Saunooko sun koira sun kanssa?
Hesarissa juttu saunovista koirista ja mun mielestä se on aina ollut itsestäänselvyys. Mitens teillä?
Kaikki menee hyvin, mutta joskus kun vieraita, niin he vierastavat, että koirakin saunoo.
Kommentit (23)
Ei ole mulle itsestäänselvyys. Meidän vanha koira saunoi nuorempana talvisin, vanhempana myös kesäisin. Nykyinen koira on välillä käynyt saunassa harjoittelemassa, mutta ei se siellä kauaa ole. Jos vieraiden kanssa saunotaan, niin koira ei tule saunaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei sauno enää yhtä usein kuin ennen. Herkkäsieluinen pystykorva pahoitti mielensä, kun oli pyrkimässä lauteille, ei sopinut sinne ja ehdotettiin, että " ole siinä alempana". Joskus meni lauteille ensimmäisenä ja tuli viimeisenä pois.
No voi toista! Jotenkin pitäisi nyt hyvittää tämä vääryys :)
Ihan sympaattinen juttu. Tuli vaan mieleen, että eikö saunominen voi olla vaarallista eläimelle, osaako se itse tajuta milloin on ollut liian kauan löylyssä. Kuulosti vähän hurjalta, kun joku noista koirista pyrki salaamaan läähätyksen, ettei joudu pois saunasta ja ihminenkö ei välitä? Mulla ei ole saunaa. Eikä koiraa. Siksi uunona kysynkin, tykkääkö koirat mennä suihkuun lölyjen jälkeen. Hiki kai se niilläkin on.
Musti on meillä löylymestarina, kun muut ei enää pysty niin Musti se vaan jatkaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan sympaattinen juttu. Tuli vaan mieleen, että eikö saunominen voi olla vaarallista eläimelle, osaako se itse tajuta milloin on ollut liian kauan löylyssä. Kuulosti vähän hurjalta, kun joku noista koirista pyrki salaamaan läähätyksen, ettei joudu pois saunasta ja ihminenkö ei välitä? Mulla ei ole saunaa. Eikä koiraa. Siksi uunona kysynkin, tykkääkö koirat mennä suihkuun lölyjen jälkeen. Hiki kai se niilläkin on.
Mä en anna koiran olla kauaa saunassa. Ei mene suihkuun saunan jälkeen.
Kyllä kumpikin saunoo mielellään ja välillä istuvat kylmän saunan oven takana jonottamassa ''löylyihin''. En pidä lämmössä kuin hetken, mutta eivät haluaisi pois.
Vierailija kirjoitti:
Koira ei hikoile. Peruskoulubiologiaa.
Ei niin koirat ei hikoile. Ne saa lämpöhalvauksen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okej, se bilsan tunti on mulla mennyt ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okej, se bilsan tunti on mulla mennyt ohi.
Ei vakavaa, joskus jää asioita pimentoon, mutta nyt selvisi :)
Juu. Haluaa aina ylälauteille meidän kanssa. Viihtyisi kauemmin kuin itse. Vettä juo suoraan kiulusta. Enemmän mua saunassa pelottaa että osuu kiukaaseen ja polttaa itsensä kuin että saisi lämpöhalvauksen.
Nauttii myös helteestä ja makoilee aina auringossa. Tai talvella takan edessä.
Meillä on aina (25vuotta) koirat saunoneet. Sitä tunsi itsensä aika pieneksi lauteilla ison saksanpaimenkoiran vieressä, jolla korvat melkein osui kattoon. Kyllä ne osaa sitten kertoa, kun haluavat pois, ei ole koskaan lämpöhalvausoireita ollut.
Ja ihminenhän se sitä saunaa enemmän sotkee valutellessaan ruumiineritteitään pitkin lauteita ja takaseinää...
Vissiin helle sekoittanut päät. En viitsi lukea enää.
Taidan laittaa saunan lämpiämään. Jotkut ei tajua, että koira on monen ihmisen paras ystävä, ja rakas.
Ai näillä helteillä? Ja muutenkin voi läkähtyä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tykkää saunoa, siksi jätän helteilläkin usein autoon ja ikkunat kiinni.
Et ole tosissasi?
Vierailija kirjoitti:
Kissani saunoo.
Meilläkin kaksi kissaa aina saunassa. Ja jälkilöylyt, ne vasta on ihan parhautta.
Meillä molemmat koirat saunovat, tulevat sinne hetkeksi ja lähtevät sitten pesuhuoneeseen odottamaan.
Ei sauno enää yhtä usein kuin ennen. Herkkäsieluinen pystykorva pahoitti mielensä, kun oli pyrkimässä lauteille, ei sopinut sinne ja ehdotettiin, että " ole siinä alempana". Joskus meni lauteille ensimmäisenä ja tuli viimeisenä pois.