Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hyi! Minulle määrättiin Litalgin-nimistä lääkettä! Meinasin just ottaa ja kokeilla!

Vierailija
11.07.2021 |

Mutta enpäs ota. Tekis mieli panna roskiin koko purkki!

Miksi mulle määrättiin tämmöistä paskaa ja kuulemma vanhan hyvän lääkkeen Libraxin valmistuskin lopetettu.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä vaarallisen kuuloinen lääke ja esim. Ruotsissa kokonaan kielletty.

Vierailija
2/14 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä on niin vaarallista? Minun kokemukseni mukaan kaikkein tehokkain lääke mm. sektion jälkeen ja menkkakipuihin, ja ilmeisesti toimii myös muissa vatsakivuissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä on niin vaarallista? Minun kokemukseni mukaan kaikkein tehokkain lääke mm. sektion jälkeen ja menkkakipuihin, ja ilmeisesti toimii myös muissa vatsakivuissa.

Agranulosytoosi.

https://sic.fimea.fi/arkisto/2016/1_2016/vain-verkossa/litalginin-kaytt…

Vierailija
4/14 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai jos lääke toimii hyvin niin se ei voi olla vaarallinen? Talidomidikin toimi hyvin raskauspahoinvointiin..

Vierailija
5/14 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras vatsakipuun. Olen saanut siitä monesti helpotuksen <3 ihmelääke!

Vierailija
6/14 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti paras lääke moniin vatsan ja virtsateiden koviin ja rankkoihin kouristusikipuihin.

Annetaan myös sappikivikipuihin.  Mitään muuta vastavaa lääkettä ei ole.

Litalginia annetaan myös piikkinä sairaalassa noihin kipuihin.

Vierailija
7/14 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle määrättiin tätä lääkettä jokin aika sitten, mutta jätin hakematta tuon Fimean jutun vuoksi.

Vierailija
8/14 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin siis itseasiassa ei koskaan Litalgiania käytettä jatkuvasti, joka ikinen päivä ja useita kertoja päivässä.

Sen muutaman kerran kun niitä joutuu tiettyihin kipuihin käyttää, terve ihminen kestää käytön, ilman mitään ja minkäänlaisia sivuvaikutuksia verisoluissa.

Ruotsi on heilunut tuon lääkkeen kanssa ees taas.  Välistä sillä on myyntilupa, välistä taas ei.

Ja nuo lääkkeiden myyntiluvat vaihtelevat maittan.

Ulkomailla on vapaasti myytävissä lääkkeitä, joita Suomessa saa ainoastaan lääkärin reseptillä.

Joten Ruotsi ei ole siten mikään oikea vertailukohde tuollekaan  lääkkeelle.

Vierailija
9/14 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok ap.

Et ole sitten tarpeeksi kipeä ja sairas.  Kipusi eivät ole niin pahoja, ettet pärjäis ilman kipulääkkeittä.

Jos on tosi sairas ja kivut ja kouristukset todella pahoja, ihminen ottaa minkä tahansa lääkkeen, että saisi helpotusta.

Jos kerran pärjäät ilman kipulääkkeitä, niin miksi niitä sitten käyttäisit?

Vierailija
10/14 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No agranulosytoosi on aika harvinainen.

Vierailija
11/14 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap Librax lääke on bentosodistsepiini johdannainen, siksikö se on sinusta hyvä lääke?

Vierailija
12/14 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein! Kyllä kivut mieluummin kärsitään kuin mitään lääkärin määräämää suuhun laitetaan.

Vierailija
13/14 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle määrättiin tätä lääkettä jokin aika sitten, mutta jätin hakematta tuon Fimean jutun vuoksi.

Miksi olisitkaan käyttänyt itsellesi tarpeetonta lääkettä? Ne, ketkä tuota tarvitsevat, ovat ikionnellisia, ettei sitä ole kielletty. Moni ei katsos syö lääkkeitä huvikseen.

Havaitut, erittäin harvinaiset haittavaikutukset eivät edes tule esille _alle viikon_ käytön aikana.

Vierailija
14/14 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai jos lääke toimii hyvin niin se ei voi olla vaarallinen? Talidomidikin toimi hyvin raskauspahoinvointiin..

Tämä lääke ei ole vaarallinen.  On tosi vanha lääke ja tutkittu tarkkaan.

Sen sivuvaikutus voi joillekin ihmisillä aiheuttaa valkosolumuutoksia veressä.

Lääke on myynnissä useissa maissa, ei ainostaan Suomessa.

Jos lääkettä joutuu käyttämään usein ja säännöllisemmin, pitää vaan tutkia valkosolut verestä.

Tällöin lääkäri seuraa säännöllisesti asiaa verinäytteistä.

Kaikissa lääkkeissä on sivuvaikutuksensa.  Kevyesti vaan nykynuoret ovat kuitenkin vailla bentsoja ja kaikenlaisia rauhoittavia lääkkeitä.   Niillähän sitä vasta sivuvaikutuksia onkin, sekä syntyy voimakas riippuvuus lääkkeeseen, jo lyhenkin käytön aikana.