Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko purentakiskosta apua purentalihasvaivoihin?

Vierailija
10.07.2021 |

Saan ensi viikolla purentakiskon. Puren hampaitani yhteen öisin ja poskissa näkyy vanhoja purentajälkiä. Purentakisko suojaa hampaita, mutta oletteko saaneet siitä apua muihin vaivoihin, kuten purentalihasten kireydestä johtuviin kasvokipuihin, jännitysniskaan ja siitä aiheutuvaan päänsärkyyn? Kun purentalihakset ovat minulla kunnolla jumissa, hampaisiin, poskionteloiden alueelle ja korvien seudulle pistelee ja vihloo. Teen hammaslääkäriltä saatuja liikkeitä päivittäin, käyn purentalihashieronnassa, urheilen ja yritän vähentää stressiä, mutta voiko kiskosta olla apua leuan ja purentalihasten ”rentouttamisessa”?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko bruksaajat saaneet purentalihashieronnasta apua?

Mulla on aina muutamaksi päiväksi auttanut. Ei vaan ole varaa käydä koko ajan. Mutta se tunne on mahtava, kun leuka on hetken rento!

Vierailija
22/35 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimem

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä ollut kiskosta apua hampaiden vihlontaan?

Vierailija
24/35 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei, kun niillä hoidetaan peräpukamia.

Vierailija
25/35 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttavat pahassa jumissa relaksantit ja lievemmässä lihashuoltovasara (varovasti! ja suu auki, muuten kutittelee onteloissa). Kiskoa ei ole, hierontaa en ole kokeillut.

Vierailija
26/35 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskaltaakohan noita apteekin väliaikaisia kiskoja käyttää kuukauden verran? Mulla kova hammassärky, kun hampaat ovat ärtyneet yhteenpuremista. Ajan kiskoa varten sain reilun kuukauden päähän.

Vierailija
27/35 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suojaa pääasiassa mun hampaita kulumiselta (ehtivät kulua jo paljon ennen ensimmäistä purentakiskoa), jonkun verran auttaa ettei niin pahasti jumita paikat. Olen käyttänyt 20 vuotta.

Vierailija
28/35 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suojaa pääasiassa mun hampaita kulumiselta (ehtivät kulua jo paljon ennen ensimmäistä purentakiskoa), jonkun verran auttaa ettei niin pahasti jumita paikat. Olen käyttänyt 20 vuotta.

Auttoiko sulla kisko hampaiden aristukseen ja siitä johtuvaan hammassärkyyn? Kiva kuulla myös, jos edes vähän vähentänyt jumitustakin.

Vierailija
29/35 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin puren hampaita yhteen, mutta vielä ei ole muuta vaivaa kuin ärtyneet hampaat ja siitä johtuva hammassärky. Kaikkialla sanotaan, että kisko voi auttaa purentalihaksiin rentouttavasti ja suojelee hampaiden pintoja. Mutta auttaako se tähän puremisesta johtuvaan hammassärkyyn? Itsellä ei siis ole vielä kiskoa, ja en oikein hahmota, miten se toimii. Kun eikö edelleen hampaat (ne joissa kiskoa ei ole) ota osumaa kiskosta?

Vierailija
30/35 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin puren hampaita yhteen, mutta vielä ei ole muuta vaivaa kuin ärtyneet hampaat ja siitä johtuva hammassärky. Kaikkialla sanotaan, että kisko voi auttaa purentalihaksiin rentouttavasti ja suojelee hampaiden pintoja. Mutta auttaako se tähän puremisesta johtuvaan hammassärkyyn? Itsellä ei siis ole vielä kiskoa, ja en oikein hahmota, miten se toimii. Kun eikö edelleen hampaat (ne joissa kiskoa ei ole) ota osumaa kiskosta?

Mulla ei ole ollut hammassärkyä, mutta uskoisin auttavan puremisesta johtuvaan särkyyn, kun kiskot tasaavat sitä painetta ja estävät terävät kontaktit.

Vierailija
31/35 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiskoa voi joutua aluksi hiotuttamaan sopivammaksi, mutta sopivasta kiskosta on luultavasti apua.

Vierailija
32/35 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaako kisko hampaiden vihlontaan, jos/kun vihlonta johtuu hampaiden yhteenpuremisesta? Minulla jatkuvasti pari hammasta arkoja, ylhäältä poskihammas ja samasta kohtaa alhaalta. Purressa ne ärtyvät. Erikoishammaslääkäri on tarkastanut purentani ja korjasi aiemmin selvän kontaktin. Nyt ei ole sinänsä mitään piikkimäistä kontaktia, mutta juuri nuo kipeytyvät hampaat tuntuvat kuitenkin eniten. Onko toivoa, että kisko auttaisi hampaiden ärtymiseen?

Vierailija
33/35 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auttaako kisko hampaiden vihlontaan, jos/kun vihlonta johtuu hampaiden yhteenpuremisesta? Minulla jatkuvasti pari hammasta arkoja, ylhäältä poskihammas ja samasta kohtaa alhaalta. Purressa ne ärtyvät. Erikoishammaslääkäri on tarkastanut purentani ja korjasi aiemmin selvän kontaktin. Nyt ei ole sinänsä mitään piikkimäistä kontaktia, mutta juuri nuo kipeytyvät hampaat tuntuvat kuitenkin eniten. Onko toivoa, että kisko auttaisi hampaiden ärtymiseen?

Minä pähkäilen vähän saman asian kanssa. Ei ole suoraan repäistä purentakiskoon tarvittavaa summaa ja pelottaa, että jos siitä ei ole apua. Minuakin vihloo usein hampaisiin. Vihlonta vaihtelee paikkaa, mutta eniten on muutamassa hampaassa ylhäällä ja alhaalla, jotka eniten ottavat yhteen. Yksi tuttu sanoi, ettei ole todennäköisesti vaikutusta vihlontaan, että suojaa vain hampaita. Mutta toisaalla taas sanottu että auttaa hammaskipuihin.

Vierailija
34/35 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla taas on vihlontaa ja kihelmöintiä niiden ikenissä niiden hampaiden kohdalla, jotka ottavat parressa eniten yhteen. Voikohan kiskosta olla apua ikenien ärtymiseen? Työkaveri sanoi, että se suojaa vain hampaita eikä vaikuta ikenien ärtymiseen. Onko joku saanut apua tähän vaivaan? Ahdistaa pienituloisena laittaa satasia kiskoihin, jos niistä ei ole apua.

Vierailija
35/35 |
11.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaako tämä teidän mielestä purennasta johtuvalta. Minulla ajoittain muutama poskihammas ylhäältä ja välillä myös niiden alapuolella olevat hampaat arastavat, vihlovat tai särkevät. Etenkin yhdessä noista hampaista on usein arastusta ja sen alapuolinen hammas ottaa voimakkaimmin kiinni purressa. Esim. aamuyöstä havahduin, että tähän hampaaseen särki hetken. Nyt aamulla kuitenkin hampaalla pystyy puremaan normaalisti eikä särje. Sellaista yleistä arastusta hampaissa. Hammaslääkäri ei ainakaan kaksi kuukautta sitten löytänyt hampaista vikaa. Hän sanoi, että hieman on kulumaa hampaissa, muttei suositellut kiskoja.