrytmin ja kykyä sopeutua nopeasti muuttuviin aikatauluihin/ tilanteisiin.

Asiakas saattaa myös olla väkivaltainen tai osoittaa muuten epäasiallista käytöstä. Tähän vaaditaan työntekijältä aika lailla luonnetta, eli ei sovi hissukoille, jotka eivät tarvittaessa kykene puolustautumaan.

Tähän päälle hommaan nähden erittäin pieni palkkataso, niin enpä ihmettele, ettei houkuta.

Olen itse kiitollinen, että minulla on aivan ihana henk. koht. avustaja ja arvostan kaikkia, jotka tuota epäkiitollista työtä jaksavat tehdä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi